Nei, ikke på den listen.
Flott og helt greit med en liten dipp i dag. Perfekt å øke litt inn mot 12 des og slutten av året.
Da fikk jeg 10k til på 55 og har handla ferdig for dagen.
Bare å glede seg til ESMO, DNB-investordagen og neste podcast. Pluss klinikk i Asia og Vacc-avtaler selvsagt. Hvis ikke AstraZeneca slår til med et plutselig bud.
Flere (iflg PW) som sitter på gjerdet og venter på fimaVacc dybdeanalysen, så det kan bli meget spennende etter ESMO…
Og vi vet jo at resultatene er «very good»…
Plutselig glad for at jeg ikke fikk noe på limit orderen min i morgen timene
Blir å plukke litt mer ut over dagen!
Føltes godt å få reinvestert Elkem-aksjer i Nano på 25-tallet og PCIB på 53-tallet!
Nå blir det å sitte rolig til langt inn i 2020, og kanskje lenger.
Enig, men hadde vært fint om ikke hele gårsdagens oppgang ryker i dag
Historisk sett skal vel PCIB etterhvert tilbake til 30-tallet, men håper for alles del at vi er ferdig med opp og ned igjen i biotech.
@Intendanten
Det er vel og bra at det kommer inn kjøpere på “dippene”. Men når de blir så dype som her syns jeg ikke det er det minste “flott”. Man kan alltids si at “den enes død er den andres brød” osv. Men når jeg ser sånt som dette så tenker jeg at det kanskje hadde vært bedre om det slett ikke var mulig å belåne aksjer i det hele tatt. Generelt blir “dippene” bare desto dypere. Og desto verre når det dreier seg om en sektor hvor volatiliteten er høy nok i utgangspunktet. Strengt tatt ikke “dipper”, men snarere et dypdykk med en klamp om foten for de som kjøpte i morges og i går… Og det er lett å tenke seg at sånt som dette bidrar med sitt til at mange holder seg unna. For ordens skyld: Jeg har selv ikke kjøpt noe på lang tid og sitter langsiktig med det jeg har.
Nå handles plutselig alt om teknisk analyse…
Det fundamentale innen chem, vacc og Nac er fortsatt det samme som i går. AstraZeneca har en måned igjen med å se på utvidet anvendelsesområde med Nac.
Skulle til å skrive som Jubel. Når AstraZeneca legger avtale eller bud på bordet blir dagens lille dipp i chartet usynlig.
Og nettopp derfor var det godt å kjøpe litt mer i dag!! At såpass mange velger å selge nå er uforståelig - men kanskje ikke unaturlig etter siste ukes oppgang. Men mange vil angre dypt etter hvert.
Økte med 1000 nye i dag. Opp igjen i morgen
Dumt for dem som kjøpte på 63 i dag men antar dem har gev i fra tidligere dager. Denne dippen måtte bare komme så nå er det viktig å beholde roen og ikke panikk-selge. Vi kommer plutselig tilbake.
Minner om podcast med PCI-fokus i morgen, har dere glemt det alt?
Vi kjører en poll, har en følelse av at større investorer kjøper og småtradere på TI selger
Edit- ser ut som om menigheten på TI nesten aldri selger. Bare kjøper. Interessant…
Har du nettokjøpt, nettosolgt, eller har uendret beholdning idag? (svar ærlig nå da).
- Nettkjøpt
- Nettosolgt
- Uendret
0 stemmegivere
Morgan Stanley og JP Morgan er nye på aksjonæroversikten og de har en fin dag i dag om mandatet deres er å akkumulere PCIB aksjer.
Dagen er et godt eksempel på volatilitet (risiko) i biotek. Bør aldri belåne posisjoner mener jeg.
En ting er en liten pause fra fin kursutvikling siste dager. Noe annet er 10kr fall fra høy 63 til 53. Spesielt med tanke på dagens 2 mrd i mcap og AstraZeneca som nå jobber de siste dagene i 2019 med å se på mulighet for utvidet anvendelsesområder av PCI BIOTECH sin teknologi.
2 mrd i markedsverdi er ikke mye å rope halleluja for med AZ og gode resultater i bakgrunn innen leveringsteknologi i biotekverdenen.
Ser ut til at flere her inne har kjøpt enn solgt i dag.
Dessuten regner jeg oss her inne som mer informerte enn saueflokken.
Godt tegn
Ser det samme, interessant det der.