Helt riktig, men hva er annerledes nå enn sist?
Om kursen står i 40 eller 100 spiller ingen rolle når Pcib blir solgt for over 1000 om 2 år.Slapp av og nyt gullgruven vi er medeier i.
https://medwatch.dk/laboratorie___diagnostik/article11787069.ece
I følge utsagn av PW så passer crispr-teknologien fint inn i PCIB sitt konsept.
Ser en tilbake på PCIB’s kvartalsrapporter så ble denne teknologien gitt plass i form av fremtidige muligheter
Solgte sist, sitter nå.
Så får vi se om det varer.
Tror den kommer til å vake mellom 52-58 frem til 12. desember. Så blir det ny kortsiktig evaluering etter det.
Helt umulig å spå om hvor kursen vil ligge.
Det vi vet er at AZ jobber med mulig utvidelse og avtale, RELEASE er godt i gang og ser til Asia for sites, Vacc presenteres 12 DES på ESMO. Markedsverdien 2 mrd. Denne teknologien kan verdsettes på uendelig mange måter. AZ synes den er interessant.
Arctic mener kursen i dag skulle vært 78kr.
Artic har kursmål 78 - Jeg har ikke sett analysen men det er vel gjerne 12 måneder, og ikke i dag?
Mener de har det som kursmål i dag. Ikke sett den. Og er som analyser dynamisk. Hvor ofte har vi ikke sett at hvis kurs bikker kursmål øker også meglerhus sine kursmål.
Satser på sluttkurs midt mellom topp og bunn i dag DVs vi slutter på 58 ?
Kjøpte 1500 til, finansiert av Photocure og NANO. Da er det all inn hjertebarnet igjen. Jeg er forelsket i aksjen, eller i selskpet - og litt i Walday.
@Duogdu
Er langsiktig og er litt enig, men ikke helt, når det gjelder det med å logge av. Jeg har nok brukt litt vel mye tid på å følge med på kursen uten noen intensjon om å hverken selge eller kjøpe mer. Men det har også vært lærerikt. Kanskje tross alt verdt det med tanke på andre fremtidige investeringer.
6 - 12 måneder frem er det Arctic normalt setter kursmålet for. Det som gjelder på kortsikt er om det står Buy/Hold/Sell, og så lenge man ikke handler i mer eller mindre avanserte derivatstrategier er det også alt du trenger å vite.
Hvorfor ikke fortsette som PHO med 3% oppgang. Kanskje det går slik med PCIB denne tirsdag også?
Takk boms, regna med det. Men jeg regner ikke med at Jubel tar det til seg.
Helt fint det geiran. He he ikke noe problem mens vi venter på Chem,Vacc og Nac oppdateringer! Pål F i Arctic er som han selv sier konservativ og priser i 78kr kursmål i realiteten tilnærmet kun RELEASE studiet.
Dette blir jo en helt akademisk diskusjon uten fotfeste i realiteten. Et kursmål må være kurs basert på dagens informasjon, om man velger å definere tidspunkt for hvor lang tid det vil ta å realisere dette er vel strengt tatt uinteressant.
Pål kan ikke definere kursmål 12 måneder fram i tid basert på dagens informasjon uten å ta sikte for at det faktisk kommer ny informasjon, det vil isåfall være helt ubrukelig (noe som det uansett kan diskuteres å være uansett).
Om så er tilfelle er jo det eneste vi kan si med sikkerhet at kursmål på 78 innen 12 måneder vil garantert være feil da vi da har fått avklart AstraZeneca, poster, Asia-sites m.m. som uten tvil vil ha effekt på kursmål uansett utfall…
Omsetningen er ihvertfall bra. Der blir rullert noen aksjer i dag.
De fleste oppegående vet at en analytikers kursmål vil bli endret ved nye forutsetninger. Derfor er det rimelig uinteressant om tidshorisonten er 1, 3, 6 eller 12 måneder i selskaper hvor kursen er nyhetsdrevet. (avtaler, kliniske resultater etc).
Det er viktig å ikke ha høydeskrekk, samtidig er det litt unødvendig å være med ned i dumpa på alle investeringer.
Men jeg er langsiktig i Funcom og PCIB, men er fortsatt i minus i Funcom og var i minus i PCIB før oppturen starta.
(Totalt sett er jeg greit i pluss med første inngang på 5 kroner og oppover).
Blir vanskelig for meg å si noe om kursmålet her for jeg har ikke lest analysen, men jeg vil tro det ligger klare premisser i analysen for ting som skal på plass før kursmålet blir oppnådd. Ergo blir det rett å lese et kursmål som noe som oppnås, og ikke noe arctic sier den skal være i dag.
DNB pleier å ha flere kursmål som kan tre inn om delmål innfris på den rette siden, hvilken bullanalyse som gjelder for Arctic aner jeg ikke feks.