Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Er det noen som får høydeskrekk på 2 mrd ?
Hadde det vært 50 kunne jeg skjønt det.

8 Likes

AstraZeneca har en revenue på ca 4 mrd i uka. Dvs 2*PCIB i uka.
Jeg tror det skjer ting her.
Hvorfor skal de gidde å la andre selskaper få en del av kaka ?

8 Likes

Tviler på at noen får høydeskrekk på dagens nivå og at det svinger slik som i dag er helt normalt . Når vi vet at det er 8 børsdager siden vi slutta på 33,50 så må vi vel være rimelig tilfreds med statusen.
Pust i bakken før ny oppgang er min spådom.

4 Likes

Må bare gi kreds til Investtech som sjeldent skuffer med å spå kursen feil vei.
Men det eg sitter å lurer på for tida, er hvor høyt selskapet selv verdsetter ting i forhold til oss her inne. Finnes jo eksempler på visse andre bioselskaper som ikke alle har gjort det like bra med big pharma (også bur me i Noreg som har tradisjon for å selje ut alt med potensial)

2 Likes

Finansavisen måtte vente til en dag med nedtur for å omtale PCIB.
Her er overskriften :
" PCI Biotech har steget over 60 prosent siste uken – nå faller den markant"

5 Likes

Vinkl det på en annen måte, hvorfor skal vi hjelpe dei om dei ikke betaler, penger har dei nok av :wink:

3 Likes

Ikke meningen å dra PHO inn på denne tråden her…

Men jeg bemerker meg at JP Morgan Securities har gjort sitt inntog på PHO sin topp 20 liste denne uken. Der har de altså akkumulert 186K siden sist.
Samtidig dukket de “plutselig” også opp på aksjonærlistene til PCIB denne uken…
Nå skal ikke jeg komme med noen konspirasjonsteori, fordi det har jeg ikke noe tro på, MEN, så tror jeg ikke så veldig mye på “tilfeldigheter” heller…
Kan det være ett og samme BP-selskap som har satt JP i arbeid for å akkumulere aksjer i begge selskapene…?
Hmm… :thinking:
Noen som har noen andre teorier rundt dette?

3 Likes

Det er veldig spekulativt @ugge… men skal jeg hive meg på så er mitt bet at det er ren trading fra gulvet der inne, med de midlene de har tilgjengelig kan de flytte rundt på kursen som de selv vil.

2 Likes

JP Morgan Sec har også akkumulert de siste ukene/månedene i TRVX litt og litt.

4 Likes

Bak JPMorgan sin nomineekonto i Ultimovacs er Fidelity sitt biotekfond, som er verdens største spesialistfond innen feltet. Hadde jo vært gullegull om de gikk inn i flere norske biotek!

11 Likes

Ja, jeg er enig med deg i at det er spekulativt. Men samtidig så syntes jeg er er noe merkverdig ved at de har akkumulert såpass store poster i begge selskapene på ett og samme tidspunkt.
Men som sagt - det er kun en teori (ikke konspirasjonsteori), da dette ikke er en påstand jeg kommer med :slight_smile:
Men ja - det er spekulativt.
Følte allikevel at det var en teori som var verdt å dele… =)

2 Likes

Hmm…
Her fremkommer det jo svært interessante opplysninger @Smerdrim og @polygon!
Takk skal dere ha! :slight_smile:

4 Likes

De har nå omtalt PCIB ved flere anledninger den siste uka, så å antyde at de først skriver om PCIB ved kursfall er unødvendig.

Onsdag: https://finansavisen.no/nyheter/markedskommentarer/2019/11/27/7477298/pci-biotech-stiger-markert-pa-oslo-bors-onsdag

Fredag: https://finansavisen.no/investeringer/aksjeanalyse/2019/11/29/7478142/pci-biotech-gar-som-en-kule-arctic-tror-festen-fortsetter

Mandag: https://finansavisen.no/nyheter/markedskommentarer/2019/12/02/7478909/nytt-biotek-rally-pci-biotech-opp-78-prosent-den-siste-uken

8 Likes

September første gang fidelity ble nevnt?

3 Likes

Kjøpte litt på 52.5, så nå går den sikkert helt på tryne :stuck_out_tongue:

Noen som vet hvor mange aksjer man må ha for å være Topp-50 ?

1 Like

De ble først nevnt i ved flaggmeldingen, men Einarsson bekreftet i påfølgende Radium at de hadde vært med siden IPO.

3 Likes

108 190 så dunker du ut Saxo Bank :stuck_out_tongue_winking_eye:

5 Likes

Naa ristes det kraftig i treet. Lurer paa hvor mange det gaar i sluttauksjonen.

3 Likes

Bare å fylle på her nede…vi skal oppover igjen.

Gevinstsikring og så galskapen fra Trump…ingen kan stå i mot det på kort sikt.

5 Likes