Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Det er lov å si ordet baisse…

En liten recap av reglene:

En ideell TekInvestor er…

Saklig og høflig :arrow_left:

Kritiserer argumenter, ikke andre TekInvestorer. Bruker ikke karakteristikker på personer eller grupper. Holder seg til trådens tema, og skriver i riktig tråd.

Engasjert - men ærlig

Forsøker aldri å manipulere andre til å kjøpe og selge. Det er lov å ha tro på investeringene sine, men husk på at du kan oppleves ensidig positiv (haussende) eller negativ (baissende).

Lærevillig og positiv

Tar imot og gir konstruktive tilbakemeldinger. Respekterer at andre er uenige. Målet er ikke å ha rett, men å finne ut om noe er en god investering eller ikke.

Hyggelig :arrow_left:

Bidrar til et godt miljø der andre kan dele hypoteser, analyser og ideer. Hjelper nye medlemmer finne svarene de søker.

Lovlydig

Deler kun informasjon som han/hun har tillatelse til å dele. Respekterer opphavsrett og andre norske lover.

Tilbake til tema…

11 Likes

@Smerdrim.

En slik avtale kan komme før neste kvartalspresentasjon . Hvorfor skulle AstraZeneca - ut fra hva vi nå vet - ønske å dra dette ut seks-sju måneder. There’s a competition out there". -

11 Likes

Da jeg hörte Podkast 103 konkluderte jeg med at det var de Langerhanske Öyene han hentydet til. Og handlet Pcib deretter. Men i gaar avsluttet jeg med 4,1k til 53,10.
Avventer heretter om senrtifugalkraften bringer meg ut i verdensrommet eller om karusellkjettingen ryker.

3 Likes

De har vel ut året på å gjøre tester, men all ønskelig tid på å tolke resultatene?

Hvis jeg nå får lov å legge til hva jeg tror, uten å bli beskyldt for å være for negativ.
Jeg tror at hvis det er snakk om ett oppkjøp så kan det komme bud når som helst. AZ skal kun regne på verdier her og legge inn bud. Og jeg tror det i så fall kommer raskere enn hva en avtale vil komme. JE har vel tidligere nevnt at det typisk tar 6-9 mnd å få på plass en avtale (dette tar jeg, med forbehold, på husken fra en podcast etter vi fikk VACC nyheter i våres) Det er jo ikke gitt at PCIB ønsker å signere det første avtale utkastet som kommer, som du sier “there’s a competition out there”. Det kan kanskje være lettere å forsøke å kjøpe hele selskapet.

2 Likes

De skulle jo bli enige om evt videre samarbeide i løpet av første halvår 2020, så de har ikke altfor god tid til å tolke resultater.

2 Likes

Blir uhyre spennende i PCIB… Euforien om NAC er enorm med god grunn. Og snart får vi en god analyse på Vacc… Mye pre klinisk arbeid er gjort på alle tre plattformene og det gjennstår å se hvor mye AZ vurderer FirmaXxx. Cash har de i massevis!

Uansett hva som skjer er det ingen nedsiden for selskapet i lengden. Garantert mange som ønsker seg inn i selskapet så finansene er jeg lite bekymret over.

3 Likes

Hvorfor skal AZ avbryte arbeidet i 6 mnd for å forhandle seg frem til å betale store summer ?
De sitter trolig og regner på verdiene allerede. Hvis de ønsker å beholde hele leveringsteknologien selv må de by før PCIB inngår Fimavacc avtaler med andre. Sannsynligheten for slike avtaler øker etter ESMO om 1 uke.
Jeg lukter et bud. Kanskje allerede i 2019

8 Likes

Vær obs på at eufori kan føre til feil beslutningsgrunnlag. De siste ukene har PHO gått betydelig, men i dag kom også salgsanbefalingen fra Norne. Det betyr at verdipapiret kommer til å svinge voldsomt før det kommer substansielle nyheter (brukerfrekvensen må opp). Slik kan det absolutt også bli for PCIB, men ift de immaterielle rettighetene er potensialet hos PCIB langt større hos dette selskapet enn hos PHO.

Risiko er det, men i PCIB begynner det å bli mange ben å stå på.

6 Likes

Etter kvartalsrapporten skrev jeg at dette var en ny vår i norsk biotek og at vi vil se 60 i nær fremtid. Vel jeg innrømmer det, jeg som mange andre her har vært auforisk i det siste. Kontoen lyser grønt og man har fått rett i sine spådommer. Sevja stiger. Stakkars @arve1954 tilbød oss kjæresten sin mot penger over her. Stemningen bør få varsellampene til å blinke høyere enn RSI’en - det er sikkert. Så er det sagt. Da kan vi diskutere hva dette potensielt kan handle om. Jeg har vært inne på dette i et innlegg tidligere, men etter dagens podcast er jeg mer overbevist enn noen gang. Biotek kan bli en av de viktigste næringene vi har i fremtiden her til lands og lysteknologien vil ha en betydelig rolle i denne. Vi er i en omstillingsfase og hele samfunnet er på desperat leting etter samfunnsutvikling som gir mening utover kausaliteten penger=arbeid. Næringer som ikke eter opp livsgrunnlaget vårt.
Oslo Cancer Cluster har vært, er, og vil være intet mindre enn genialt. Her bygges det opp strukturer for å systematisere erfaringer med finansieringsmodeller, patentordninger, kapitalinnhenting på børs og viktigs av alt: grunnforskning i verdensklasse så eksemplarisk og utrolig nøkternt personifisert i dagens podcast av Kristian Berg, som hadde dagens mest interessante prat etter min mening. Det som avsløres mellom linjene er et forskningsmiljø der man er veldig overbevist om gode effekter før man setter igang å formidle ideer og i det hele tatt begynner å tenke på kommersialisering. Denne holdningen er erfaringsbasert og utviklet over tid og vil på lang sikt være et konkurransefortrinn i bransjen derom man klarer å bygge selskaper som tåler presset. Forskningen bør behandles som Ekofiskfunnet i 69! Mange her svimler over tanken på PCIB som et nytt Algeta og det er forståelig, men med Bergs fremlegninger om drøssevis av forskningsprosjekter knyttet til PCI og tanker om hvordan dette kan kommersialiseres (enten i egne selskap eller i samarbeid med påtenkte nåværende selskap) så ser jeg nå PCIB som et mer og mer diversifisert norsk biotekselskap med en bokstaveligtalt lysende fremtid selv uten AZ. Det vil ta mange år, men jeg anbefaler alle å kjøpe PCIB aksjen med pensjonen som horisont (bortsett fra Arve da som allerede er pensjonist, eller han er kanskje den eneste her som faktisk har pensjonisttilværelsen som horisont). Lykke til i morgen. PS jeg tror vi skal ned på kort sikt og at det blir mye galskaptrading fremover så hold på hatten

edit disclaimer: ikke ta og/eller gi aksjeråd fra/til andre

16 Likes

Dette !! Men PCIB skal lykkes selv uten betydelig hjelp fra staten. Jeg håper inderlig at vi får igang noen skikkelig lokomotiv som drar denne næringen fremover og bygger opp ett stort miljø for denne bransjen. Dette er en av få bransjer som kan konkurrere med oljenæringa. Desverre legges det ikke til rette for slikt i Norge, alt skal selges ut av landet.

6 Likes

100 milliarder kroner.
2700kr pr. aksje.

Smak litt på den. :yum:

6 Likes

Du mener vi skal ta en Genmab? :laughing::laughing::laughing:

2 Likes

Flott podcast i dag. En rekke positive uttalelser fra Norges biotek guru Einarsson!
Nevnte Biontech som er PCI Biotech samarbeidspartner.
BioNTech Signs Collaboration Agreement with Pfizer to Develop mRNA-based Vaccines for Prevention of Influenza. Er PCI Biotech på gang også her???

BioNTech avtale

Spirit

PCIB17.08.2018 kl 22:502350

Er noen her som kan fortelle meg om BioNTech avtale er endelig en avtale som kan føre til at PCIB får uttelling av det? Eller blir jeg bar skuffet?

BioNTech Signs Collaboration Agreement with Pfizer to Develop mRNA-based Vaccines for Prevention of Influenza

BioNTech will receive $120 million in upfront, equity and near-term research payments from Pfizer and will be eligible to receive up to $305 million in potential development, regulatory and commercial milestone payments and up to double-digit royalties

Partnership brings together Pfizer’s leadership in vaccines with BioNTech’s expertise in mRNA technology

August 16, 2018 01:00 AM Eastern Daylight Time
MAINZ, Germany & NEW YORK–(BUSINESS WIRE)–BioNTech AG, a rapidly growing biotechnology company focused on precise immunotherapies for the treatment of cancer and infectious disease, today announced that it has entered into a multi-year research and development (R&D) collaboration with Pfizer Inc. (NYSE: PFE) to develop mRNA-based vaccines for prevention of influenza (flu).

Under the terms of the agreement, BioNTech and Pfizer will jointly conduct research and development activities to help advance mRNA-based flu vaccines. Pfizer will assume sole responsibility for further clinical development and commercialization of mRNA-based flu vaccines, following BioNTech’s completion of a first in human clinical study.

BioNTech will receive $120 million in upfront, equity and near-term research payments and up to an additional $305 million in potential development, regulatory and commercial milestone payments. In addition, BioNTech will receive up to double-digit tiered royalty payments associated with worldwide sales if the program reaches commercialization.

4 Likes

God morgen godtfolk.

Da gjør vi oss klar til å åpne på 60-tallet og close på ATH :shrimp::wine_glass:

17 Likes

Famous last words :upside_down_face:

Å kjøpe en aksje etter at den har doblet seg på meget kort tid som en long innvestering. What can go wrong? Kan selvfølgelig fortsette videre opp, men jeg ville aldri anbefalt familie og venner om å kjøpe aksjer i noe, spesielt ikke biotek!

5 Likes

Altså, Nocturne- famous last words, der sa du det!

5 Likes

Henger meg på her. De eneste anbefalingene jeg gir til venner/bekjente er som regel “kjøp OSEBX eller S&P500 indeks”. Kanksje jeg drister meg til å nevne DNB/EQNR/AKERBP om de fremstår som gunstig priset. De aller fleste som ikke har drevet med aksjer før, tåler dårlig å se verdiene sine tryne 50%, gjerne mer, uansett hvor “long” man er. Spesielt da om det er et selskap hvor det kan være vanskelig å bedømme det fundamentale med mindre man sitter på ganske tilspisset kompetanse.

Ble vel nevnt tidligere i tråden her at man har skjeldent noe å vinne på å anbefale aksjer. Har du rett er de selv et geni, har du feil er det du som er dusten :slight_smile:

Men for all del, er man innenforstått med at dette kan bikke begge veier og er kald nok til å sitte gjennom, tror jeg en investering i PCIB kan bli bra. Det kan derimot være greit å mane til forsikighet slik Nocturne gjør. Bare se på NANO i fjor, eller PHO siden de gikk på børs i 2002. Det er et par hinder langs veien som vi må over før vi er i mål.

7 Likes

Jeg er bare ærlig når noen spørr. Så får folk selv tolke det dit de vil :wink:

1 Like

Klisjé å si men selv er jeg av den oppfatning at dataene PCIB har vist de siste årene, cash på bok, samarbeidene osv gir et så solid fundament at de største hindringene er forbigått. At det blir en bumpy ride, ja, men grunnmuren er satt. Teknologien virker. Ferdig snakka. Nå gjenstår siste etappe til mål (innen 2.5 år til interim).

3 Likes