Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

For å sette en verdsettelse på 100mrd. i kontekst:
Da snakker vi om Norges 5. mest verdifulle selskap. Foran selskaper som Aker BP, Yara, Hydro og Gjensidige.

50mrd. er også mye penger.
Mer enn markedsverdien til for eksempel. SalMar og Tomra.

AF-gruppen og Veidekke er verdt rundt 17. mrd - det er også mye penger.

5 Likes

Sammenlign heller med diverse dealer mellom internasjonale biotek-selskaper. PCIB driver ikke med forsikring, laks eller anleggsarbeid :slight_smile:

15 Likes

Sverige har klart det, Danmark har klart det. Hva da, jo etablert farmasi giganter!

Norge er absolutt kapable til tilsvarende bragd! Typisk norsk å være god🚀

5 Likes

Ventet selvsagt på den kommentaren.

Poenget mitt er kun å sette de tallene som “slenges ut” her i kontekst.

Til jubel:
PCIB har 13 ansatte. De blir ikke en “farmasigigant” i løpet av 2020.

PS: Jeg har største delen av min eksponering i aksjemarkedet mot PCIB og har ikke solgt en eneste aksje der de siste 24mnd. Jeg er stålbull, men tror ikke PCIB er verdt 50mrd. i 2020, ei heller 20mrd.

5 Likes

Misforstå meg rett, jeg er enig i at det er mange penger. Mitt poeng er at det er mange eksempler på dealer i denne bransjen på mange milliarder USD.

3 Likes

Ja - det er det. Og et oppkjøp til 2MRD USD er selvsagt det eventyrlige bullscenarioet.

Samtidig er det vel ikke mange eksempler på oppkjøp med mer enn 1000% premium? Ei eller avtaler med upfronts som er større enn markedsverdien til selskapet?

2 Likes

Se PCIB mRna tråd og PCIB fundamental tråd. Gjennomgås flere avtaler.

Sist fra snøffelen om avtaler:

Snoeffelen
6749
184
3t
Jepp 1 indikasjon, riktignok er produkt i fase 1, men dataene fra fase 1 er ikke inne ennå, og sånn sett ikke pasert det hinderet, og technically i særlig mye lengere i utviklingen enn det AstraZeneca er med PCI-teknologien.

Benchmarker man disse avtalene så er en påstand om bear case på 20mrd, base case på 50 mrd og bull case på 100 mrd ikke utenkelig.

5 Likes

Opp til 64 neste uke. Takk til @Snoeffelen, @Sorlendingen og Pål, som forklarer, Norge har med PCIB Teknologien ett verdens omfattende potensial.

7 Likes

At pcib skulle la seg kjøpe for 2MRD USD, såfremt NAC er så bra som vi tror, har jeg liten tro på.

Med LOA på 51% for fimaCHEM med blockbuster potensial og det allerede før ASIA kom inn i bildet er vi trolig bare med CHEM verdt så mye og mulig mer, da det ikke nødvendig stopper med indikasjonen gallegang.

Når man da i tillegg legger NAC på vektskåla og et mulig VAC scenario så blir nok 18-19 MRD NOK alt for lite for pcib.

Mulig BP aldri vil bla opp det pcib er verdt men jeg tror også vi ikke kommer til å bli solgt for billig med tanke på våre største aksjonærer, slike som Erik Must, som forhåpentligvis vil stoppe slike eventuelle “tilbud” .

7 Likes

Jeg har sett den artikkelen.

Vet du hvor mye aksjen til selgerne steg? 13%!
Så det sier sitt om markedsverdien til selskapet.

PCIB har ingen egen salgsorganisasjon noe som gjør forhandlingsposisjonen dårlig.

BP har mye penger og inngår store dealer, men de er proffe og gir ikke bort penger.

1 Like

PHO har trolig mye å vinne på en budkrig.
At marketcap på PCIB er lav trenger ikke å ha noen betydning. Det er verdien av teknologien som vil påvirke prisingen mest.

Når flere BigPharma forstår at dette er en banebrytende og revolusjonerende teknologi som de bare MÅÅÅÅ ha tak i, så vil de forhåpentligvis sloss og overby hverandre til vår glede og berikelse.

6 Likes

Forhandlingsposisjon har enormt mye å si:
Dersom Roche satt på PCIB sin teknologi og inngikk en avtale om rettigheter med AZ ville selvsagt prisen vært høyere enn prisen på en eventuelt avtale mellom PCIB og AZ.

1 Like

Relativt til hva er svaret på spørsmålet ditt.

Fra et amerikansk bio-tech selskap som er priset fra før med 1-3 mrd $ mcap… Nei…

Fra et like så godt selskap bare fra Norge (Oslo børs) på 140 mill mcap $… Ja

Ser du forskjellen?

5 Likes

Tror det er viktig å diskutere et mulig bud ut fra flere faktorer enn kun potensiell markedsverdi. Hva det eventuelle selskapet kan tilby forskningsmiljøet av faglige ressurser vil nok ha en innnvirkning også. Ihvertfall om budet kommer i en tidlig fase.

1 Like

Små biotek firma står for den største delen på R&D og dette vet BP. BP er avhengig av mindre biotek firma for å drive revenue opp og tiden da BP slukte små biotek firma for en slikk og ingenting er nok over. Tipper pcib står med mange bra kort :grinning:

4 Likes

For en uke det har vært, folkens! Og neste uke, la oss følge Stalins ordre 227:20191130_084601

Ikke ett skritt tilbake! Vi selger ikke én aksje! :grin:

15 Likes

Det er hyggelig med en så kraftig oppgang på en fredag, så kan man kose seg med og nyte hele helgen at det står «+ 20,79%» øverst til høyre. :grimacing::smile:

12 Likes

PCIB operer innenfor ett segment i Biotek hvor BP tidligere har vist vilje til og betale mye for.

Og med vaar nyvinnende leveringsteknologi, kan man regne med at PCIB muligens kan bidra til og forbedre behandlingen av ett tresiffret antall sykdommer,

Med andre ord, snakker vi ikke om en ny medisin, men anledning til og skape mange med en nyvinnende teknologi som kan lede til kvantesprang innen inne helbredelse for flere sykdomskategorier. Vaar leveringsteknologi kan faktisk vise seg og bli like revulusjonerende som oppfinnelsen av pennecillin og eller antibiotika var.

Det er i dette bildet man boer analysere verdiene i PCIB, hvor en kjoeper av hele PCIB vil kjoepe fimaChem, fimaVacc, fimaNac og fimaBacc. I saa maate hoeres ikke 100 milliarder mye ut.

11 Likes

Hvem sier at vi trenger budkrig med 10 ganger? Kommer Mcap på 7,5 mrd ca 200 nok per aksjer, så er en 7 ganger snart 50mrd.

Nyenburgh forsinket riktig Mcap, Hvis noe skribenter får rett, blir dette en 6-9 måneder med galskap og en ufattelig happening.

11 Likes

Beviser de at de har løst koden med levering i cellene tror jeg du må spise dine ord.Da blir vi nok kjøpt opp for mellom 50-100 milliarder.

7 Likes