Da har vi ihvertfall en annen oppfatning av det som faktisk ble lagt frem BP sitt fremlagte ønske om å se på andre sykdommer enn onkologi er jo etter min mening en helt klar fundamental oppgradering.
I tillegg må en jo også ta med i vurderinga at det nå er kommet frem at de kommer til å ha sites i Sør Korea og Taiwan. Dersom en ser på estimatene fra Investor(lagt på link nederst) så snakker vi altså kanskje en økning av antall pasienter med opp mot 3000. Nåværende estimater på USA og Europa ligger på 4000 totalt, så dette må jo tilegnes som en viktig fundamental verdi. Faktisk med mitt personlige mål er at ved godkjenning av GGK studiet slik det er nå så håper jeg på en minimums verdi på selskapet på omkring 10 MRD. Med tett opp til dobling av pasientgrunnlaget i asiatiske land med god betalingsevne så er det ikke vanskelig å se at dette gjør store utslag for dem som er langsiktige og som har troa på behandlingen.
Så til tross for at psykologi er en viktig del i selskapers oppgang, så mener jeg helt klart dette var fundamentale verdier som har satt dette i gang. En kan jo også se det samme fra Pål Falck som har analysen på selskapet som har valgt å øke sitt kursmål fra 60 til 78. Jeg blir ikke veldig overraska om det viser seg at vi skal fortsette ferden videre også i neste uke