Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Enkle svaret på dette er, Nei!

Ikke nødvendigvis sammenheng mellom teknologisk utvikling og bruken av teknologi…

Gen terapi, er i sin spede begynnelse, og få om noen selskaper i verden har full oversikt. Sann sett kan vi annse PCIB som pionerer og at vi i dag er i de første årene etter at antibiotikan ble utviklet og industrialisert på 1940 tallet.

6 Likes

Regner ikke med noen har full oversikt nei, men at de har en viss oversikt. Hvis teknologien er så overlegen så har jeg ikke tro på at de ikke hadde tatt sjansen på å bruke en bunke med sedler for å skaffe seg det, selv om det skulle vise seg at det til slutt ikke virket allikevel! Er vel sånn selskapene holder på! Jo lengre de venter jo større sjanse er det jo for at noen andre snapper det opp!

Les deg opp på historien om Algeta. Bayer betalte til slutt 20 ganger kursen som var da samarbeidet ble innledet. Hvorfor kjøpte de ikke bare hele greia med en gang?

15 Likes

Molbre, vanskelig å si noe sikkert til ditt spørsmål. Jeg tror en riktig pris fort kan bli alt for høy. Pcib lar seg ikke avspise med skillemynt. Videre er det neppe mange selskaper som nå vet hvor stor bruk de har for teknologien. Noen innser at de har bruk for den i noen tilfeller, og dette er ikke nok til å svi av de store summene. Derimot vil mange selskaper ha noe bruk for teknologien, og da blir summen stor for Pcib.

Det kan være AZ, som kjenner teknologien best, har brukt de siste månedene å vurdere hvor stort behovet er. Ser de et stort behov er man villig til å bruke MYE penger for å sikre seg teknologien. Vi får nok svaret om ikke lenge…

3 Likes

Nå har det gått 14 dager over tiden som tidligere har vært forespeilet av PW. Da det ikke er kommet noe beskjed at det ikke blir noen avtale, er det vel større og større sjanse at det er en heftig avtale på gang…? En skulle tro at kursen burde stige jevnt fram til en beskjed? Hvem selger seg ut nå…?

8 Likes

Noen av de der selger sig ut, er vel folk der skulle bruke pengene på ferie, og trodde de var klar i god tid før ferien begyndte. Det kan bli den dyreste ferie de noen ganger har tatt… :wink:

Moderna,

Når man leser «History» så ble jeg overrasket. De har jo en litt spesiell historie hvordan de har hente penger på forskjellige måter… teknologien har ikke resultert i det helt store enda slik jeg leser det…

AZ gikk inn i 2013…
As of May 2020, only one candidate has passed Phase 1 trials, a treatment for Myocardial ischemia, labelled AZD8601.

In January 2014, Moderna and Alexion Pharmaceuticals entered a $125 million deal for orphan diseases in need of therapies.

2017, the program with Alexion had been scrapped as the animal trials showed that Moderna’s treatment would never be safe enough for use in humans.

A former Moderna scientist told Stat: “It’s a case of the emperor’s new clothes. They’re running an investment firm, and then hopefully it also develops a drug that’s successful”

In March 2020, CNN reported on a meeting in the White House, recorded on C-SPAN, between the Trump Administration and pharmaceutical executives, where Bancel told the President that Moderna could have a vaccine ready in a few months, materially undercutting the next fastest projection in the room. On the basis of Bancel’s verbal commitment to Trump, Moderna received funding of $483 million from the Trump Administration

3 Likes

Et forslag til å se kvalitetene i PCIB er å betrakte selskapets ferd på de to andre plattformene.

FimaCHEM:

http://pcibiotech.no/pci-biotech-announces-preliminary-outcome-of-meetings-with-ema-and-fda-for-development-of-fimaporfin-in-inoperable-cholangiocarcinoma/

Det er ikke hver dag et selskap mottar noe slikt som dette.
Ikke glem at når FDA gir (forespeiler) slike privilegier så er hele avgjørelsen bassert på rådata og derved så kan en hevde med god styrke at FDA har verifisert og godkjent fimaCHEM i bile duct cancer.
Ikke småting m.a.o.

Det som videre støtter opp om dette caset er resultatene fra studiene gjennom clinical trials systemet.
Klarer en å skape noe i nærheten av disse så revolusjonerer en måten å behandle pasientene på.

I tidligere tider var det CHEM og VACC det dreide seg om og NAc var noe difust borte i tåkeheimen.
Slik det er nå for tiden så er det visst banket inn i bakhuet at det skal kun dreie seg om NAc.
Sauer går i flokk og vi så med: sheep:

Til slutt “kommer jeg igjen dragende med disse hersens hundene” , dette for å få illustrert med bilder hva PCI-teknologien kan utrette for nye aksjonærer som vurderer selskapet.

http://www.kreftforskning-hund.no/uploads/PCI%20biotech%20hund%20250511.pdf

Lykke til

11 Likes

Med bare 10mio omsetning er det vel ingen som selger seg ut.

Edit… viser seg at biotekinvestor boykie selger noe inne blant.

1 Like

Det er en kjempeforskjell på å få puttet noe cellegift inn i en kreftcelle og det de holder på med sammen med AZ. Sjansen for at de har fått til noe er trolig liten . Derfor er trolig begge parter i villrede om det er noen vits å fortsette

Hvis sjansen er liten, så, må det jo være ekstra bra når de har fått det til da. Siden PCIB har tilgang på redultatene som AZ har oppnådd allerede.

2 Likes

I alle 13 år jeg er med i PCIB har jeg lest at levering av store molekuler is the HURDLE innenfor delivery technology. Ifjor viste PCIB innen FimaVac , FimaNac og FimaChem at den HURDLE tackler de.

Så dette ordner seg med nye salgsmann på plass :boom: :ok_hand:

3 Likes

Synes at CHEM , VACC og NAc hvær for seg er megastore og burde ha mere enn nok potensiale til å skape et stort biotek rundt jeg.
Altså , mere enn nok til å danne minst 3 selskaper , men det er bare meg.

Du skriver:
" Sjansen for at de har fått til noe er trolig liten . Derfor er trolig begge parter i villrede om det er noen vits å fortsette"

Ja , en vet jo aldri og en får mene det en vil.
Men de er i så fall noen stapeiser som har brukt kapital og andre resurser i 5 år for å komme frem til den dype analysen din.

Men en kan jo aldri vite :flushed:

5 Likes

Liten nostalgi General Møte deltakere 2012. Idag er mcap 20x

Screenshot 2020-07-13 at 19.05.15

2 Likes

Det er derfor de har holdt på så lenge . Siden det er ytterst vanskelig når det kommer til DNA og arvestoffet.
PS
Liker godt at så mange er begeistret for klovner. Det viser nivået :wink:

Moderna er HOT idag 21%opp :wink: greie investering AZ har gjort i Moderna

2 Likes

Melding!

2 Likes

6 måneders utsettelse var litt antiklimaks nå kjenner jeg…

1 Like

For et antiklimaks

1 Like

Lykke til på børsen i morgen!

1 Like