Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

@Ebitor, mener du å si at det kommersielle potensialet i en eventuell avtale mellom AstraZeneca og PCIB er mindre idag enn det var for tre uker siden? Hva begrunner du i så fall det med? Du har vel din egen vurdering?

22 Likes

I sluttauksjonen i dag var det kjøp med bra volum og en kursøkning på over 2%. Hva kan være årsaken til ett slikt “stunt”? Man kunne vel bare lastet stille og rolig før sluttauksjon :thinking:

5 Likes

AZ kjører kursen opp for snarlig emisjon, de vet de trenger mye cash, der snart skal pløyes inn i PCIB… :champagne:

3 Likes

Nei, selvsagt ikke.

Men, et kursfall fra 87 til 47 viser entydig at tilliten til de som hausser har forsvunnet, samtidig som selskapet har skrudd igjen kommunikasjonen mot markedet.

Hver og en er ansvarlig for å forstå risikoen som ligger i å investere.

1 Like

Tette skott hos PCIB, er veldig bull spoer du meg. For det betyr at viktige ting paagaar.

4 Likes

AZ kjører opp kursen…? Er det selskapet som bestemmer kursen og ikke markedet? Kunne tenkt meg en forklaring på utsagnet.
Nestemann nesten like god: Selskapet har skrudd igjen kommunikasjon…osv. Hvilken kommunikasjon er det det henvises til?
Siden 2016 da jeg ble aksjonær har det nesten ikke vært kommunikasjon til markedet utenom Q-rapportene.
Tydelig at det er forskjellige oppfatninger av tingenes tilstand.
Hvorfor “skrur” ikke PCIB også opp kursen så AZ må grave dypere i lomma for å kjøpe deler av oss?

2 Likes

A post was merged into an existing topic: PCIB Aksjonærlister

Det er bare når man trenger emission man kan la meglerhuset kjøre kursen litt i forkant…og der trenger ikke PCIB jo ikke med alle millioner de får inn fra AZ. :champagne:

3 Likes

Så det er derfor Walday «kjører» kursen ned? :sweat_smile:

4 Likes

Kunne ikke vært mer enig og det tror jeg også de aller fleste her på PCIB-trådene er.

Men så er det jo sånn at jo bedre man samtidig også forstår risikoprofilen for de ulike bruksområdene for PCI-teknologien og, ikke minst, de kliniske resultatene selskapet så langt har oppnådd, jo større sannsynlighet har man for å lykkes med sin investering.

For øvrig er det ikke slik at de som deler negativ informasjon eller begrunna kritiske resonnement, nødvendigvis gjør det for å “snakke ned” aksjekursen. Like lite som det motsatte. Begge typer bidrag til diskusjonen er like verdifulle.

Baissing og haussing er noe annet.

20 Likes

Har du kilde på dette? I USA er det større prevalens av iCCA så vidt jeg har forstått.

3 Likes

Hva menes med at grafen er age standardized?

1 Like

“For å kunne sammenlikne insidensen av kreft mellom perioder eller områder benyttes derfor aldersstandardiserte rater (aldersjusterte rater). Her tas det høyde for at størrelse og alderssammensetning i befolkningene man sammenlikner ikke nødvendigvis er like.”

Kilde:

6 Likes

Det skrives mye om hva PCI teknologien kan benyttes til paa denne traaden.

Hyggelig lesning, som Astra Zeneca er helt klar over.

Derfor tror jeg paa en stor avtale, eller ett bud. Vent litt til saa kommer det.

11 Likes

Basically baserer jeg meg på hva PCI Biotech selv presenterer, og researchen de har gjort. Forøvrig er distal og perihilar eCCA, og begge de kategorien er i RELEASE.

Se feks en kvartalspresentasjon, på slide 7 av 24.

http://pcibiotech.no/wp-content/uploads/2017/05/PCI-Biotech-Q1-2017-Presentation.pdf

Der oppgis det å være

Cholangiocarcinoma includes:
 Intrahepatic tumours (10%)
 Perihilar tumours (60-70%
)
 Distal tumours (20-30%*

• Bile duct cancer, Am Cancer Soc, 10/30/2013

Eller er det store regionale forskjeller, hvis an feks sjekker wikipedia

Ser man selv i Europa varierer det mye fra England hvor det faktisk er litt mer iCCA enn eCCA, til Italia hvor det er nær 20 ganger så mye eCCA som iCCA, til Japan hvor det ser ut som at iCCA nesten er non-existent i forrhold til eCCA

Country IC (men/women) EC (men/women)
U.S.A. 0.60/0.43 0.70/0.87
Japan 0.23/0.10 5.87/5.20
Australia 0.70/0.53 0.90/1.23
England/Wales 0.83/0.63 0.43/0.60
Scotland 1.17/1.00 0.60/0.73
France 0.27/0.20 1.20/1.37
Italy 0.13/0.13 2.10/2.60
33 Likes

vet ikke om dette har vært diskutert før her, men…
Jeg leser om EXACT Therapeutics:
Selskapet har utviklet et biomekanisk legemiddel, basert på bobler, som sammen med ultralyd konsentrerer cellegiftbehandlingen. Det gjør at behandlingen blir mer målrettet til der cellegiften skal virke. Metoden går under navnet Acoustic Cluster Therapy.
Er dette en slags konkurrent til PCIB ? “konsentrerer cellegiftbehandlingen”…“målrettet der cellegiften skal virke”…“bruker ultralyd”…høres delvis kjent ut!

2 Likes

Dette finner greit ut av på selskapets egen side:

https://www.exact-tx.com/pipeline

The ACT® platform is currently being evaluated in a Phase I multi-center international clinical trial (NCT04021277) in patients with liver metastases secondary to colorectal/pancreatic cancer.

Og ser det rr preklinisk pipeline. RELASE er i avsluttende fase! Det blir i så fall mange år bak eks RELEASE.

Og nærmest er lever metastaser. RELEASE har ikke denne indikasjon!

Solid markedsverdi (og det på kun preklinisk :partying_face:)
After the first trading day, the company is priced at close to one billion kroner.

2 Likes

For en ufaglært er det begrenset hva en får ut av en slik selskaps-side, men jeg forstår det slik at Exact ligger et stykke bak tidsmessig, samt at de driver med forskjellige kreft-typer (men målet/håpet til begge selskap er vel at teknologien er overførbar til andre krefttyper?). Jeg sitter godt lastet i PCIB, og har intet i EXACT, men synes det er greit å vite hva som rør seg rundt om i biotek.

4 Likes

Er en slik melding vi venter på med en ekstra 0 i prisen for Nac.

https://www.avanza.se/placera/telegram/2020/07/21/gilead-sciences-gilead-sciences-investerar-300-miljoner-dollar-i-immunterapibolag-och-sakrar-forvarvsoption.html

3 Likes

Hausing kan være å lete fram positive opplysninger om selskapet og aksjen man har investert i.
Baising er å lete fram negativiteter i aksjen man har (?) investert i.
Det siste er ikke det samme som å være edruelig, men/og når noen frenetisk gjør dette forundrer det meg.
Vi står foran en usikker situasjon, kun fordi forhandlinger tar lengre tid. Å benytte en slik tid til negativitet, kalles å fiske i rørt vann.

6 Likes