Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Spännande imorgon.

Kan bli en intressant kombination av förväntingar inför Q4 och att vissa fått med sig REK godkännelsen.
Kombinationen kan få de som inte fått med sig info om REK att vilja hoppa på tåget om det blir så att kursen stiger rejält vid öppning imorgon pga av oss som fått med oss godkännelsen, handlar innan det blir kännt att REK-okejat PF2, för de stora massorna.

Vore härligt med en rejäl stigning imorgon och sedan riktigt bra info om fimaVacc på tisdag eller på Q4. :tada::rocket:

5 Likes

Har lite tro på særlig oppgang over 28, da våre nederlandske venner har aksjer til alle som vil ha en stund til. Flott med litt volum, så de snart blir kvitt det de skal!

1 Like

Om ikke oppgangen skulle bli så stor i dag, så ville det jo vært positivt at våre nederlandske venner fikk tømt seg, uten å presse kursen ytterligere ned. I tillegg ville man da beredt grunnen for at oppgang ifm positive nyheter i tilknytning til Q4 presentasjonen.

Det er så verdt å merke seg at mens de fleste andre får problemer med å passere REK hinderet, så var søknaden til PCIB så perfekt at den gikk gjennom på første forsøk uten noe forsinkende dikkedarier. Det vitner om høy grad av profesjonalitet i PCIB sin ledelse.

REK godkjennelsen har også bidratt til å deriske caset ytterligere.

Så kan vi jo håpe at PCiB sin proffe organisasjon har gjort sine forberedelser slikmat tidsdelta frem til FPD blir så kort som mulig. I beste fall kan meldingen komme i inneværende uke. Ville vært fett!

13 Likes

Fett det, London:-)

Fjær i hatten til Pcib, selv om de bomma på noen trivielle ting som lett lar seg rette opp.

1 Like

Nå er det nok slik at de største aksjonærene alltid sikrer seg rask oppdatering når det skjer noe vesentlig i selskapet. Det kan skje ved hjelp av egne forvaltere, meklere, egen innsats o.a.

Blant topp-50 for øvrig er det trolig et flertall som følger med på ett eller flere aksjeforum, og det samme gjelder nok mange av de mindre aksjonærene.

Likevel synes jeg ikke det skal være slik at selskapet holder det for seg sjøl når vesentlig informasjon som at Legemiddeverket og aktuell forskningsetisk komité melder at registreringsstudien nå kan starte opp.

Det får være måte på tilbakeholdenhet med hensyn til kommunikasjon.

At disse to siste hindrene for oppstart er passert, er etter mitt syn et nesten like viktig budskap til markedet som at de nødvendige seks pasientene i den utvida delen av fase l/ll passerte sikkerhetsvinduet like før jul (fire måneder tidligere fikk vi ved Q2 vite at fire pasienter hadde passert). Dette resultatet var for øvrig bestemmende for når søknadene ble sendt.

11 Likes

Vår spesialinvestor er nok strålende fornøyd i dag, får lempet ut på 28, og tjener vel 1 kr pr aksje ca. Gratulerer!

6 Likes

Nydelig at andre laster opp💪

1 Like

Det er flott med litt volum, slik at vår spesialinvestor kan få selge seg ut i fred og ro. Jeg regner med at volumet i dag og de neste dagene frem mot og etter q4 vil være ok, slik at de får ut solgt seg videre ned i litt raskere tempo.

Det er opplagt at det er mange som ikke er klar over godkjenningen hos REK, i og med dette ikke er børsmeldt. Det kommer sikkert litt info om det på q4.

4 Likes

Er jo ikke noe volum overhodet…

image

5 Likes

Man tror ofte at «de store» har skikkelig peiling, men jeg tviler sterkt på at Nyenburgh i det hele tatt har fått med seg REK-avgjørelsen. Dessuten tror jeg en god del, også på dette forumet, er i stand til å vurdere PCIB-caset bedre enn Nyenburgh.
Bare la de gjøre det samme som Storebrand gjorde for noen år siden.

20 Likes

Korrekt. Det er derfor jeg skriver litt volum og ok volum. Jeg snakker da i forhold til volumet den siste tiden, ikke i absolutte termer.

70k så langt i dag er bedre enn på lenge.

5 Likes

Hva sier regelverket?
Er der ikke noe som heter at markedet skal ha lik orientering?

Her har REK lagt ut avgjørelsen på nettet og da må jo PCIB også være orientert.
Så selskapet og en mindre del av markedet er informert mens store utenlanske og innenlandske eiere ikke har samme info.

Er dette korrekt måte å formidle nyheter på etter regelverket?
Dette dreier seg vel heller om å følge lovverket enn hva PCIB sin holdning til hva som skal børsmeldes.

Spørsmålet er , er PCIB klar over at REK avgjørelsen ligger åpen på nettet

REK er bare en case pga NANO. Ingen grunn til å melde dette, kan ikke huske å ha sett andre enn NANO melde dette og da kun pga Costa gate.

6 Likes

For en gangs skyld har Geiran helt rett. REK avgjørelsen er en non event.

Men med Costa-gate som bakteppe, så er det betryggende at REK godkjenningen er på plass. En utsettelse vil satt kraftig press på aksjekursen.

1 Like

Korrekt. Det er derfor jeg skriver litt volum og ok volum. Jeg snakker da i forhold til volumet den siste tiden, ikke i absolutte termer.

70k så langt i dag er bedre enn på lenge.


Bare jeg har kjøpt 35k i dag.

9 Likes

OK , har sendt mail til PCIB så får vi se om der skjer noe

Ja, det er en fin kjøpsmulighet, da det tar vekk en del risiko i forhold å nå FPD på guidingen.

Unødvendig å plage IR med dette. Dette er ikke noe som skal meldes, du kunne ventet til q4 og spurt ved Q&A seansen.

4 Likes

PCIB er veldig forsiktig og konservativ og melder lite. Andre selskap melder patenter, presentasjoner symposium mm.

REK og legemiddelverkets GO er verdifullt i den forstand at pivotal fase og fdp ligger i nær framtid🎉. Risiko igjen redusert og det fører til solid oppgang i biotek.

Så kan det diskuteres om PCIB bør børsmelde mer. Men nå har de avklart hva de skal melde framover i ggk fimachem reg studie. Helt greit. Nydelig å vite at konservativ stil preger PCIB. Bunnsolid.

Pivotal trial progress reporting:
• Keymilestonesforwillbecommunicatedinpressreleases
‒ Start of study (first patient dosed); IDMCd recommendations; clinical results presentations, filing, etc.
• Progresswillbeupdatedinquarterlyreports ‒ Number of country approvals
‒ Number of sites open for enrolment

4 Likes

jaja, ingen som vil ned, da får vi ta 28 da.

3 Likes