Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

:joy_cat: Det har du faktisk helt rett i.

Vi har vel alle opplevd å se noen tog gå mens vi venter på PCIB-toget. Noen går fremover, og noen går bakover. Trøsten får være at vi venter på et høy-hastighetstog (som også kan gå fremover og bakover…). Når det gjelder nyheter ang AZ så har jeg ikke tro på melding i dag. Hadde de vært så nære så tror jeg ikke Ronny hadde giddet å sende mail til Quad i går. I løpet av neste uke eller uka deretter burde det kunne skje noe, men hvis ikke så er det bare til å nyte nok en juli i våre tross alt korte liv her på jorda. Det kommer når det kommer…

3 Likes

Tenkte akkurat det samme.
Tipper innen 14 dager.

2 Likes

Helt klart det blir 3.august , for da er det fullmåne samtidig i Sverige og England

5 Likes

10 Juli KAN også være en fin dag! Freddan :bomb:
Helgen kan være godt tidspunkt for å fordøye både det ene og det andre?!

Hvorfor skal en forvente at det ikke er kort tid til børsmelding om avgjørelse? Allerede på overtid nu :crossed_fingers::rocket:

5 Likes

Absolutt . Innsnevring av utfallsrommet gjør at alle føler seg betydelig mye tryggere.

2 Likes

Takk for meg. God helg.

3 Likes

Flott innlegg Taco,
Nå er ikke jeg den med mest kunnskap om PCIB, men har nå tatt en del lodd siste 3 månedene.

Slik jeg oppfatter situasjonen nå i forhold til tidligere er:

  • AZ/PCIB sitter nå på gode (meget gode) data fra studien.
  • Denne «hemmelige» T10 BP er kommet frem i dagslyset.
  • AZ har planlagt og fått tid til å teste ut på andre indikasjoner.

Hva betyr så dette? I mine øyne betyr dette et grunnleggende veiskille i samarbeidet mellom AZ/PCIB.

AZ står nå i kassen på PCIB-butikken og skal sjekke ut. Det som gjenstår er hvor mye som skal betales og hvilke varer de får med seg hjem (i tillegg til juridiske/avtaletekniske forhold).

Har hele tiden hatt den oppfattelsen at det enten blir en No Deal eller en Stor Deal.
Mange nervøse sjeler her inne nå, og det kan jeg forstå. Men man skal også være klar over at tidsfrister er en indikasjon på hva ledelsen jobber mot, men langt fra noen fasit. Tror vi skal være glad for at partene nå tar den tid det tar for å bli enig om en så god og bred avtale som mulig, til glede for alle aksjonærene.

Er litt spent på hva type BioNtech tenker nå og om de har flagget sine ønsker inn mot PCIB.
Jeg er positiv til sluttresultatet og tror PCIB stiller godt forberedt i disse samtalene.

Lykke til alle sammen. Meldingen kommer når den kommer.
Riktig fin helg!

21 Likes

Veldig bra innlegg, @Tacobaguette. :ok_hand:

Det eneste jeg føler meg litt usikker på er hvorvidt markedet faktisk blir meddelt dersom det blir brudd i forhandlingene og samarbeidet avsluttes.
Kanskje Walday & Co tenker at det er helt innafor å vente med å eventuelt annonsere dette til Q2 i august?

2 Likes

Når utfallet av forhandlingene med AZ er klart, vil vi ganske sikkert få en plausibel forklaring på hvorfor tidsfristen ut juni røyk.
Og skulle vi ikke få den, er det bare å fyre opp grillen i forkant av halvårs-presentasjonen den 26. august.

3 Likes

Tror forøvrig hele den problemstillingen kun blir hypotetisk. :crossed_fingers:(Edit: til mitt forrige innlegg, at eventuell terminering ikke blir meldt umiddelbart)

PCIB og AstraZeneca har oppnådd gode resultater/synergier innen onkologi.

Det må vi kunne slå fast!
Fordi PCIB har uttalt det. Fordi AZ lot seg presse til å avsløre identiteten sin. Fordi de ønsket å forsøke å finne tilsvarende synergier innenfor andre sykdomsområder. Fordi PCIB kun gav dem en kort tidsramme til å gjøre dette.
Og sist, men ikke minst, fordi selskapene fortsatt, mer enn et halvår senere, fortsatt er i samtaler.

Dette kunne vel aldri skjedd dersom resultatene var dårlige/middelmådige?!

Konklusjonen blir vel at det, etter all sannsynlighet, som et minimum blir en eller annen form for videre samarbeid, og at dette vil involvere en avtale med «penger på bordet», som vil påvirke PCIB og selskapets aksjekurs i positiv retning. :crossed_fingers:

21 Likes

Detter er ikke en forlengelse men en utvidelse. Sluttdato er den samme. Innholdet er endret.

Det er jo dette som er det viktige. Partene har satt av 6 måneder til å evaluere potensialet for fremtidig samarbeid. Nå er de ferdig med det og siden vi ikke har fått melding om at samarbeidet er avbrutt diskuterer de nå hvordan samarbeidet skal formaliseres i form av avtale.

At PW har uttalt seg litt sleivete om dette får så være. Det beste hadde nok vært om han ikke hadde sagt så mye mer enn hva som står i pressemeldingene, slik at man begrenser tolkningene. Men nå er det som det er…

5 Likes

Dette blir selvsagt meldt umiddelbart.

Det er vel nå tilstrekkelig med mistenkeliggjøring, mistillitserklæringer og konspirasjonsteorier mot PW her nå. Slik informasjon skal uoppfordret og umiddelbart meldes til markedet – og det vil selskapet selvsagt gjøre så snart det foreligger endelig avklaring. PW har bekreftet at de er i løpende dialog med børsen om hvordan informasjonsplikten nå best overholdes innenfor gjeldende regelverk. Radiotausheten under de pågående forhandlingene er selvsagt helt i tråd med regelverket – og takk og lov for at vi har en så profesjonell ledelse at de ikke tar risikoen på å rote til de pågående forhandlingsprosessene med «ventemeldinger» til utålmodige aksjonærer.

14 Likes

Se der, denne lufteseansen hjalp åpenbart på nervene og humøret og PCIB er i pluss i dag.

2 Likes

Har PW bekreftet dette eller mikser du med Jonas sin spekulasjon i sist podkast?

1 Like

Mulig jeg i farta mikset dette med Enarssons «spekulasjoner», og da beklager jeg i så fall det. Men, Einarssons “spekulasjoner” grunnes i inngående kjennskap til hvordan PCIB vanligvis forholder seg til børsen. Så når han «spekulerer» i dette – så er dette mer som velbegrunnede antakelser. Uansett tar jeg det som den største selvfølge at PCIB er i løpende dialog med børsen og at endelige avklaringer blir meldt umiddelbart når avklaring foreligger.

1 Like

Når budet på PCIB kommer, og hvis det er AZ som har høyeste budet. Er det først etter klokken 22.00 dette kan meldes pga AZ er notert på Nasdaq? Hvis det feks kommer i kveld altså?

2 Likes

Nei…

Ved et bud må det enten offentliggjøres mellom 22 og 09 ellers vil det komme en melding om børspause. Ved en avtale som ikke anses som stor i AZ-sammenheng kan det feks komme kl 16.30 den dagen det er klart. Jeg tror fortsatt på en avtale og ikke bud.

2 Likes

https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20200226_1

0:45:00 bekrefter PW at dersom forhandlingene mellom AZ og PCIB strander så blir dette børsmeldt med en gang.

5 Likes