Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

then it is clear you were right … thanks for clarification :+1:

3 Likes

Om 1 billion NOK slår til skal jeg i tillegg investere i Kimberly Clark pga alle Kleenex-serviettene som går med til å tørke fråde i munnvikene til PCIB-aksjonærene :wink:

3 Likes

BioNTech har mcap på ca 40 mrd NOK. Kan de slenge seg på i kampen om Nac i det hele tatt?

7 Likes

Jeg kan i alle fall garantere dere at jeg ikke har kjøpt meg inn for å gi bort aksjene for 150kr

6 Likes

For oss som handlet PHO før vi gikk inn i PCIB vet smertelig godt, det at du har det beste produktet i dag gjør ikke automatisk at pengene ruller inn i morgen. TTT. Jeg vil jo tro at det ikke er ett køsystem og at hvis AZ takker nei hopper en ny frem i køen, er vel heller slik at så lenge AZ er interresert vil det øke interessen hos andre. Hvis de ikke er interresert skjer kanskje det motsatte.

Hvis AZ takker nei i løpet av de neste 6mnd og ingen fisk biter på VACC. Det blir katastrofalt og så er vi nesten tilbake til start med spydspiss planen med å bevise til verden at Chem virker. Så må man håpe at snøballen begynner å rulle igjen.

Når det er sagt, ville jeg blitt veldig overasket hvis det er scenario vi ender opp med nå.

8 Likes

Det gir absolutt mening @yrune! Virker heldigvis mindre sannsynlig at dette skulle være utfallet per dags dato, men det er klart at risikoen er høy… Godt det er noen her på forumet som bringer inn litt realisme oppi all eufori :slight_smile:

5 Likes

Realisme er at PCIB tvang AZ frem i lyset. Det hadde ikke skjedd hvis ikke AZ vet at PCI virker.

14 Likes

Realisme er at kun firma chem på kun GGK, kan være nok til og dra oss fire sifret.

Så godt mulig vi drar 5siffret på denne før salg :ok_hand::see_no_evil:

6 Likes

Selv om AZ skulle trekke seg, er det ingen grunn til fortvilelse. Rent empirisk er det godt dokumentert her på tråden at PCI gir sterk eufori, og således kan utfordre hele den eksploderende cannabis-industrien.

3 Likes

Og for å legge enda litt mer demper på stemningen. “40 år fra proof of concept til FDA approval” er snittet. Heldigvis har PCIB holdt på en stund, men det sier litt om at eventuelle lisens avtaler basert på royalties kan ta litt tid før de gir avkastning.

Men jeg har det ikke veldig travelt, det hadde jo vært morro å fått til en legemiddelgigant i Norge hvor pengene bare ruller inn de neste 20+ årene.

3 Likes

en annen ting er jo hva er egentlig priset inn i kursmålet på 78kr fra Arctic ?

fimaChem GG kreft med Asia sites 70kr…?
fimaVACC ? 8 kr
fimaNAc ? 0 kr

2 Likes

40 år var før computeren ble oppfunnet

2 Likes

Si at det skulle virke ift diabetes - det bør vel ikke ta så lang tid å få verifisert, eller?

2 Likes

Mer riktig med det vi vet i dag er.
fimaChem GG kreft med Asia sites 70kr
fimaVACC ? 8 kr
fimaNAc 100 kr Med det AZ har gått ut med burde dette være et minimum.

2 Likes

En annen ting jeg lurer på, hva kan vi egentlig forvente av 12/12. Vi vet jo allerede at det som skal presenteres er knall. Men er det noen her som kommer til å skjønne noe av det utvidede og spesifikke materiale som skal presenteres (og det får vi se alledere i morgen ?)

Det er vel ikke slik at folk møter opp på ESMO med sjekkhefte.

Vi er blitt fortalt at selskaper venter på presentasjonen istede for å underskrive en NDA. Hva forventer vi skal skje? Det skal vel drøvtygges, og så starter evt diskusjoner om utlisensiering. Noe vi vet tar tid, og vi ikke får vite om før det er signert. PHO tabbet seg vel ut der med å være litt for løssluppen om å fortelle at de var nær ved å signere en avtale.

1 Like

it all depends by what you mean by the risk is high … in biotech high risk is mirrored with high return. in pcib case I believe the risk is lowered now mainly because the case was revolving around fimachem and now we have a bonus that can turn the table upside down. FimaNac has hardly consumed any capital. as an investor the capitaI invested in the share issue was destined to sponsor the FimaChem program (the Lead product) … now the opportunity tells me that there is over 50% chance to get return for something else with much larger potential and with the same investment. I think it is all relative and different from investor to investor + the time the investor made the investment and for what opportunities and expectation in what part of the business

12 Likes

Would I invest a large number in a double or nothing coinflip, hell no.
Would I invest a large number in a coinflip with 10x ++ or nothing, seems like the answer is yes.

6 Likes

Noen som vet svaret på dette?

1 Like

Jeg klarte ikke å dy meg i går da nettavisen hadde faktafeil om Photocure. Så da jeg sendte en korreksjon på artikkelen Stavrum / nettavisen.no . Etter gårdagens suksess våget jeg meg til å sende Stavrum en henvisning til podcasten (RADIUM) om PCIB ettersom de har begynt å dekke sektoren!

Worth a shot!

20 Likes

Tror vi skal opp til 75 i morgen. Såpass følger noen med, særlig de som er i andre Biotek aksjer. Om Pål tør skrive litt om mulighetene som ligger i Nac kommer vi til å gå enda høyere. Og vacc bør i tillegg gi en boost.

3 Likes