Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Tenk hvilken verdi det har for AZ til utvikling og lisensiering til andre BP. Eller skal de la noen andre få det og de selv må betale lisenser for fremtidig utvikling?

6 Likes

Vil bare legge til, når man snakker verdien av PCIB sine 3 plattformer. De som kjøper hele sjappa får meg seg «first right of refusal». De som har fulgt selskapet lenge vet hva jeg snakker om og det kan ha mye høyere verdi for BP enn PCIB.

4 Likes

Mange har bidratt til å holde liv i PCIB, for å sikre at mennesker får bedre kreftbehandling. Antar at de fleste her inne gleder seg til å nyte pensjonisttilværelsen med feite årlige utbytter fra PCIB. Da er ikke salg av aksjer den rette medisin.

2 Likes

Hvor store utbytter snakker vi?:thinking:

1 Like

Ligger løsningen på AZ’s ønske om utvidet samarbeide med PCIB i andre sykdommer i det forholdet at patentsøknaden for “enerett på PCI-bassert delivery for store molekyler” innen fimaNAc/genteknologi har fått en positiv behandling. (og må vel i praksis oppfattes som invilget)

Dette forhold kan tolkes ekstremt positivt av AZ.
Det nytter jo lite å finne ny teknologi som kan revolusjonere medisinen dersom “ingen” er eier av den.
AZ har kanskje videnskapelig og teknologisk alt på plass mht dette forholdet samt økonomiske muskler til å overta og ferdigstille teknologien.
Det som kan ha satt “kjepper i hjulet” er utilfredstillende patentgrunnlag.
Et BP selskap vil selsagt ha garentier for at når de skal ut med 10-talls milliarder så vil de ha markedsbeskyttelse i form av patenter.

Patenter (i dette tilfellet til 2039) og safety må være 100% på plass slik at risikoene reduseres til klinisk utvikling.

Dersom det er patentet som har holdt AZ tilbake fra å inngå nye avtaler eller bud og oppkjøp så er der et forhold jeg ikke forstår.

Hvorfor har ikke PCIB børsmeldt dette patentet?
Hvordan skal de andre BP selskapene få med seg denne nyheten og konsekvensene av den dersom ikke patentet er børsmeldt.
Kanskje de surrer rundt i den missforståelsen at de har god tid til å engasjere seg i fimaNAc da de tror at patentbeskyttelsen ikke foreløbig holder mål.

Faktisk , patentet i seg selv med varighet helt til 2039 og med en voldsom forbedring/ny måte å levere medisinen inn i cellene er jo isolert sett en kjempenyhet og det må jo være en glipp at dette ikke er børsmeldt.

En må jo gjøre litt for å sette søkelys på verdiene i selskapet.

3 Likes

@ezPappi

Kan vi edruelig liste opp risikoen og potensielle fallgruver i PCIB per dags dato?

Jeg kan begynne (har omtrent 75k aksjer i PCIB og er veldig bull)

• Svak rekrutering RELEASE varsel om emisjon
  • Avbrutt RELEASE pga safety issues
  • Ikke AA pga svak effekt og emisjon på lav kurs
  • Ingen avtale med AZ på Nac eller ingen avtale Vacc pga ingen interesse
4 Likes

Gode poeng, sannsynligheten % for at punktene inntreffer gitt PCIB trackrecord med konservativ kommunikasjon, resultater og samarbeidspartnere og seneste analyse Arctic og AZ melding. Gjort deg en formening?

3 Likes

Selvsagt ser jeg forskjellen.
Men vis meg noen eksempler på oppkjøpt med mer enn 1000% premium eller avtaler med upfronts som er større enn markedsverdien til selskapet da vel! Det kan være fra et så lite selskap som du ønsker.

Det hele er meget enkelt.
Tror dere AstraZeneca gir slipp på pcib nå ??
Det er for meg Helt utenkelig, de er avhengige av pcib for å lykkes
Skulle det nå vise seg at vi også kan bidra å øke insulin produksjonen sammen , kan en avtale,bare med AstraZeneca bli enorm i upfront, milepæler og royalties…
Nei … Denne er Bankers…
Vacc vi slår dagens Gullstandard som alle nå leker med,ned i støvlene,. Det sier seg selv at avtalene vil komme fortløpende!!
Chem. Resultatene taler for seg…
Dere sitter på GULL…:metal:
Det er viktig å ikke få høydesyken,vi er enda på bunn,i det lange løp,.

21 Likes

Har ikke solgt en aksje på 3 år. Gjort meg en formening om noen av punktene inntreffer og den er mildt sagt veldig lav. Ser RR i PCIB som helt eksepsjonell

6 Likes

Lurer på hva Einarsson vil si om AZ-avtalen?

Vil han være mer optimistisk enn solo?

5 Likes

Husker iallefall å ha sett selskap som har gått 7-gangen ved et oppkjøp. Det som ofte skjer er at man ser en betydelig kursstigning i ukene og månedene FØR et oppkjøp mens Premium regnes av kursen på dato for oppkjøp.

8 Likes

Sjekk opp forhistorikken til Novartis sitt oppkjøp av AAA?

3 Likes

4 Likes

Lurer på om jeg tenkte på endocyte faktisk. En av de medisinene ble kjøpt for lommepenger av selskapet som så ble kjøpt opp av novartis.

1 Like

Når man leser her på forumet så kan man få inntrykk av at det er bare kjøper/stabile aksjonærer som leser og skriver. Hva mener alle som selger? Faktum er jo at uten “selgere” ville det ikke være mulig å få kjøpt!!! Det har vært betydelig volum noen dager nå og selgerne byr seg fram hele tida. Skulle likt å høre motivene til dem som selger?
Kan da ikke bare være “folk” som ikke følger med i det som skjer i selskapet?
Kom igjen selger - få høre hvorfor dere selger? ( lurer på om jeg får svar )

2 Likes

En 47% premium på et selskap som hadde fullført et fase III studie bestående av 1200 pasienter, hvor utfallet godkjenning så og si allerede var gitt. Vi snakker her om prekliniske data som ingen utenfor selskapet har sett vs. et fullverdig fase III med full godkjenning på dørstokken. Det tar litt av. :slight_smile:

1 Like

Ja det må være lov å påpeke smått euforiske tilstander i tråden. :stuck_out_tongue:

Men det er også sånn at pcib sin plattform har vært i klinikken i et årti nå. Det er ikke sånn at det er tilfeldig at kreften pcib behandler blir svart og faller av pasienter som står på siste etappe før kirkegården.

3 Likes

Nå går vi for gull gutter!!!

6 Likes

Haha, har et konkret eksempel, fikk en kompis inn på onsdag? På 40,5, han valgte å selge i går på 51, hans beste trade som han ønsket å sikre før helg​:yum::joy: Det er jo maange som trader disse aksjene som det er høy volatilitet i.