Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Kan komme når som helst de neste 15 timene. Spiller ingen rolle om USA er åpen eller ikke. Dette påvirker nesten utelukkende kursen i PCIB, den ene eller andre veien.

Det jeg ikke skjønner er HVORFOR de skulle velge å vente til Onsdag morgen med en melding?? Så snart man er ferdig bør man få info ut for å minimere risikoen for lekkasjer.

Dette gjør at jeg tror Per tar en Per igjen der vi får en utsettelse. Dette er sikkert MEGABULL, da det betyr man fremdeles snakker sammen, men på kort sikt ser man jo hva disse hæ$&@te# manipulerende drittsekkene kan gjøre med kursen. En 1-2 ukers utsettelse bringer oss da ned til 1 Krone? :grimacing::joy::grimacing:

8 Likes

Med andre ord du er bitt av børs basillen ? Velkommen til klubben.Husker min debut med Alpatron for mange år siden,gjorde 140 k på 3 dager og da var jeg hekta på børs,da dette var på starten av 90 tallet var jeg i lykkerus jeg husker med glede den dag i dag.

2 Likes

JA, det har CEO i pcib uttalt i offentligheten. Da er det dermed forpliktende å innfri. Jeg har vært lojalt avvente på en slik melding og om den ikke kommer, så bør PW gå av.
Skal virkelig en toppleder sitte med løgn i sin CV ?
(Bortsett fra Trump da)

1 Like

Det er stemmer det! Dette var min den første aksjen jeg kjøpte tilbake for noen år siden, og satset «alt» - av det lille jeg hadde. Annerledes fra nå et kun at jeg den gang tenkte det ikke skulle ta så fryktelig lang tid før vi fikk noen avtale eller liknende hehe🤓

Kan tenke meg du opplevde et dopaminrush av de færreste! Forstår godt man blir hekta…

1 Like

Siden du ikke kan forklare det selv så vil jeg påstå at det stammer fra irrasjonalitet.

Nei! Pcib har gitt AstraZeneca frist til å evaluere resultater og bli enig om en ny felles strategi innen utgangen av juni.:grin:
Melding til markedet om resultatet av denne prosessen kommer rett etterpå.

5 Likes

Flere her inne sier at PCIB ved PW har muntlig lovet en børsmelding angående samarbeidet med AZ, innen utgangen av juni. Jeg har sett gjennom rapporten for Q1 2020 for å se hva som er skrevet. I mitt hode er det bare det som er skrevet, som du kan regne med at det er knyttet en forpliktelse til.
Konklusjonen min er at PCIB i begynnelsen av 2020, har inngått en avtale med AZ om at de skal benytte årets 6 første måneder til å evaluere grunnlaget for videre samarbeid. Dette ble avtalt før COVID19 spredte seg til land utenfor Kina. I Q1 rapporten står det at PCIB forventer forsinkelser i videre forretningsutvikling grunnet COVID19.
Slik jeg ser det, er det ingen overraskelse at en børsmelding om evalueringens konklusjon, kommer senere enn utgangen av årets første 6 måneder, dvs senere enn 30. juni.
Fra rapporten:

  • PCI Biotech has a solid cash-position per Q1 2020, partly placed in EUR. It is however currently not clear that the cash-position will suffice to reach interim read of the RELEASE trial, given the uncertainty surrounding long-term consequences of the unprecedented situation with the COVID-19 pandemic.
    For the fimaVACC and fimaNAC programmes the main identified implications are transient downturn in business development activities.

  • The collaboration agreement with AstraZeneca has been extended several times and the scope of the collaboration was recently expanded to evaluate whether synergies established in oncology in vivo models are transferrable to additional disease areas. The research collaboration ran to the end of 2019 and the companies have agreed to use the following 6 months until end of June 2020 to evaluate the potential for further collaboration.

Fristen ble avtalt allerede for et år siden, og de har flere ganger, sist i begynnelsen av mai, bekreftet melding i juni.

10 Likes

Joda, men er ikke så lenge siden PW sa det kom en mld by june hva som er fortsettelsen her

3 Likes

Med denne melding bør det komme en melding om status spør du meg ? Er de fortsatt i forhandlinger bør det nå meldes.

2 Likes

Nå må du forholde deg til fakta. PW HAR KLART UTTALT AT EN AVKLARENDE MELDING OM RELASJONEN TIL ASTRA ZENECA VIL KOMME INNEN UTGANGEN AV JUNI 2020.
Innen juni betyr frem til 24:00 i aften. Alt annet blir LØGN.

Jeg har for min standard veldig mye aksjer i pcib og vil alt det beste, men nå tynes strikken jevlig for hva man kan forvente av informasjon fra Pcib.

26 Likes

Hør radium 128 etter 54min 30-40sek

5 Likes

Kommer det ikke melding så faller tilliten til PW sterkt . Krysser fingrene for at han klarer å holde ordet. Uansett om det blir eller ikke avtale !

2 Likes

Jeg forventer også en børsmelding, men blir ikke overrasket om den kommer etter 1. juli. De vil ha sitt på det tørre siden de kan henvise til Q1 rapporten om forventede forsinkelser i aktiviteter knyttet til forretningsutvikling.

Ikke når han har sagt noe annet bare for noen uker siden. Vi leker ikke børs her

6 Likes

Takk! Det er slik jeg også har oppfattet det😀

Om så var tilfelle bør det innføres Børspause på aksjen inntil det foreligger en melding.

Mange vil uansett vei gjøre helt irrasjonelle handlinger som følge av en slik situasjon.
Pcib bør selv be om dette da.

3 Likes

Om du er ceo for en nasjon (ref. Statsminister) og predikerer en offentlig uttalelse til et bestemt tidspunkt, så unnlater du ikke å stille uten å gi en plausibel forklaring.

4 Likes

Nå erdet fortsatt noen timer igjen av juni måned. Så fortsatt kan børsmeldingen komme før vi skriver juli. I så fall vil all kritikk av dårlig guiding falle til jorden. Kanskje diskuterer vi pavens skjegg.

Men som mange har vært inne på de siste dagene; hva om partene (eller minst en av dem) av en aktverdig grunn trenger litt mer tid? Sjølsagt kan det skje, og like sjølsagt vil ingen av partene forlate “forhandlingsbordet” av den grunn.

Det hele koker egentlig ned til at Walday, på styrets og egne vegne, har hatt den uvanen å bruke absolutt språk der de fleste uten videre ville ha hatt forståelse for at han hadde brukt rundere vendinger, mindre absolutte og forpliktende uttrykksmåter. Der er “menyen” uendelig rik - bare spør en politiker.

“Vi tar sikte på …”, “Planen er å …”, “Om intet uforutsett skulle …" osv, osv…

23 Likes