Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Enig at REK godkjenningen ikke var særlig kursdrivende men FPD er selvsagt en stor milepel i dette studiet og man skal ikke kimse av det…

4 Likes

Av de selskapene jeg følger har FPD gitt en liten boost samme dag eller dagene som følger, men FPD har jeg ikke sett bidra til en reprising over tid. Man siger som regel tilbake til nullpunktet. :pensive:

3 Likes

@anon21766851, det er jo dette spillet med å tippe hva markedet kommer til å gjøre som gjør dette spillet så spennende og veldig ofte frustrerende for oss aksjonærer. Særlig innen biotek der det i store deler av livssyklusen ikke er snakk om et produkt man tjener penger på men rett og slett lovnader om et potensielt produkt.

For min del blir det mer snakk om å henge seg på de selskap som ser mest lovende ut og bli med til de eventuelle verdier slippes løs.

1 Like

Jepp. Det er riktig. Det jeg og du opplever som fundamental snadder manifesterer seg altfor sjeldent i kurs.

Det begynner å bli enorme BP i denne verden. Det er stadig oppkjøp til mangfoldige milliarder. Det er stadig flere 100vis% oppgang i fase tre tog. Blockbuster og førstelinjebehandling samt leveringsteknologi KAN gjøre susen? Men 9/10 mislykkes. Og de fleste faller fra før fase tre toget har startet? LOA% begynner å bli interessant, mer interessant enn flip a coin statistikk. Fundamentals gjør at det finnes enorme verdier i biotek og multibillion usd selskap. Klart fundamentale til syvende og sist kommer fram. Langsiktighet og vipps Genmab😜

Det forventes at BP og de er det mange av skal ha en new drug application årlig. Mange klarer det ikke, PCIB KAN klare det. For all del risiko i biotek, men ikke kom å fortell at det fundamentale sjelden kommer fram. Snarere tvert om, det kommer alltid fram. Spesielt med BP luskende for å finne sin neste nda?

Oslo Cancer Cluster regnes for ett av verdens mest interessante hub innen biotek. Selvsagt er PCIB interessant, se alle biotekselskap de samarbeider med om sin teknologi. Trenger ikke svartmale. Algeta ble kjøpt for 18-20 milliarder. "Bare"fortsette å levere som PCIB så har Clusteret fått fram ny internasjonal suksess.

5 Likes

@anon21766851, @Don_suger, det er om meg og @Savepig har vært inne på før, denne bransjen, biotek, klarer ikke suge til seg nye penger. Se på total markedsverdi i selskapene, den er nesten konstant.

Jeg tror vi må se at minst et av Radforsk selskapene kommer i mål med godkjent produkt, eller at det kommer en partneravtale/oppkjøp før det kommer nye penger inn i bransjen og aksjekursene får seg et varig løft. Frem til det kommer vi nok til å leve i skyggenes dal dessverre.

3 Likes

Man kan sikkert diskutere hvor mange prosenter den ene eller andre nyheten er verdt, men faktum er at vi lykkes med å få godkjent Amphinex for førstelinje GGK så har vi en blockbuster på hånda med mulighet for life cycle management, dvs flere blockbustere.
Så spørsmålet er da; hva er sannsynligheten for at dette blir godkjent, med det vi pt vet.

Min konklusjon ut fra dagens prising er at vi kan få en vannvittig reprising nærmest ut av “ingenting”, MCAP på 1 mrd NOK er niks og nada. Når noen store bestemmer seg for å komme inn så vil høydeskrekken gjøre at de kommer inn med den brøken de ønsker.

16 Likes

Det var DNO.

Vi bør vel ikke bli alt for pessimistiske? For mange av oss er det nok med et godt kursløft, selv om det ikke skulle bli varig. Det er nemlig mange av oss som gjerne går ut og inn i aksjen flere ganger. Kanskje greit å minnes hva som skjedde med kursen i Nano høsten 2016, og da på hvilket grunnlag?

Pcib har jo allerede hatt minst en “nano 2016-bevegelse”. Man kan argumentere for to.

Grunnlaget i 2016 var mye kliniske data fra ash. Extensiondata kan gi en god boost for pci, dog.

1 Like

Mye kan gi en boost for PCIB, snøffelen beskriver det elegant.

Leveringsteknologi, Hotteste nisje i biotek og også her KAN PCIB lykkes.

Fimavacc har et enormt nedslagsfelt og her ventes resultater anytime. Nei det er langt fra kjedelig i PCIB framover. Understatement.

4 Likes

En god ting her er at topp 20 er ikke fornøyd med dagens kurs.

ErikM ville ikke hjelpe Storebrand med å komme seg ut, ikke heller Photocure, det er vel det samme med NL-ere. Tror heller ikke at Myrild gir det mye mer tid etter at NL er ute.

Økte idag med >10% :slight_smile:

Spått-Ånn Glein!

Ja, data fra extension studiet KAN gi et nytt kjempeløft hvis det er overbevisende effekt. Motsatt fall, hvis Pcib har vært litt «uheldig» med pasientuvalget og det som kommer av data skuffer, så kan kursen få seg en knekk.

Viktig å huske på at N=💩, så Pcib skal ikke ha mye uflaks for at data kommer inn på nedsiden.
Men igjen, bekrefter extension studiet det vi har sett så langt, så er det ikke umulig med 100% på kort tid!:raised_hands:t6:

1 Like

Ultimovacs samarbeid KAN bringe inn norske milliardærinvestorer til PCIB. Her er Gjelsten, Canica, Sundt med flere aksjonærer. I og med mulig IPO og samarbeid med Vacc teknologi kan flere av disse investorene virkelig ha fått opp øynene også for PCIB? Spekulasjoner selvsagt men en besnærende tanke

Hagen har uttalt Helse som prioritert område for investering👍

1 Like

Hyggelig at du også, @anon44025098, har trua.

Du finner nok ikke en eneste sjel verken blant topp-20 , topp-50 eller videre langt nedover i aksjeeierboka som er fornøyd med dagens kurs - ingen utenom Nyenburgh.

Snart er det gått fire måneder siden Stuffers reviderte kursmål på 58 kroner ble satt. Det er godt over en dobling opp dit, men da fortsatt bare en halv fregatt.

2 Likes

Om jeg har trua… !!

I ALLE ÅR har jeg lært bare enn ting, hør på PCIB og ikke på alt som står her eller der.

6 Likes

Må nok si at norsk farmasi ikke er som farmasi i det store utlandet. Farmasiselskaper på OSE synes å være holdt nede av det faktum at markedsaktørene som betyr noe for kursutviklingen; store tunge investorer, fond, meglerhusene og finanspressen har fokus på helt andre segmenter enn farmasi. Når det kommer positive meldinger relatert til de triggerne du nevner, så vil kursen rett nok kunne gå en god del prosenter før det hele ebber ut og kursen på ny synker tilbake. Vi har sett det skje i NANO, TRVX, BGBIO, PHO og PCIB. Men ingen av dem har klart å trigge såpass tunge investorer at oppgangen er blitt permanent.

Nei, jeg tror ikke ordinære triggere vil kunne dra kursen til de virkelig store høydene. Det må kapital, mye kapital for at kursen skal gå til de høyder flere av oss drømmer om. Det skjer ikke før et av selskapene blir kjøpt opp eller det kommer såpass mye kapital inn i et selskap at det tilflyter farmasiinvestorene store summer som så kan pløyes inn som frisk kapital.

Inntil det skjer vil kapitalen som i dag står investert i norske farmasiselskaper flyte frem og tilbake mellom de forskjellige selskapenes investorer. Det vil si; positivt nytt om PCIB på onsdag vil gjøre at penger trekkes ut av andre farmasiselskaper og reinvestere i PCIB aksjer. Det vil gi PCIK kursen et løft og de andre mer eller mindre tilbakegang. Når så PHO kommer med sin Q4 rapport senere i feb vil PHO trolig få et løft, mens pengene trekkes ut av andre farmasiselskaper og pløyes inn i PHO. Dersom oppturen i PCIB ikke er understøtter med nye positive meldinger, vil vi trolig se PCIB kursen synke tilbake.

Og slik går no dagan inntil vi opplever et nytt Algeta eventyr og mengder med ny, frisk kapital blir pløyd inn i norske farmasiselskaper. Og dette vil neppe endre seg før ett eller flere selskaper har fått så stor internasjonal suksess at de markedsaktørene som jeg nevnte innledningsvis, våkner og innser det potensialet som ligger i norske farmasiselskaper. Da vil meglerhusene vise interesse og da vil finanspressen rette sitt fokus mot farmasisegmentet. Da vil interessen for farmasi øke og frisk kapital vil presse kursene opp.

3 Likes

Når biotekselskap, norsk eller utenlandsk prosentvis øker LOA% i blockbuster og førstelinjebehandling case kommer investorene. Big pharma jager new drug application overalt på denne jord. Still heller spørsmålet hvilket norsk biotekselskap siden Algeta har levert som PCIB: fullfinansiert reg studie, førstelinjebehandling & life cycle management og blockbuster potensial med bakgrunn i statistikk prising (ODD og pasienter), inne i fase tre toget med mulighet for AA basert på interim resultater?!

https://labiotech.eu/medical/vaccine-t-cell-cancer/

https://labiotech.eu/biotech-of-the-week/pci-biotech-cancer-norway/

https://labiotech.eu/tops/10-biotech-hubs-europe/

Oslo is becoming a hotspot for Scandinavian biotech, with one of its main strengths being in the area of oncology. Among them are Zelluna, developing T cell receptors; Nordic Nanovector, working on antibody therapies; Targovax using oncolytic viruses; or PCI Biotech producing cancer vaccines.

Outside the oncology space, Oslo is also home to other cool biotechs like AlgiPharma, developing oligomers to fight microbial infections; or Bionor, which is developing a double vaccine intended as a functional HIV cure.

There are several biotech companies and startups in Norway creating momentum of industrial translation. In the context of cancer research, the Oslo Cancer Cluster promotes the setting-up and development of startup companies.


RADFORSK retweetet


Kreftforeningen

·


6t

Høie poengterer betydningen av å bygge videre på eksellente miljøer innenfor persontilpassetmedisin som kreft da han lanserte deler av helsenæringsmeldingen på #oslolifescience

5 Likes

Har aldri tvilt på at jeg sitter investert i et segment som vil gjøre det fantastisk i årene som kommer. Men jaggu skal man være utstyrt men en solid porsjon tålmodighet dersom man har som målsetting å bli sittende inntil investeringene mangedobler seg. Dette er slett ikke noe segment for rastløse investorer som helst skal se god avkastning i går. ;-))

4 Likes

I det store og hele er jeg veldig enig med deg her, @Londonmannen. Skulle jeg legge til noe, måtte det være at dette også har noe med rammevilkår å gjøre.

For mens statlige myndigheter har bidratt godt både når det gjelder penger og tilrettelegging for legemiddelforskning - og sentrsle politikere ved flere anledninger har kasta fram store vyer om en mulig stor framtidig næring, så viser de liten innsikt i og forståelse for produktutvikling og kommersialisering innenfor denne spiren til en ny norsk næring.

Den “næringa” (det er finans, må vite) som derimot de siste årene har hatt skikkelig romslige statlige rammevilkår - tilmed langt bedre enn olje, gass og laks - det er ågerbankene som nærmest fritt har kunnet tyne penger fra de minst bemidla i samfunnet.

Her har altså spekulanter (i ordets mest odiøse forstand), en flyselskapsjef, Monaco-borgere, idrettskjendiser m.fl. tjent seg til dels søkkrike. Med de samme politikernes velsignelse.

4 Likes