Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

EXACT formulerer seg i høy grad som en konkurrent:

“…with the potential to significantly amplify the clinical utility of a wide range of therapeutic agents across a multitude of indications including within oncology (chemotherapy, immunotherapy), infectious diseases, and neurological conditions”

Men, som nevnt ligger de etter tidsmessig. Og er vel ganske stivt priset gitt nettopp dette.
Skulle gjerne sett hva Arctic ville satt som kursmål på EXACT.
Her er det rom for å grave litt mer for å sammenlikne teknologiene, for de som har kapasitet og tid.

Uansett er det en påminnelse om det flere har vært inne på her: I tek generelt, og absolutt i biotek: Tid er penger. PCI må holde tempo oppe.

4 Likes

PCI må for all del ikke holde tempoet på det sneglenivået de har gjort til nå. De må få opp tempoet mange hakk!

De må få oppdatert websidene sine slik at de får en langt bedre markedsføringsverdi for partnering, pasientrekruttering, sykehus, investorer osv. De må ut i verden i langt større grad å markedsføre seg på konferanser. De må for Guds skyld snart klare å lande sin første kommersielle avtale. Og de må for all del ikke gi seg etter dette er i boks.

Pipen må kjøres i gang i stor skala. Det nytter ikke å hardnakket hevde man sitter på gull og teknologi som er mange maaange ganger bedre enn alt annet og ikke gjøre noe fordi vi skal holde burnraten så lav som mulig. Det er ingen som er bedre enn resultatene man har å vise til. Vi har 0 samarbeid og avtaler med cash inn.

Det forskes stadig fram nye sterke konkurrerende teknologier fra firma som trykker på gassen og får til å kapre markedsandeler i en helt annen skala enn vi.

Hvor lang tid skal det ta før styret tar grep? Vi har ikke mer tid å miste.

8 Likes

Jeg tror selskapet jobber på høygir på alle tre områdene. Når det gjelder NAC , så kan vi ikke bebreide selskapet. De satte en frist til 30. Juni for evalueringen. Det som sannsynligvis har skjedd her er at AZ først ga en bekreftelse etter utløpet av fristen, trolig like før 13. Juli. At Pw ved flere anledninger i mai og juni visstnok ga beskjed om at «fristen ville bli holdt», er ikke så rart. Han kunne ikke gi noe annet svar; hvis han ikke hadde hørt noe på disse tidspunktene, kunne han ikke svare noe annet. Jeg tror mange her har misforstått dette.
Når de meldte at resultatene for VACC ville bli lansert i et tidsskrift i1. halvår 2020, så var dette en formodning som de selv ikke har kontroll over; dessverre.
Ser vi på CHEM , så har de meldt at de vil styrke innsatsen både når det gjelder nye slites, i selve rekrutteringsprosessen , og når det gjelder Asia. Vi venter på meldinger om dette. Jeg håper at de blir flinkere til å melde hvordan dette skrider frem.

Alt i alt er det ikke mye å bebreide selskapet for. Aksjekursen styres av kortsiktige aksjonærer.

21 Likes

Grep er tatt, og nye grep blir tatt.
Faen. Har folk allerede glemt at Mayo nå rekrutterer for oss i US??!
Og de rekrutterer over hele fjøla.
En av verdens mest anerkjente klinikker.

28 Likes

Good point!

I personally have been tested and diagnosed for a rare illness at the Mayo Clinic in Rochester after several attacks and no answers from doctors in Europe.

I was amazed by the sheer size and professionalism of everything and everyone at this facility. The whole town is built around the hospital.

There is a very good reason that people from all over the world travel to this facility to get answers. It is simply the best!

37 Likes

Hvilke markedsandeler har disse firmaene kapret, bortsett fra en oppskrudd verdi- og så fall, på børs?
Innen krefthelbredelse, innen vaksinasjon ( bortsett fra oppskrytt, og fall) eller mrna?
Er det aksjedansing eller reel forskning /utvikling som interesserer deg, rasp?

9 Likes

Det er så klart avkastning på aksjer som interesserer meg. Ellers hadde jeg ikke giddet å prøve å bidra med innlegg på tekinvestor.

Reell kreftforskning og teknologiutvikling innen medisin kan jeg dessverre ikke noe om så der har jeg ikke noe å bidra med.

Det er vist til haugvis med avtaler her inne @Kreft, både innen mrna og mange andre områder. Det veit jeg at du har fått med deg.

Så rart, du er jo investert på grunn av den overlegne forskningen du altså ikke forstår noe av?

Hahaha, det er god humor :slight_smile:

14 Likes

Så ingen direkte svar på dette og siden jeg lurte litt på det selv så prøver jeg meg utifra det jeg kunne se på selskapets sider (Disclaimer: Er rykende fersk i Biotek og kan ingenting om medisin). :grin:

Fimachem: Vil tro Exact kan være mer anvendelig med ultralyd vs. lys, men de bruker fysisk kraft for å tvinge medisin inn i cellene istedenfor PCIB som lurer de inn (Så sånn ut på grafikken i hvertfall). Aner ikke hva som kan gi best virkningsgrad men for meg så det ut som om PCIB sin metode burde kunne levere medisinen bedre. Om PCIB går over på ultralyd også som det har hvert snakk om vil jeg tro det vil bli akkurat like anvendelig (som i antall kreft-typer som kan behandles) som EXACT, om noen som faktisk vet noe om medisin kan si noe mer om virkningsgraden ville jeg satt pris på det.

FimaVacc: Aner ikke men har vanskelig for å tro att EXACT har noe som kan brukes til lignende?

FimaNac: Kan aldri tenke meg EXACT/ACT kan brukes til lignende.

Er ikke nevneverdig bekymret for EXACT for øyeblikket, inntil noen som kan litt om medisin forteller meg att jeg kanskje burde være det? :slightly_smiling_face:

2 Likes

2 forskjellige metoder selvsagt. Kan være gode bruksområder for begge.
Pcib frigjør som kjent inne i cellen.
Den andre metoden er å få små microbobler til å utvide seg kraftig ved hjelp av ultralyd. Disse kan utvide seg såpass at man kan «sprenge» blodårer, og dermed «bombe» vevet der med f.eks cellegift.

Kortversjon

6 Likes

Takker. Siden det er selskapet selv som sier det, så må vi vel kunne stole på det. Stusset siden de fleste studier jeg har sjekket ikke har ett forhåndstall som er i nærheten. USA 50/50, Sør-Korea 50/50 etc.

IH er også større en EH på mange store land i denne oversikten:

3 Likes

Påfyll :+1:

Intet er som å kjøpe på røde dager. Da har man garantert gjort et bra kjøp i det korte bilde vs gårsdagen :smiley:

Kjøp når aksjen er upopulær og litt «glemt»! Og løft nesen! :chart_with_upwards_trend::soon:

12 Likes

Samme, men kjøper «kun» for 50 000,- per gang nå, så får vi se hvor lenge det kan pågå. Vil se den på 46 før jeg kjøper igjen tenker jeg. Nå er jeg og noen prosenter under min inngangspris og absolutt ingenting har forandret seg i caset. Her vil komme mange fremtidige kommentarer om at «skulle ønske jeg kjøpte mer i sommer» og jeg har ikke tenkt å bli en av de.

11 Likes

Hvis man tror at bivirkningssløs endosomal escape er gått av mote, så lar man være å kjøpe aksjer. Eventuelt selger det man har.

Endosomal escape med lipider skaper forsuring av cytosol…og det skaper forsuring av celler som ikke er ment for reparasjon, siden det ikke har presisjon.

Just saying

Vi er ikke ved begynnelsen engang

13 Likes

Screen Shot 2020-07-22 at 12.43.30

De viser RELEASE posteren, PCI principle movie (fra hjemmesiden) og RELEASE trial contact (enkel 2 sider RELEASE oppsummering av kriterier/behandling) .

13 Likes

Interessant at de bruker en ekstern ressurs med spesialkompetanse på clinical trial. Tidligere har det vært noen fra ledelsen som har vært representert.

LinkedIn

13 Likes

Godt gjemt den der posteren. Har du lenke?

1 Like

Det følger noen bivirkninger med fimachem-behandlingen også… bl.a må man tildekke hele kroppen dersom man skal ut i sollys og man bør unngå sterkt lys som best man kan for en periode… så dette går jo utover QOL… “etse”-/solbrentskader er et problem og det kan gå riktig ille dersom man ikke følger forholdsregler godt…

Totalen, derimot, ser bra ut for pasienter som får fimachem, men påstander om at det er uten bivirkninger og ikke endrer QOL for en periode blir bare uriktige.

7 Likes

Litt merkelig at han representerer LINK (CRO), da jeg mener å huske at PCIB bruker en annen CRO.

Oh well, er vel bare en kuriositet.

1 Like

Edit: Om bivirkninger

2 Likes