Nei. Feks lys i bukhule kunne lett vært gjort laparaskopisk tilsvarende som kirugi for fjerning av blindtarm eller galleblære.
Vi bruker jo coiler (ledning) til behandling av utposninger i hjerne. Eg antar der skal være mulig å lage tilsvarende coil med led lys i riktig farge, evt med optisk fiber og ekstern lyskilde.
Det meste av kroppen bør da være tilgjengelig via hud, tarm, urinveier, luftveier eller blodårer.
Det aller mest spennende er dersom ein kan aktivere fima med fotonterapi, tilsvarende strålebehandling ved kreft. Da måte ein endre på fima slik at fotoner av den typen energi virker. Da kan ein behandle heile kroppen fra utsida. Kortare tidsbruk. Mindre fare for komplikasjoner som blødning eller infeksjoner det ville også virka på feks fimabac. Da ein kunne strålt i lav dose mot bakterieansamling.
http://www.kreftforskning-hund.no/uploads/PCI%20biotech%20hund%20250511.pdf
Se side nr 8
“en må komme til for å belyse svulsten , sies det.”
Men på side 8 ser det jo ikke ut for å være noe problem.
“Lyset blir administrert med laser gjennom optisk fiber og kanyle inn i svulsten”
Leser en rapporten fra thelancet så beskrives denne fremgangsmåten og i tillegg så viser det seg vistnok at dybden behandlingen virker ned til er større enn en trodde.
Oppsumeringen til slutt i denne rapporten.
…og se side 13 ! Dette er jo rene underet når du ser på de første bildene om hvordan denne svulsten var !
Her er hele utviklingsforløpet fra ubehandlet svulst til ferdig behandlet. Intet mindre enn svært imponerende, og fantastisk hvis/når vi får denne teknologien operativ i ulike indikasjoner.
Du nevner økonomer, men jeg savner litt tallknusere. De som, når det kommer en melding om (Eller fantasier om) en upfront avtale på x antall penger med en gang og nye slumper med penger de neste 3 år regner på den konkrete tekniske verdien av den avtalen (ta høyde for skatt, diskontering osv). Jeg tror kanskje vi hadde hatt litt mer bakkekontakt og mindre luftige kursmålene da. Dog mener jeg at man ikke bare kan se på slike tall i den fasen vi er i nå, men på sikt er det nok slik selskapet prises.
Godt poeng. Hadde vært hyggelig hvis «Statistikeren» lettet litt på sløret
Legger ved en rapport fra 2014 som viser samme “helberedelse” (CR) i H&N studie i menneske innen 90 dager som bildene av kreften i hund over her.
En ser at overflaten på kreften blir svart.
Se side 10
http://pcibiotech.no/wp-content/uploads/2014/01/1409-Company-presentation.pdf
Jeg etterlyste selgerne og dere argument for å selge for noen innlegg siden men har vel egentlig fått null respons. Dette er ikke for å mobbe men for å få argument i fra “andre siden” da vi positive her er snart helt snøblind/sveiseblind og ikke ser skogen for bare trær.
Jeg trodde kursen ville stoppe på RSI 80 men nå tok vi helg på over 90 så nå begynner jeg å tvile på om vi får korreksjon ( midlertidig uansett) i det heletatt?
Hva mener tror dere andre optimister?
Hvor lenge vil en slik koreksjon eventuelt vare?
Riski og gå ut og forvente videre fall i dagens positive marked.
En må eventuelt være klar igjen på kort sikt til kjøp igjen,nei , virker stressende.
Hatten av for de som har nerver.
Det er egentlig det småprat-tråden er men å være.
Det er en smule problematisk at så få velger å legge sine bedre researchede innlegg i denne tråden heller i en av de mer faglig rettede trådene som blir strengere moderert.
F.eks:
https://beta.tekinvestor.no/t/pci-biotech-fundamentale-forhold-pcib/10253/827
https://beta.tekinvestor.no/t/pcib-mrna-er-i-vinden/10449/297
https://beta.tekinvestor.no/t/pcib-fimavacc-pcib/11354/676
Vi ønsker også å henstille til brukerene om å bruke redigeringsfunksjonen til å forbedre sitt siste innlegg heller enn å spamme innlegg etter innlegg på kort tid.
Alle ønsker høy aktivitet på forumet! Men denne tråden er en smule ute av kontroll…
@arve1954, jeg solgte meg ut fra pcib for å kortsiktig gå all in i PHO før deres kvartalspresentasjon. Etter Q3 kjøpte jeg meg inn igjen, som jeg hadde planlagt. Alt i alt en dårlig “trade” da jeg solgte på ca 27NOK og måtte kjøpe meg inn igjen på 31-32NOK, samtidig som PHO ikke fikk noe særlig oppgang etter Q3.
@arve1954 krev ikke du noe sånt i september…
Det er verd å legge merke til at børsprisingen av selskapet selskapet har steget fra 850 millioner i august, til nesten 2 milliarder nå, på latterlig lav omsetning når man ser prisforskjellen.
TOTALT siden 13. september er det omsatt aksjer i PCIB for 180 millioner. Det har ikke vært et eneste spor på topp 50 i hele den perioden av noen ekte kjøping fra storfisker. (Vi kan håpe å se spor mandag om halvannen uke.)
Så risikoen for stor volatilitet i aksjen er etter alle indikatorer skyhøy denne uken kontra for et par uker siden.
Jeg har lettet meg en smule nå etter rallyet jeg har gått og ventet på i lange tider:
Alt synlig både på Shareville og i porteføljetråden:
https://beta.tekinvestor.no/t/hva-er-din-portefolje/337/2513
Du skal nok ikke se bort fra at de som har solgt ikke akkurat har lyst til innrømme det rett etter dette rallyet.
Jeg for min del økte basis posisjonen min med 10% på onsdag ettermiddag og solgte den midt på dagen fredag med pen, men ikke optimal, gevinst. Så er planen å sitte long lenge med resten.
Altså, hvis man løfter blikket litt, så er jo et grunnleggende premiss på børsen at alle prøver å tjene penger på hverandre. Slik sett er det problematisk når forum som dette blir preget av en slags kollektiv psykologi, fordi det er litt sårbart for manipulasjon. Forumet til Finansavisen er et skrekkeksempel, der man ikke kan stole på noe av informasjonen fordi det virker tradingmotivert.
Derfor støtter jeg god moderering og oppfordrer alle til å tenke selv - også over informasjonen fra dere som kommer med tillitsvekkende innlegg. Ingen er ansvarlig for andre investorers opp eller nedturer, men husk nettop derfor at det kan komme uerfarne, yngre folk inn her med komfpengene sine og tape alt. Jeg har bestemt meg nå for å ikke kommentere tradingstrategier etc fordi det plutselig slo meg at det er helt meningsløst. Det er ikke derfor jeg er i PCIBtrådene. Men en generell kommentar: Ja det kan gå ned og ja det kan gå opp. En tommelfingerregel er at et case som pcib er et “enten eller” case (selvom jeg mener noe annet). Nok tullekommentarer fra min side. Skal bidra om jeg kommer over informasjon som har vesentlig betydning for forståelsen av selskapet eller aksjen (og som jeg mener bør diskuteres). Lykke til med uka som kommer - det blir en spennende tid - mange vil tape mye og mange vil tjene mye. Men en ting er sikkert: PCIB er blitt en del av livet vårt.
Så Hva var MCAP på før emisjonen i sep.2018 da @Savepig ?
Hva har vi fått av nyheter etter den tid …!?
Finansiert til etter interim avslesning og mulig AA!?
Hva har blitt publisert i f.eks “in the high-impact immunology journal ‘Frontiers in Immunology” i sommer ?
Har vi innlemmet Asia i RELEASE studiet ?
ble fimaVACC successfully translated the vaccination technology into humans, dokumentert 02mai.2019 ?
skal fimaVACC dybdeanalysen slippes på ESMO 12.des.?
Har vi positive tilbakemeldinger på ett oppdatert patent i fimaNAC ?
Har vi fått vite hvem vår Top10BP er og en deadline på videre samarbeid?
Har vi fått informasjon om at AZ nå ser på synergier etablert i onkologi in vivo-modeller kan overføres til flere sykdomsområder ?
Fikk vi “publikumsprisen” i tekniskukeblad kåringen ? Norwegian Tech Award 2019
Har vi fått en “Rising Star” pris fra Nordic life science magazine?
Nordic life science community! NLS – keeps more than 40 000 life science professionals updated on the latest news.
det jeg kommer på i farten og igjen Så Hva var MCAP på før emisjonen i sep.2018?
“edit”
PS
vi har funnet den ABSOLUTT OPTIMALE måten å levere mRNA med PCI på - *
noe som er nytt iforhold til tidligere patenter og er mange ganger mer effektivt enn måten det ble gjort på tidligere.
Du får heller spørre han som jevnlig tracker og oppdaterer det her på forumet…
Dere som regner verdi på selskapet har sikkert kontroll men antar dere “korrigerer” for at antall aksjer er økt etter emi.
Så hva skjedde egentlig med H&N studien - er jo 5 år siden. Ble det aldri noe mere ut av det, selv med “fantastiske” resultater??