Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Går nok opp til 62-63 på åpning ville være mitt tips.

4 Likes

BP er like graadige som oss, og vil soeke samarbeid med PCIB hvis de tror det gavner de. > Hvis det skulle vaere slik du beskriver, er det ingen vits for noe biotek selskap og finne opp noe nytt og revulusjonerende. Det er greit og vaere pessimistisk, men du tar kaka.;-)) Det maa vaere ny verdensrekord;-((

3 Likes

På Podcasten til Xtrainvestor: Aksjesladder (morsomt å lytte på) gjøres det et poeng i en av episodene: Aldri anbefal aksjekjøp, fordi hvis folk taper penger så skylder de på deg - men hvis de tjener så tar de æren selv. " null oppside"

6 Likes

Ja, dette var en fantastisk interessant podcast, både den faglige delen med Berg, og den “solo”-euforiske Einarsson på slutten! Og at han i likhet med meg har tenkt tanken om diabetes er jo helt ellevilt!

Mye ny og bra info fra Berg som allerede har blitt kommentert her. Men en ting er ikke blitt nevnt, og det tror jeg åpner opp et vell av muligheter for PCI-behandling litt lenger fram i tid; nemlig at han ser for seg å kombinere dialyse og PCI, og på denne måten overkommer problemet med at man ikke kan lyse alle steder i kroppen.

Og en annen ting var at han tidlig hadde jobbet med cellemodeller med ultrasmå doser med ultrapotent gift, og mente at dette absolutt hadde noe for seg i en klinisk setting, “f.eks. i forhold til resistensprobematikk”. Eller kanskje et FimaCHEM 2.0?

8 Likes

Det tenkte nok folk som satt i Nano når den var verdt over 100kr aksjen også, følelsen når de stiger dag for dag er digg, men når det snur så kommer tvilen.

5 Likes

Må være kjipt å være tilknyttet Radiumhospitalet forsknings stiftelse i disse tider mtp privat økonomien…

Forbudt å eie aksjer i Radforsk porteføljen…

4 Likes

Dette kan virke litt som dobbeltkommunikasjon, men jeg tror PCIB skal bli noe mye større enn vi fatter i dag, så om din far kommer seg inn på 55 eller 65 kr har ikke noe å si. Men ikke be mannen gå inn med penger han ikke kan tape. Det er uklokt.

2 Likes

Usikker på om du skjønner hva jeg skriver, men selvfølgelig i forhold til deg som tror på en verdsettelse på 1000 mrd, så vil jeg nok fremstå som pessimistisk ja. Selv velger jeg å si forsiktig realistisk. Du har vært med på dette så lenge at du vet da godt at ting tar tid. Jeg har vel lest dine innlegg om at snart er vi solgt for flere 1000 lapper i mange år nå, snart vil hele verden ligge for våre føtter, men det har ikke skjedd enda :wink:

Jeg har lest flere innlegg om så fort PHO lisensierer ut CEVIRA så stiger aksjen 100 lapper over natta, det skjedde ikke, dog har aksjen nå 5 mnd senere omtrent doblet seg.

Psykologi og markedsmekanisme er enkelt, når det stiger kaster flere seg på og kjøper, når det faller er folk skeptiske (og selger). Hvis AZ viser stor interesse for oss vil nok det øke interessen hos andre, hvis derimot AZ konkluderer, nei dette var ikke noe å satse på allikevel så vil nok det også påvirke interessen hos andre negativt. Og det vil åpenbart ha noe å si for potensiell kurs. BP regner selvfølgelig på det fundamentale, men de betaler ikke overpris for å være snille, det er derfor man håper på en budkrig.

Som nevt jeg har aldri solgt en eneste PCIB aksje og har heller ingen planere om å gjøre det. Jeg har lest dine innlegg i mange år, og de får alltid frem smilet mitt selv om det noen ganger kan bli litt mye av det samme.

13 Likes

Ja det var virkelig interessant, særlig fordi jeg mener å huske at Per Walday sa noe om mRNA og en liten fabrikk i kroppen som produserte et eller annet.
Gjett om jeg skal få lest meg opp på Langerhanske øyer og alfa og betaceller slik Jonas greiet ut om i podcasten.
Skulle ikke forundre meg om det er det AZ har så hastverk med å få sjekket mest mulig på for nyttårsaften.
Fikk en utrolig god magefølelse på den der.

47 Likes

Viktigast är väl att förstå riskerna. Är man införstådd med att de är stora risker. Är det OK.
Tipper inte det är tvångshandel :wink: och pengar man kan tappa endel av.
Man har inte förlorat något för man sålt.

4 Likes

Forrige Radium:

Elisabeth: “Er det mulig å spekulere i hvilke sykdommer det er nærliggende å se på? Det er kanskje derfor vi har Jonas her. Men han er ikke her nå.”

Per : “Hvis jeg hadde vært Jonas, så hadde jo det vært [hans spekulasjon] at det måte være i områder der det enten er et lokalt behov, der du trengte å gjøre noe lokalt med en behandling, eller så måtte det være at det var noe som rett og slett skulle være en produskjonsplass for et biologisk legemiddel inne i kroppen.”

15 Likes

Du bør være åpen for andres meninger, spesielt når det er en viss substans i det som fremføres.

Det er ingen garanti for at PCIB klarer å lande avtale med AZ eller andre på noen av plattformene.

6 Likes

DISCLAIMER:

Ikke er jeg katolikk eller tilhører noen annen retning som krever syndsbekjennelse for å overleve “in the long run”.

Jeg medgir likevel at jeg ved ulike anledninger har delt med familiemedlemmer og nære venner hvordan jeg sjøl har valgt å plassere sparepengene mine.

“Velger du å gjøre som meg, er det DITT ansvar - og ditt alene” har vært min obligatoriske advarsel. Min sjel er rein.

I verste, verste fall kan jeg bli" brent på bålet", men så langt ser det veldig, veldig bra ut.

11 Likes

@solo Jeg håper og tror at folk flest ikke ser på mine innlegg som bais. PCIB er min desidert største investering på OBX hva angår antall aksjer og verdi og jeg har knalltro på at detter er ett once in a lifetime mulighet. Men jeg har holdt på med legemiddel aksjer i en del år nå og har sett hvordan ting utarter seg. Derfor velger jeg å være forsiktig med å sprette sjampisen før signaturen er på papiret.

Jeg syns også det er knall at han sier at det virket på alt de har prøvd det på, men han nevnte også i samme åndedrag at det tar i snitt 40 år fra proof of concept til fda approval. Og nei jeg snakker ikke nå om CHEM, VACC eller NAC da.

12 Likes

Jeg tror at PCIB lander en saftig avtale med AZ etter neste kvartalspresentasjon. Det sagt, jeg tror også at de melder forsinkelse på RELEASE neste kvartalspresentasjon. Jeg har den magefølelsen basert på erfaring med PCIB forsinkelser.

Aksjen skal nok opp uansett fremover pga hype og god stemning.

2 Likes

yrune, jeg har svart deg paa ditt forrige innlegg, men noen klaget, slik at det ble slettet. Da er det ingen vits i og forsoeke og svare deg mer. Admin har bestemt at Du faar raade podiet alene.;-))

Bare så det er sagt jeg har aldri klaget eller rapportert noen innlegg du har skrevet (eller andre for den sak skyld). Men du tar feil hvis du tror intensjonen min er å forsøke å senke aksjekursen.

1 Like

@yrune
Det Kristian Berg fortalte om i podcasten er godt og vel tredve år siden nå. Så stemmer da bra at det nå virkelig begynner å nærme seg.

7 Likes

Innlegget ditt ble fjernet fordi det bryter med forumreglene. Jeg tror du har blitt advart noen ganger allerede, så jeg antar du kjenner reglene godt men likevel velger å bryte de?

8 Likes

PDX ingenting i mine innlegg broet noen regler. Yrune brukte nettopp ordet “baisse” i sitt innlegg uten at det ble slettet. Men hvis dere ikke oensker at jeg skal skrive her mer, er det bare og si i fra. PCIB trenger ikke mine skriblerier for og lykkes;-)) Det greier de helt fint alene.