Det blir utrolig interessant å se hvem som ansettes for å følge opp AstraZeneca for PCI BIOTECH framover!
Vi jan jo f.eks bare kjøpe opp Targovax, så har man tilgang til flere fagfolk
ja tenk deg
TG01/02 neo antigen vaccine + check point inhibitor + fimaVACC =
Oncos102 + check point inhibitor + fimaVACC =
Vedr. verdipotensialet for PCIB…
Det har de siste dagene florert av innlegg som går på mulig oppkjøp og mulig verdi av både hele selskapet og de forskjellige områdene (CHEM, VACC, NAC). (BAC er vel ikke i loopen enda).
Men i hvilken posisjon er PCIB til å forhandle med BP?
Jeg har fått stor tiltro til ledelsen både på det regulatoriske (selv med saksbehandlingsfeil for UK), patentbeskyttelse og strategi for RELEASE (CHEM).
Men selskapet har nå mange baller i luften og kun 12 ansatte. Hvilken kompetanse og ressurser har selskapet til å begynne med tidkrevende og sikkert juridiske tunge avtaler med BP??
Ser (nesten) ingen diskusjoner rundt dette, og er ikke overbevist selskapet har de ressursene som trengs.
Hva er naturlig her? Ansette ressurser spesifikt til dette formålet eller kjøpe eksterne konsulent bistand?
De skal vel ansette i forhold til å følge opp AZ - men hva med alt annet?
Å sjonglere avtaler og strategiske valg fremover mot flere interessenter og flere forretningsområdet anser jeg ikke selskapet er rustet for nå.
Noen som har gode synspunkter på dette?
De har uppgett att de kommer att hyra in specifik personal för samtalen med Astra Zeneca. Där är det inte läga att snåla med tanke på enorma potentialen.
Man kan ikke ansette ekspertise for å inngå en eller flere avtaler da dette ikke er noe som det blir behov for fremover. Man leier heller inn høyeste kompetanse for å gjennomføre konkrete forhandlinger og sikre solid avtale.
Felformulerat, hyra in ska det vara.
Euforien er til å ta og føle på for tia.
Er det noen av dere som har plan for når dere skal selge/gevinstsikre?
Feks 10% ved 100 kr osv osv, eller skal alle vente til kursen når 1000?
Her skal det ikke selges, men kjøpes.
Jeg har nå tatt ut nok kapital for de neste 12mnd, så regner med jeg tar dette opp til vurdering om 6-8mnd igjen (gjorde to dårlige salg i PHO og PCIB, henholdsvis på 72 og 43). Jeg hadde nesten kjørt meg til punktet for dårlig likviditet, så det var nødvendig.
Jeg har en post som jeg skal sitte på til dommedag, den er nå i 95%. Jeg har bestemt meg for å være Pcib aksjonær to The bitter end. Har løpende vurdering på gevinstsikring slik at beløpet jeg gikk inn med sikres, men har foreløpig ikke rørt den. Målet mitt var å gjøre det når den når 100% I går vurderte jeg sterkt å selge noe på 51.50 men gjorde resonnementet at jeg heller kjøper mer om den dipper fordi jeg tror den skal en god del høyere i denne omgang. I tillegg til dette har jeg en tradingkonto som også har smakt litt på pcib intradag
Etter å ha vært med i vel tre år, og fikk økt beholdningen på lavt 20-tall etter emisjonen, blir jeg nok sittende med det meste til evt. oppkjøp er avklart.
Selv om jeg er en legevitenskaplig noksagt, virker det på ekspertisen som om PCIB KAN være en av de virkelig sjeldne mulighetene man ganske tilfeldig ramler over i løpet av et børsliv.
Det som er virkelig artig er at en 10%dag er mye morsommere nå på 50 enn på 25
Jeg skulle vel strengt tatt a satt av skatt og mva på egen konto, men det meste har blitt pløyd inn i pcib aksjer.
Det vil jo medføre behov for å selge noe i februar og mars, men vis spruten fortsetter som den gjør nå er ikke mange hundre aksjene jeg må selge når den tiden kommer.
Ellers er håpet at dette blir utbytte aksje som gir en grei årslønn i året i utbytte. Da trenger man ikke bekymre seg mere for fremtiden samtidig som verdien av aksjene er mange millioner. Har ca 20K aksjer.
PS. Det samme tenker jeg om PHO.
Edit: Forresten, når jeg tenker meg om, så trenger jeg å pusse opp badet og sette opp garasje, med litt tolvmodighet så slipper jeg vel unna med å selge 5-600 aksjer til det formålet
En kan gjøre seg mange betraktninger om det som er spesielt dersom PCI-teknologien slår bredt gjennom.
En ting er at når PCIB utlisensierer til en kunde bruk av enten CHEM , VACC eller NAc så er kundens resultater IKKE PCIB’s problem,eiheller kundens historiske brukte tid og kapitalkostnader.
Er de gode så mottar PCIB kapital i h t avtale men er de derimot dårlige så er ikke dette noe å bry seg med fra PCIB sitt ståsted.
En luksus i dette gamet og kunne kapitalisere uten risiko.
Noe annet er det selvsagt dersom PCIB bruker PCI-teknologien på “egne produkter” (som feks GGK i fimaCHEM).
Så dersom mange avtaler de neste årene (noe en må være klar over sansynligvis vil skje ) så renner kapitalen inn i strie strømmer UTEN RISIKO FOR SELSKAPET
Hvilke annet norsk biotek-selskap kan skilte med tilsvarende?
Kanskje PHO?
De har allerede begynt, følgende stod i “highlights” fra 3Q-børsmeldingen:
" The positive initial feedback on an important patent application on mRNA delivery and the expansion of the collaboration with AstraZeneca are both encouraging developments for fima NAc . This progress has been matched with an organisational expansion and we look forward to further enhance our strategic execution capabilities in the coming quarters, adds Walday."
Når (hvis) PCIB får inn avtaler (vacc / nac) og blir selvfinansiert, er det da mulig å starte mange nye studier parallelt ?
(F.eks Hode&Nakke, lunge, mage, blære, tarm og diverse vaksinestudier.)
Eller vil det også være vanskelig å skaffe personell ?