Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

image

4 Likes

4 Likes

Det var jo PCIB som satte foten ned og sa nok er nok og dermed ga AZ en frist ut H1 2020. Når de nå likevel går med på en utsettelse til maks ut året, sier det seg selv at de har fått en god grunn til å gi AZ ytterligere tid!
Ikke la dere rive med i en overreaksjon i morgen! Tenk hvor mye verre det hadde vært om de nå heller hadde meldt brudd!

39 Likes

Forskningen ble avsluttet 31.12.2019 og er ikke tatt opp igjen. Resultatene fra de utvidede forsøkene er altså etter all sannsynlighet ferdig analysert og AZ trenger mer tid på å evaluere et videre samarbeid.

Dette er selvsagt ikke meldingen vi håpet på nå, men det er samtidig langt fra kjempenegativt. Det de basically skriver er at de trenger mer tid på forhandlingene/evalueringen, og det er jo i seg selv vanskelig å tolke som noe annet enn positivt!

Og når de sier 6mnd, så kan det like gjerne bety at de er ferdig i august eller september, men de gir seg selv litt mer handlingsrom.

Så når de utålmodige selger i sinne og forakt imorgen, er det noen av oss andre som kommer til å sitte med fiskesnøre helt i bånn for å laste opp mer.

Fordi ingenting har egentlig forandret seg, bortsett fra at AZ/PCIB ønsker mer tid på å finne ut av ting. Og jeg tror noe har endret seg siden PW var i Radium og selvsikkert sa at ting ville bli avgjort i juni. Vi merket også hvor mye Jonas Einarsson la i dette, han trodde virkelig på en avgjørelse i juni, han også.

Så noe må ha skjedd på tampen, så blir det opp til hver enkelt å vurdere om dette er meldingen som gjør at man forlater skuta. Jeg vet at jeg blir sittende, for nå har vi endelig fått bekreftet at partene er i forhandlinger. :+1:

33 Likes

Andre som har stusset over at selskapet kaller det evaluering mens aksjonærene kaller det forhandling?

4 Likes

Dette er mest bull, tenker jeg.
Hadde de ikke hatt noe mer å diskutere, hadde samarbeidet blitt avsluttet. PCIB selv er også selvsagt interessert i å innlede tettere samarbeid med andre, fremfor å fortsette med noen som ikke gir noe tilbake. Her er det nok svært mye som skal på plass før en evt. avtale i en eller annen form er på plass.
Hadde resultatene ikke vært mer enn gjennomsnittlig, er min antakelse at AZ ville ha avsluttet samarbeidet. Derfor tror jeg resultatene oppnådd så langt anses som lovende. Kanskje så lovende at AZ ønsker eksklusivitet i en eller annen form. Det kan nok være vrient å verdsette dette - altså tar ting tid.
Melding på dette tidspunktet er nok mer fordi de følte de måtte si ett eller annet, på grunn av tidligere lovnader. At de ordlegger seg som at det samme samarbeidet som tidligere fortsetter, er ikke overraskende. De kan jo ikke si noe annet enn det, uten å samtidig påvirke markedet. Det er helt åpenbart at det foregår andre ting enn kun forskningssamarbeid for tiden. Hvis ikke hadde selvsagt denne enkle meldingen kommet før 1. juli!
Som mange andre tror også jeg at det blir blodrødt i morgen, men jeg mener likevel dette er adskillig mer bull enn motsatt. Og jeg gleder meg til å vente mer :smiley:

11 Likes

For å ha det helt klart, samarbeidet er ikke terminert sant?

2 Likes

Når Jonas Einarsson kaller det forhandlinger, så synes jeg det er innafor at jeg også gjør det.

9 Likes

Selvfølgelig skuffende melding her mht kronasjer men at AZ fortsatt er interessert er stort! Vi får ta ferie og legge aksjene i skuffen. Det blir ihvertfall en Jule gave istedenfor. :+1:t2:

3 Likes

Potato, potato når konklusjonen på evalueringen etter alle solemerker enten vil føre til brudd mellom partene eller en avtale i en eller annen form.

1 Like

Jeg mener dette lå i kortene etter Skuggedals kommentar og tok konsekvensen av det.

“« Etter at selskapet forespeilet en eller annen form for avtale/samarbeidsform etter 6 måneders evaluering ». Dette er en vesentlig misforståelse, PCI Biotech har aldri ‘forespeilet’ noe i denne sammenhengen.”

3 Likes

Det foregår ikke noe forskningsmessig samarbeid pdd, så per definisjon ble dette samarbeidet terminert ved nyttår. Nå evaluerer man visst hva man skal foreta seg fremover, men trengte enda 6 måneder med evaluering mens forskninga ligger brakk. Sier seg litt selv.

1 Like

Skulle gitt mye for en beroligende kommentar fra @Forsk:sweat_smile::innocent:

Hva sier seg selv?

Hadde ikke AZ vært interessert hadde ikke evaluerings perioden blitt utvidet, så meldingen er i så måte BULL, men det er klart man føler en viss skuffelse akkurat nå da man har sett for seg en avklaring nå.

AZ spiller høyt de oxo da nye samarbeid innen NAc kan komme samt at eksisterende samarbeidspartnere innen NAc kan oxo komme på banen. #BioNTech

9 Likes

At az ikke er ultrainteressert.

Til spørsmålstegnerne: fem års forskning og man bruker altså et år på å evalauere hvordan dette skal se ut fremover.

Tyder definitivt på at man ikke står ovenfor en gamechanger som az på død og liv må ha tak i. Tror man med fordel kan kue forventningene til utfallet flere hakk.

Har jo også blitt argumentert for for en god stud siden, uten at man fikk særlig gehør hos mobben.

Du får det til å fremstå som at AZ bruker mest tid på det de tror minst på…?

Hvis resultatene var dårlige hadde ikke AZ nølt et sekund med å hive lille PCIB på dør, men de vil altså ha mer tid til å evaluere mulighetene for videre samarbeid. Det er interesse god nok for meg.

16 Likes

Hadde egentlig ikke tenkt å delta her flere ganger men blir nesten u-vell når jeg ser enkelte fortsetter å rose Per som har løyet oss rett i ansiktet opp til flere ganger .Verre enn Per Gynt :Per du lyver! Nei jeg gjør ei! Så bann på at det er sant…
DETTE VAR SKUFF- BLØFF-DRITT. Vi får vel bonusen i morgen med solid oppgang når markedet forteller hva dem synes?
Noen uker till ok men 6 mnd ? Nei å nei og dette kan jo bare være andre akt i et solid skuespill over flere sesonger. Noe bør ta sin hatt å gå.

3 Likes

De av dere som har satt stopploss på aksjene, bør tenke grundig over om det er lurt å ha i morgen. Det kan fort føre til et smertelig og antagelig helt unødvendig tap. Tipper vi får et relativt kraftig kursfall fra åpningen, men som så retter seg gradvis opp igjen ut over dagen etter hvert som de enkelte får tenkt over hva denne meldingen egentlig betyr.

7 Likes

Blir nærmest forsøpling av forumet når alle dine meninger så sterkt er påvirket av at du sitter for tungt lastet.

16 Likes