Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Tolker hele løpet vi har vært igjennom som det kan vurderes bud på hele selskapet, men de trenger mer tid til å gå igjennom alt pluss få regnskapet i orden

8 Likes

Smart å gruse kursen først da :sweat_smile:

1 Like

Her spriker oppfatningen ja…:wink:

3 Likes

Her kan det være lurt å tenke litt logisk. Hvorfor kom ikke den meldingen da fristen gikk ut den 30/6? En svært sannsynlig grunn er at de på det tidspunktet var så nær enighet at de ville vente med melding. Etter enormt påtrykk fra aksjonærer blir man nå likevel enig om å sende ut denne meldingen om mer tid. Man setter da en romslig frist ut året for ikke å forsure klimaet mot AZ ved å sette enda en for kort frist. Jeg anser at de er ganske nær enighet og at faren for brudd nå er enda mindre enn før.

46 Likes

Er dette negativt eller positivt ?
Tja, etter stemningen her å dømme faller vel kursen fra start i morgen.
Men om 6 mnd er PCIB 6 mnd nærmere markedet i GGK. BioNTech har også forsket 6 mnd lenger og PCIB kan ha kommet nærmere avtaler i FimaVacc.
Selskapet skal ikke være mindre verdt om 6 mnd.
Dessuten betyr det at AZ er villig til å investere ytterligere 6 mnd i forhandlinger.
Det gjør de ikke hvis PCI ikke har stor verdi for dem.
Gjør hva dere vil. Jeg sitter gjerne igjen “alene”.
En vakker dag får jeg mine 1000 kr. Det blir uten mange av dere :slight_smile:

40 Likes

Det er vel helt unødvendig å godte seg på andres bekostning?

20 Likes

Dette er Algeta all over again.
Dette kan bli en fin anledning for smarte penger og for de langsiktige og tålmodige. For de som ikke tolker den siste meldingen som negativ., men heller som en forlengelse av tidskrevende og komplekse forhandlinger.

16 Likes

Takk for hyggelige ord om dine medaksjonærer her på forumet, lavmål Arve!

9 Likes

Evalueringer*

Til å være en person som handler med millioner på børsen, så virker du skremmende amatøraktig i din forenklede tolkning av virkeligheten!

23 Likes

Elskverdig av dem å melde fra før sommerferien da. Så kan man kanskje gjøre noe annet enn å sitte og nistirre på kursen og Tekinvestor en stund.

1 Like

Velkommen tilbake forresten!:wink:

1 Like

Var ikke meg som kasta første stein så mulig andre bør få ei skrape. Blir forbanna når jeg føler meg lurt. Dette burde og kunne dem meldt 2-3 uker FØR fristen og ikke nesten 3 uker etter. Det er meget amatørmessig.

9 Likes

“Det er AstraZeneca, så nå har vi fått lov til å fortelle det. I tillegg så har Astra sagt at de syns at resultatene innenfor onkologi ser svært lovende ut, og de ønsker å teste det ut innen flere sykdomsområder. Så har vi da en avtale som går ut nå i slutten av året som vi nå har sagt er den siste avtalen vi har innenfor det rammeverket vi nå sitter med som er research collaboration uten at det er noe lisenser eller opsjoner som ligger i det. Derfor så må de nå på relativt kort tid prøve å få gjort noe som forteller dem om bruksmuligheter innenfor andre indikasjoner. Og så skal de neste seks månedene etter at vi har gjort ferdig den eksperimentelle perioden brukes til å diskutere potensielt videre samarbeid og i hvilken form”. - PW podcast 103, 7 måneder siden.

Dette er vel den nærmeste forklaringen vi har hva som skjer bak kulissene. Greit å ha dette i tankene i morgen før man bestemmer seg hva man gjør.

16 Likes

De har vel hatt et håp om å komme i mål før sommerferien da

Ord bruket mht evaluering i børsmelding er riktig å bruke. Ser at mange bruker forhandlinger og dette kan vi diskutere i uendelige… men saken er at AZ fortsatt er med og hvorfor kom ikke meldingen før nå?? Det er her det ser meget bra ut. Noe har skjedd … Dette er Bull så det holder!! Ha is magen folkens. Se fremover!!!

9 Likes

Satt med en følelse av skuffelse når jeg leste meldingen første gang. Men det er viktig å huske at dette er en «utsettelse» av den ordinære avtalefristen for evalueringen. Sett fra det synet tolker jeg utsettelse svært positivt med tanke på en eventuell avtaleform. Hadde det vært «no deal» hadde det nok langt derifra vært behov for å utsette enda et halvår, noe som dermed får meg til å tro diskusjonene heller omfatter hvilken avtaleform det skal innebære.

Ser noen er skuffet over at det er utsatt ut året kontra bare noen uker. Jeg tenker det er viktig å huske på at fristen for evalueringen er ut 2020, men betyr absolutt ikke at det vil ta så lang tid. Den nye tidsfristen benyttes nok mer som et «sikkert kort» da det enda ikke er noen garanti for avtale før.

Vær tålmodig og så får de som fremdeles har troen heller benytte seg muligheten til påfyll av noen aksjer dersom markedet reagerer veldig negativt. Jeg har hvertfall ikke mistet troen. Tvert imot.

30 Likes

Alle som var redde for at PCIB skulle selge seg billig kan jo nå legge vekk den frykten.

42 Likes

hvorfor burde de det? Hva vet du om hva som er blitt forhandlet om de siste ukene…?
At de nå melder dette betyr KUN en ting og det er at de trenger mer tid for å komme til enighet om veien videre. Dette er sannsynligvis veldig krevende både juridisk og verdimessig ,semi-eksklusiv eller Non eksklusiv i forskjellige indikasjoner.

23 Likes

Ryddig og fin melding…det forhandles ingen tvil om det.
Håper Ronny slipper fulle inboxer fremover fra tissetrengte utålmodige småaksjonærer fremover

22 Likes