Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Ingen terminering, må jo være positivt tenker jeg!

8 Likes

Hvordan tolker vi meldingen? Betyr det at de forhandler videre og at vi vil ha et svar i løpet av 2020? Eller blir det en ny runde med analyser osv neste halvår og så ny forhandling 2021? Altså, var så klar for rakettferd jeg…

3 Likes

dypt skuffet over PW… At de ikke har fått til mer av samarbeidet sålangt.

Ultrabull at man utsetter ut året, skulle helst sett at man forhandlet frem til utgangen av neste år, men man tar det man får.

Most soon tm.

Dette endrer vel ingenting? Eneste “negative” er vel at kursen får en kortsiktig sving ned?

2 Likes

PW kan vel ikke lastes for at det ikke er gjort over natten å få en konklusjon. Her er det AZ som styrer showet og dette er milevis unna no-deal.

10 Likes

Jeg vil tro dette var et forsøk på å roe pågangen i innboksen på kort sikt. Er redd den strategien slo feil. :sweat_smile:

5 Likes

Er da ikke PW sin feil. Dere bør se dere i speilet litt.

5 Likes

Vel, hadde det i det hele tatt vært aktuelt så hadde det kommet en melding forlengst. Men hvis det virkelig bare er evalueringen som forlenges så kan man jo også tolke det positivt som at det må være mye å evaluere / verdsette…

19 Likes

Tror du virkelig at AZ bryr seg om hvilken pågang PCIB måtte ha fra sine aksjonærer? Dette har åpenbart kun å gjøre med at TTT. Gir heller null mening å utsette konklusjonen dersom AZ kun hadde vist avmålt interesse.

2 Likes

Det var selvfølgelig ikke dette vi håpet på akkurat nå, men man bør lese hele meldingen. Dette er trolig en stor og viktig avgjørelse for AstraZeneca.

Det skal evalueres om Pcib’s teknologi kan endre/forbedre AstraZeneca’s levering av «nucleic acid therapeutic compounds». Jeg vil tro at de vil bruke mer tid på en stor, dyr og avgjørende beslutning.

I ventetiden kan hva som helst skje, og personlig er det uaktuelt å endre fokuset på 2022 og RELEASE-studien. Samtidig vil vi trolig si adjø til en del hyperkortsiktige…

10 Likes

Klarer fint å vente et halvår til. Det som blir verre er å holde ut 6 mnd til med meningsløs spekulasjon fra de med mest skrivekløe her inne.

13 Likes

Ok, evalueringen fortsetter ut året.
Hva med forskningen og forsøkene i ulike indikasjoner for AZ/PCIB samarbeidet? Fortsetter de i denne perioden, eller er det full stopp frem til de eventuelt er enige om ny avtale?

2 Likes

Det var vel ikke AZ som sendte ut meldingen heller.

Hva skjer nå med forskningsresultatene?

1 Like

Har sagt det før, men måten man hoppet fra selskapets melding i fjor til både oppkjøp og partner var i utgangspunktet helt søkt. Det er altså snakk om hvordan et videre samarbeid skal se ut, om det i hele tatt fortsetter.

Altså, hadde az brukt mer enn et år bare på sondering om dette var en gamechanger? Nei, de hadde closet dealen for lenge siden.

1 Like

Resultatene regner jeg med står på stedet hvil i og med at de runner ut året på å bli enige om veien videre.

Nope, men AZ er en av to beslutningstakere jmf utsettelsen.

Jeg tolker ikke meldingen negativt utover det faktum at jeg forventet en avklaring. Noe vi ikke fikk. Det at de ikke sier noe mer enn at evalueringsperiode forlenges åpner for mye spekulasjon. Både positiv og negativ. Lett å si at dersom det er så fantastisk så burde de bare hoppe på… jeg gjetter at de sier at de har mye data mv. som må undersøkes og at med COVID-19 fortsatt i full blomst så har de ikke det nødvendig fokuset og ressursene som kreves tilgjengelig… føre-var-prinsippet tilsier da: la oss forlenge med 6 måneder, avklaringen kan selvfølgelig komme før… men BP bruker tiden sin om de kan dersom det ikke er noen grunn til å haste…
Tror det blir fall i morgen pga. flere bets på avtale, regner med litt avklaring ifbm Q2

4 Likes

“The evaluation of the potential for a further collaboration now runs to the end of 2020.” - kan jo i prinsippet bety en avgjørelse når som helst de neste 5,5 månedene. Det ER jo tydeligvis ganske mye å forhandle om, ettersom dette ikke betyr terminering. Skaffer seg litt ro og pusterom i forhåpentligvis store og krevende forhandlinger midt i Covid-19 (vanskelig med personlige møter med AZ-svensker for tiden). Kursen går vel ned en del i morgen, men PCI trenger ikke penger før om et par år, uansett. Temmelig klønete håndtert av PW, men byr nok på en kjøpsmulighet de neste dagene/ukene for de langsiktige.

9 Likes