Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Fint salg det!

Dette er selvsagt en overreaksjon isolert sett i dag, men det er jo aldri godt å vite hvilken retning markedet går.

Men det har kommet ny kapital inn de siste ukene og forhåpentligvis har vi etablert en solid støtte rundt 50?

Antar at det er relativ stor aktivitet hos AZ om dagen når det gjelder fimaNAc :slight_smile:

8 Likes

Jeg tviler meget sterkt på at AstraZeneca ønsker et 6 måneders avbrekk i arbeidet med Fimanac. Jeg tror det skjer noe lenge før sommeren, kanskje før jul.

4 Likes

Vel, eg nekter å tro dette volumet er bare trading, vi får se neste uke.

2 Likes

Ble satt fine intradagsshort rundt open i dag. Tipper det meste er trading og sikring av gevinst.

2 Likes

Jeg tippa sluttkurs 58 i dag. Må vel innse at det blir skivebom. Får ta det i morgen da?

2 Likes

Dagen er ikkje over…slett ikkje verst tippet med 58.

Litt av en vandring i dag, og fremtiden ser lys ut!

3 Likes

Bare sunt med en liten pust i bakken nå før testo og adrenalinnivået sprenger kapasiteten på forumet her!

4 Likes

Grei avkastning det!
Det å time utgang er vanskelig.
Har du ASK eller må du skatte?

Ikke glem at det alltid er mørkest rett før soloppgang! 12. des blir forhåpentlivs vår soloppgang! :new_moon::sunny:

Jeg tror nok at det er noen store som kjøper i dag. Det er stor omsetning. For å få aksjer så selger de også endel for å kjøre ned kursen og det skaper panikk, men jeg tar det helt med ro. Regner med at noen stop loss har blitt utløst.

6 Likes

Heldigvis ask :ok_hand:

1 Like

Hvor ender vi i dag da? 55?

prøver :wink: fikk på 54,3

1 Like

1 Like

Virker som enkelte investorer med lånte penger, ble skikkelig skremt idag. Ble selv overrasket over at nervene ikke holdt, for de som kaster kortene, når en ser hva som venter fram mot nyttår og i 2020

5 Likes

Kunne noen gi en kort oppsummering over hva som har kommet av positive resultater den siste tiden før AZ og hva vi har i vente etter 12.desember?

2 Likes

Tror det er helt feil fokus å skylde på dem med lånte penger. Dem har som alle andre en eventyrlig avkastning bare siste 8 dager ( i fra 33,50 ) Vi må akseptere at med 100% avkastning på få mnd så er det naturlig for mange å ta gevinst. Ikke alle kjenner selskapet slik vi på forumet gjør og mange har sikkert vært inne bare nå i høst. Vi ser jo på topp 50 at det er andre enn oss som drar kursen både opp og ned så om vi sitter stille i båten vil det bli bra til slutt.

4 Likes

Ja det ble ristet ut noen i dag.
Trøsten er at Caset like potent i dag som i går.
Og så slipper vi billigere unne med formuesskatten :joy::joy:

2 Likes

Fremover:

1. 1st patient dosed USA GGK - H1 2020
  2. Avtale/tilbakemelding fimaNAc AstraZeneca - H1 2020
  3. Nye land/oppdateringer på GGK med asia (q4 rapport)
  4. fimavacc - Avtaler/Partner/Plan
  5. fimanac -Oppdatering eksisterende partnere/nye partnere/nye indikasjoner. Mulig over i kommersiell fase.

I forhold til det som har skjedd så er det enklest å forhold seg til det som er lagt frem fra selskapet. Legger på nedenfor slides fra q3 rapporten.

Er også veldig spent nå på fimaNAc om det gjelder kun big pharma de går over i ny fase, eller om de også begynner å planlegge mot å gjøre det samme med sine andre partnere. Det er ikke sikkert at det er “tilfeldig” at oppklaringen og bevegelse til neste fase skjer først med big pharma. Det kan tenkes at de ikke ønsker å binde seg opp mot sine andre partnere nå før de har avklaring på hva AstraZeneca ønsker å gjøre. om de ønsker mer eksklusivitet og et eventuelt oppkjøp så tenker jeg PCI Bitoech vil avvente å binde seg opp for mye i forhold til de andre avtalen. Når dette blir oppklart så tenker jeg vi har en fin fremtid i selskapet fremover. H1 neste år tror jeg blir en utrolig god periode.

22 Likes