Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

I hvertfall noen som har skjønt det… noen uker fra eller til kan umulig ha noe å si. Når jeg leser forumet så får det meg til å tenke at det er noen småinvestorer her som har tatt et lodd uten at de egentlig vet helt hva de sitter på…

Hvis vi tar utgangspunkt i offisiell børsmelding så skal de innen 30.06 avklare hva som skjer videre… Her står det ikke noe om noen melding, så får vi heller sutre litt over at Per trodde dette kom til å være i boks så han kunne komme med melding 1 juli… Melding om avsluttet samarbeid ville ha kommer rundt 30.06 om det var tilfellet, men det er klart at selskapene ikke nødvendigvis kommer til enighet heller… det vil tiden vise. Jeg er optimistisk.

8 Likes

Jeg håper dere har lempa ut litt denne uka så dere kan sove bedre. Alt for mange som ligger i overkant tungt her. 50 prosent sjans sa forøvrig arctic analytiker. Jeg vil ikke ha sykdom med 50 prosent sjans for å overleve.

1 Like

Nettopp kommet inn etter en tur i solen, håper ikke det er solstikk… Leste på nytt nyheten om patentet godkjenning i USA : « About fima Vacc This novel vaccine technology applies a unique mode of action, triggered endosomal release of antigens, to enhance the cytotoxic effect essential for therapeutic cancer vaccines as well as for several types of vaccines against viral and parasitic infections. fimaVacc works in synergy with several other state-of-the-art vaccination technologies, and is especially effective in combination with some types of TLR agonists. The fima Vacc programme aims to enhance the cellular immune responses that are important for the therapeutic and prophylactic effect of vaccines, and the fima Vacc technology has proven excellent preclinical efficacy with protein- and peptide-based vaccines. The technology has shown particularly strong CD8 T-cell immune responses, which are important for therapeutic vaccination, as well as enhanced helper (CD4) T-cell and antibody responses.

PCI Biotech successfully translated the vaccination technology into humans through a Phase I study in healthy volunteers that was completed in May 2019. The study covered more than 90 subjects and established the tolerability of fima Vacc across a wide range of doses. The immune results provided proof-of-concept and demonstrates fima Vacc ‘s potential to enhance overall T-cell responses, by demonstrating improvement of the immunogenicity of vaccines in healthy volunteers.»

Kan det likevel være mulig at AZ har vist interessert også for FimaVacc i jakten på en potent covid-19 vaksine, der CD 4 og CD 8 økning er viktig?

10 Likes

Det enkle svaret er JA👍.
Pw bekreftet jo at fimavacc kunne være aktuell etter hvert.

2 Likes

Podcast 103 - 30:15

Sp ang verdi på FirmaNac
PW: Enormt potensiale !

Det holder for meg.

Ny sommer og sol

4 Likes

PWs muntlige bekreftelser er vel ikke verdt så mye lenger.

3 Likes

Ikke jeg heller.

Men jeg tar et veddemål på en million med 50% sannsynlighet for en dobling og 50% sannsynlighet for et tap på 0,5 millioner hver dag :wink: Gjør du?

7 Likes

Siden Astra Zeneca satser stort paa og bli best paa leveringsteknologi, er ikke det umulig. De vet at baade fimaChem og fimaVacc allerede kan vise til gode resultater, og med nye fimaVacc patenter og med ultralyd som leder til at fimaChem naa kan benyttes i hele kroppen, kan det jo hende de har utvidet sitt fokus.

6 Likes

Hadde korrespondanse med Ronny i går kveld, og han sier han har forståelse for aksjonærenes frustrasjon i denne situasjonen rundt PW sine uttalelser og at det skader tillitsforholdet mellom selskapet og aksjonærene. Samtidig refererer han til det han har gjort tidligere at generelt er ikke små-biotek i førersetet ovenfor Large-Pharma.

Hva sier dette? Selvfølgelig at PCIB er bundet på hender og armer av AZ.
Hold ut folkens, meldingen kommer!

43 Likes

Jeg er overbevist om at de i løpet av forhandlingene har kommet frem til at (det er også derfor vi er på «overtid»):

«Og så er det slik med bioteknologiselskaper som er i en utviklingsfase, at når man kommer til et visst stadiet, så er det samarbeid eller at det er fornuftig å ta det over i selskaper med en større infrastruktur og en større kapitalbase til å drive det frem, og det er det beste for pasienten, og det beste for samfunnet.»

Sitatet er hentet fra podcast 133 fra 30:00-34.00. Denne episoden er innspilt 3. juni 2020, altså i den siste måneden før AZ avklaring (den berømte fristen).

2 Likes

Mail? Tlf?

1 Like

Mail

1 Like

Kan du dele spm og svar?

1 Like

Den melding er alligevel vild nok. Tak for at dele den @medfarma :+1::rocket:

Liker ikke å legge ut direkte korrespondansen på et forum, men du har essensen i svaret jeg skrev over.

2 Likes

Er det likt det som allerde er lagt ut her tidligere?

Hva med å slutte å spamme dem med eposter?
Jeg tipper de har nok å gjøre, så kommer melding når det kommer - dere får ikke noe ut av dem uansett!

Er dere for tungt lastet får dere heller selge litt.

7 Likes

Dette var en meldingsutveksling og ikke spamming, og dette var svært nyttig info.

3 Likes

Chrkni , du har intet å frykte. Disse 50% Artic Securities opererer med ( iblant 51% )er selvsagt bare for å ha ryggen fri generelt. Egentlig ligger sjansen i dag på mellom 90 og 100% for vellykkede samtaler med AZ. Kanskje også andre store beilere banker på. Uansett regner jeg med at fimaChem - forsøkene blir avbrutt av etiske grunner. Din ene million blir UANSETT til flere…kanskje i sommer , kanskje i høst. Kun det medisinske teller , ikke kverulerende og engstelige skribenter her på dette forum. Du har intet å frykte.

6 Likes

Det er ingen ny informasjon, mange som sender eposter for å prøve å fiske ut noe blir til spam. Hvis PCIB skal informere om noe nytt gjør de det via andre kanaler enn eposter til de som maser.

Forøvrig er det i bestefall hearsay, ettersom vi ikke har noen beviser på hva som er skrevet den ene eller den andre veien.

6 Likes