Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Det ble en heidundranes feiring av Pho og Pcib i går.
Allikevel kostet bare noen promille av siste ukes stigning.

:champagne::champagne::poultry_leg::wine_glass:

8 Likes

Glem ikke strupekreft/strupehodet Bamse. FimaChem er som skreddersydd mot den indikasjonen.

6 Likes

Er det noe i veien for å bruke kikkhullskirurgi for å komme til med belysning, teoretisk sett?

2 Likes

Er ikke det de bruker da?

Helt vanlig lys (blått og rødt spekter).

Kikkhullskirurgi er nå de lager et lite hull i kroppen og stikker inn devicene, mens alt jeg har lest om pcib (og pho )hittil er skop som stikkes inn i naturlige kroppsåpninger som ned halsen eller opp tjohoho eller tjahaha.

3 Likes

Skulle tro de kunne legge ved den optiske fiberen også ved kikkhull.

3 Likes

Ahhh… Trodde det var kikkhull jeg :thinking::thinking::thinking: :joy::joy::joy::v::v::v:

1 Like

“smått”

Det er mange gode innlegg/skribenter her, dessverre drukner de i tulleinnlegg nå som kursen stiger.

Du er dog i “småprat”-tråden da…:grinning:

3 Likes

Mye interessant informasjon som pipler frem i trådene når det også er rom for litt moro.

3 Likes

Det er mulig svaret mitt er kjedelig, men jeg har i alle fall ingen intensjon om å selge noe som helst før kursen passerer 1000kr.

Forhåpentligvis slipper jeg å bli tvangsinnløst pga. et bud før den tid.

Har vært aksjonær siden 2016, og har gooood tid. Null problem å sitte i 5 år til.

13 Likes

This is not new, same statement in Q4 2018, Q1&Q2 2019, however the second part in your post was new in Q3 2019

7 Likes

Takk. Dett hadde jeg tydeligvis glemt eller ikke lest nøye nok, men jeg kommer definitivt til å finlese alt som omhandler FimaNac nøye fremover!

3 Likes

Det har blitt veldig mye info og konsentrasjon på AZ innen forretningsområdet fimaNAc men helt stille hvorledes det går med de andre samarbidspartnerene.
Det er jo ikke noen “smågutter” dette heller.

PW antydet mener jeg å huske at resultatene for de andre var både gode og mindre gode , noe som jo ville være helt normalt.
Og hvordan definere gode resultater?

Si at PCI-teknologien innen NAc gjør det den skal 100% men preparatet/medisinen ikke innfrir helt etter ønske , er dette da et godt resultat eller et dårlig?

Det kommer selvsagt an på ståstedet for betraktningen.

Sett fra PCIB’s ståsted så er det jo en suksess men fra produktets eier så er resultatet nedslående.

Så her må en ikke blande kortene.

PCIB kan forsterke virkningen men ikke skape mirakler :slight_smile:

“putter en shit inn og forsterker eventyrblandingen så får en selvsagt enda mere dritt ut”

Men dette er forhold som ikke vedkommer PCIB så lenge ønsket virkning er oppnådd og safety er inntakt.

Skulle derimot den forsterkede mekanismen oppnås så vanker det inntekter til PCIB iht avtaler.

Sammenlignet med et standard biotekselskap så er jo denne forretningsmodellen genial.

Andre selskaper må ta hele risikoen med å teste og bekoste utviklingen og PCIB stiller “laser-adjuanten” til disposisjon…“heilt makalaust”

En annen ting:
PCIB ble jo tatt ut av photocure og dannet eget selskap.

Etter den siste tids utvikling der alle 3 forretningsområder ser ut for å bli megastore suksesser innen hvert område (CHEM ,VACC , NAc) med enorme potensialer , burde ikke selskapet PCIB vurdert å splitte selskapet opp i 3 selskaper (+ flere resistens , vaksinasjon mot å få kreft , HIV , osv)?

Tidligere har en jo sett at når BP legger inn bud så legger de inn bud på hele selskapet selv om de i utgangspunktet hovedsakelig kun er interessert i et bestemt produkt som passer inn i deres sortiment.

Ville jo ta seg serdeles dårlig ut dersom man feks kjøper NAc og får CHEM og VACC på kjøpet.

Det ville også kanskje hindre at et bestemt selskap får råderett over hele teknologien og booster opp egne produkter og gjemmer bort teknologien for andre.
Herligt for det aktuelle selskapet selvsagt men en katastrofe for mankinde.

Lykke til

8 Likes

Jeg gikk for å kjøpe en del aksjer med belåning 11. November (i bursdagsgave til meg selv) og flere 25. November.
Valgte å kvitte meg med denne økte beholdningen torsdag ettermiddag. Totalt ca 25k aksjer som da gikk ut igjen før kanondagen fredag.
Gidder ikke ergre meg over at jeg ikke var grådig/tøff nok til å sitte på disse lenger. Gjorde ei fin kule på det grepet uansett og sitter fortsatt med en solid pott aksjer som jeg ikke selger før interim.
Vil heller vurdere å øke på dipper framover.

3 Likes

Misforstå meg rett, men man kan evt. lage en egen “kursmål og emojii” tråd.

Det viktigste er at en er fornøyd selv.
“hvis bare” hører ikke hjemme i aksjeverdenen.
Begynner en med slik sjølpining så må en bare slutte med aksjer.
Nattesøvnen betyr mest.

Kjøpe aksjer er lett
Selge aksjer kan være veldig vanskelig.
Det viktigste er å ha dannet seg en klar filosofi og følge den.

Her er mine 3 beste aksjeråd:

snøffelen
snøffelen
og som du kanskje gjetter
snøffelen

lykke til

6 Likes

Litt om forumet vi skriver på.

Er konseptet genialt?
Jeg kan selvsagt kun snakke for meg selv men ved å ha lyttet på et utvalg av de som skriver her så har jeg tjent millioner (og flere enn meg har nok det).

Skriver vi historie?

Inne på dette forumet har vi ledere i næringslivet , økonomer , helsepersonell og forskere , eksperter innen regulatoriske veivalg…ja , hva er det vi mangler?

Anonymitet er jo det geniale som gjør dette mulig.

Et vanvittig sterkt team brukt riktig.

Min fremgang som investor kan jeg utelukkende takke dette teamet for.

TAKK

26 Likes

He He, go team PCIB avdeling Tekinvestor !

34 Likes

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

1. @Investor (2702 likes)

[quote=“Investor, post:15605, topic:12647”]

1. @Jubel (1508 likes)
  1. @Snoeffelen (1471 likes)

[quote=“Snoeffelen, post:12133, topic:12647”]

Resten av topp 10:

1. @abacus (1299 likes)

2. @StockDZ (1246 likes)

3. @JAXI (1109 likes)

4. @ufo (1098 likes)

5. @Savepig (980 likes)

6. @bamse (886 likes)