En annen ting jeg har sett litt nærmere på er dette samarbeidet med danske Bavarian
PCI Biotech inngikk i august 2018 et samarbeide med danske Bavarian Nordic, hvor man i prekliniske studier skal undersøke, hvorvidt PCI’s teknologi også kan hjelpe til at optimere behandlingen med Bavarian Nordics kreftvacciner CV301 og Brachyury. ref. MEDwatch
Development Phase II, Planned 2018
Dette var altså i aug.18 og ser man på tidslinjen til FimaVacc studiet, så var den avsluttet og klart for dybdeanalyse før mai.18
Og som PW den gang skisserte ville ett slikt analysearbeid ta ca 1 dag pr pasient , dvs ca 90 arbeidsdager. La oss si det tok 5 hele mnd da.
Og man satt igjen med forbedring av antigenspesifikk T-celle respons på
tolerable doser, med tidligere svar og høyere responsrater , men ønsket en enda dypere analyse for å kartlegge de forskjellige T-celle responsene man får ved optimal dose og lysbehandling.
Analyser utføres i samarbeid med Laboratory of Experimental Cancer Immunologi og terapi, Institutt for medisinsk onkologi i Leiden Universitetsmedisinske senter under ledelse av prof. Sjoerd van der Burg
Jeg mener at dette samarbeidet kom som en følge av att de tidlig ser en forbedring av antigenspesifikk T-celle respons på**tolerable doser, med tidligere svar og høyere responsrater
Bavarian Nordics, skulle jo helt klart stått som ett FimaVacc samarbeid slik jeg ser det, men mulig PCIB mener den skal ligge under begge
Jeg tror at så snart denne dybdeanalysen foreligger vil det komme til å skje noe ifbm dette samarbeidet samt Ultimovacs så klart.