Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Hvis Nyenburg er kvitt 1/5 av aksjene sine på 2 timer nå så er det bra. Mulig de er ute i løpet av morgendagen.

Det er en del dark pool omsetning i aksjen vanligvis men bare drøye 1k så langt idag.

La oss bli kvitt “den spesielle investoren med dype lommer” så vi kan fortsette oppturen uten dem, he-he.

Enig med Snøffelen i at dette er en kjempemulighet. Hvis ikke det hadde vært for Nyenburg hadde vi luktet på 30 idag.

3 Likes

Det er strålende om de kommer seg ut før en evt børsmelding. Jeg frykter at de demper en evt oppgang og forsterker en evt nedgang.

3 Likes

Så kan det diskuteres om PCIB bør børsmelde mer. Men nå har de avklart hva de skal melde framover i ggk fimachem reg studie. Helt greit. Nydelig å vite at konservativ stil preger PCIB. Bunnsolid.

Det er også derfor jeg liker nettsiden til PCIB. Alt er så dempet, noen vil kanskje mene det blir vel konservativt, men det der “fyrlyset” det skal bli redningen for mange !

2 Likes

Hadde jeg sittet i ledelsen i PCIB hadde jeg nok vært litt skuffet over hva Nyenburgh har levert, og det er grunn god nok til å ikke børsmelde REK-vedtaket. Nå kan Nyenburgh bare intetanende få tømt seg og gitt bort alle billigaksjene sine.

10 Likes

Ja det er helt opplagt at de ikke følger med for idag tror jeg de kunne fått 1-2 kr mer for aksjene sine.

De har nok bare gitt et salgsoppdrag til en megler. Megleren vet ihvertfall ikke noe om REK.

4 Likes

Mulig at vedtakene hos Legemiddelverket og den aktuelle forskningsetiske komiteen betraktes som en “non event” hos ledelsen i PCIB og de fleste andre norske biotekselskapene.

For PCIB kunne en tenke seg at ledelsen var så skråsikker på utfallet, at svarene ble tatt for gitt. Søknadene var jo uten tvil grundige og gjennomarbeidde. All mulig anerkjennelse for det.

Men god kommunikasjon med markedet kan ikke være definert av kravene i Oslo Børs reglement. Uten sammenlikning for øvrig opererer man i det offentlige med begrepet “meroffentlighet”. Samtidig gjelder en ideell regel om å skille mellom “nice to know” og “need to know”.

Overført til biotekselskaper betyr det at en strikt må holde kortene klistra til brystet når det gjelder alt som heter kommersielle sonderinger, sensitive forhold knytta til patenter. drøftinger med regulatoriske myndigheter og mye annet. Desto mer er det både unødvendig og lite aksjonærvennlig å ikke melde selskapsrelevant informasjon som engasjerte gravere blant aksjonærene kan finne på åpne kilder.

Vi hadde bl.a. et tilfelle da zappa66 (kanskje det var på Hegnar Online) fant fram til særdeles interessant merinformasjon fra doseeskaleringsfasen. Denne skulle etter mitt syn ledelsen uoppfordra ha delt med aksjonærene.

4 Likes

Her tas det unna på 28, gikk 20k nå. La oss håpe at Nyenburgh er ute når de virkelig gode nyhetene kommer,

Gleder meg til onsdag.

Lothian

6 Likes

Uforståelig at de ikke flytter seg opp. Megleren deres gjør en dårlig jobb her.

Bra for de som kjøper og et eksempel på at inngående kunnskap lønner seg.

4 Likes

Går vi mot et kraftig kurshopp?

Det vil kanskje oppstå en artig situasjon der Nyenburgh går tom for aksjer samtidig med at store deler av markedet får servert nyheten (for de det gjelder) at REK har godkjent studien?

2 Likes

Det er vel langt frem enda til Nyenburgh er tom ? Har de ikke rundt 0,5 mill aksjer?

1 Like

447k per forrige onsdag. Tipper 430-440 før idag.

1 Like

Sikker nærmere 400k nå. Men det tar nok ett par uker til om ikke det kommer good news en av dagene.

1 Like

Uenig der, tror vi kan gå utifra at 90% av det som selges idag er Nyenburgh. Med dark pools, som ofte ikke legges ut før sent på dagen, kan de fort halvere sin beholdning i løpet av dagen.

2 Likes

Allerede omsatt over 100 000 aksjer.
Ser ut til at de fort blir tomme og bra med kjøpere. Ordner seg elegant ved resultater onsdag?

Ny storaksjonær trer inn?! Nyenbergh, Proppen snart borte og da blir det hyggelig oppgang ved resultater👍

2 Likes

sLeTTeT

7 Likes

Nyenburgh har vært en gedigen skuffelse. Ved sitt inntog ble de nærmest omtalt som Messias, men de er mer å anse som Judas Iscariot. Takk og pris at de ikke endte opp med aksjer for 99 millioner kroner (som de stilte som garantisum). Hadde ikke blitt kvitt de på månedsvis i så fall. Måten de har vært bidragsyter i denne emisjonen er rene sorgen. Men å tro at Nyenburgh ikke er kjent med REK sine vurderinger er rimelig blåøyd. Når saueflokken, altså oss, vet noe – da vet topp 20 aksjonærene minimum det samme. I mitt hode er i alle fall det logisk.

Dette er et klassisk eksempel på faren med å trade illikvide aksjer! En større aktør som skal ut, denne gang Nyenburgh, legger en klam hånd over kursutviklingen. Sånn er det bare. «The game is the game» som de sier i The Wire. Jeg synes for øvrig tidspunktet for exit virker å være irrasjonelt. Normalt sett er det slik at ved en transaksjon (kjøp og salg av aksjer) så synes både selger og kjøper (på salgstidspunktet) at de har gjort noe lurt. Min personlige mening er at kjøp på dagens kurs er en «no-brainer». Beklageligvis kan jeg ikke selv dra nytte av nedsalget fra Nyenburgh og det irriterer meg grenseløst!

10 Likes

Enig og skal ikke se bortfra at Nyenbergh har begrenset med midler tilgjengelig. Strukturert slik at dersom noen trekker penger ut av Nyenbergh (fond) må de vekte seg ned. Mulig de har en kjøreplan for midler de må inn i de selskap biotek de er inne i over tid, her emisjoner de må delta i? Altså mange mulig årsaker. Tror faktisk ikke de har fått med seg REK og legemiddelverket. Tro det eller ei. Begrenset management hos Nyenbergh om en ser ansatte og selskap de har i porteføljen.

4 Likes

recent communications for pivotal phase II (just digging and leave nothing to surprises :grinning:)

14 Likes

DZ Tenkte meg det. At det er på internet vil ikke si at PCIB fikk formelt et svar enda. :+1:

3 Likes

Betyr dette at de 4 pasientene i Norge skal behandles/overvåkes av Svein Dueland ved Oslo Universitetssykehus?

Ref børsmeldingen fra 31.08.2015 for fase I/II.

Lothian

2 Likes