Overraskelsen kan meget vel bli at AZ har sett at fimaVacc er like interessant som fimaNac…
Regner da med at du har tatt konsekvensene av din egen mening? For du vet jo utmerket godt at dersom de kommer med en ny emisjon nå, så vil kursen gruses fullstendig.
Det tror jeg også og det kan gjerne komme som lyn fra klar himmel som i tilfelle BGBIO der vi snakket om at selskapet kan umulig være involvert i covid-19. Så feil kan man ta.
Det som er gøy med biotek er at ingenting er skrevet i stein og teknologier kan bli brukt til helt nye anvendelsesområder. Denne utsettelsen og hemmelighetskremmeriet er svært spennende og her kan alt skje på null komma niks.
Vil også minne om “The 2020 Cholangiocarcinoma Foundation Annual Conference” 22-24. juli. Her deltar en rekke selskap på en virtuell konferanse, deriblant AZ og PCIB, som @Jubel tidligere har nevnt. Vil oppfordre de som har mulighet til å følge nøye med, blir spennende!
Jeg mener også at ledelsen bør legge seg på en mer informasjonsvennlig linje. Dette er spesielt viktig når det gjelder fimachem. Jeg tror likevel at aksjekursen lever sitt eget liv. Kursen var over 80 kr i desember 2019. Hvilke reelle grunner er det som forklarer at kursen i dag er 47 kr. Caset, bortsett fra Corona, er prinsipielt det samme. I mine øyne er kursfallet en gedigen overreaksjon, men sånn er ofte aksjemarkedet. Realistisk sett må en kanskje sitte med sin investering i Pcib i 6 måneder for å få skikkelig betalt. I mellomtiden kan det i verste fall komme en negativ melding om fremdriften i rekrutteringen for fimachem. En slik eventuell melding er ikke skjebnesvanger på noen måte, den betyr bare at selskapet må jobbe smartere og mere. Så min oppfatning er at det er galematias å selge sine aksjer før den nye ventetiden er omme.
Antagelig ikke når man er i forhandlinger. Det ville vel heller være underlig, og utenom sedvane.
- Og forhandlinger antagelig om noe stort.
Pcib sin leveringsteknologi har ikke fått så mange konkurrenter akkurat, siden A.Z ble interessert.
Hverken kreft, diabetes eller vaksinasjoner har gått ut på dato dessverre… Det har nok ikke blitt noe mindre etter denne utvidede forhandlingstiden.
Bare det å være i forhandlinger med A.Z. var jo stort for kort tid siden… Hva har redusert dette, bortsett fra at de trengte lengre tid?
Ja, og egen gevinstmulighet. Pcib sin leveringsteknologi har ikke akkurat gått ut på dato.
Ingen baiser en verdiløs aksje.
- Og Pcib forhandler nok ikke på overtid for å få dårligere betingelser en 01. 07
De trenger en egen person som har investor relations som hovedoppgave, selv Targovax har dette.
Det er det fundamentale, og forskningen, som har gitt Pcib den verdien de har. Aksjekursen styres av så mye, men ikke det fundamentale. En markedspisker hadde kun vært interessant for tradere.
Børs er overføring av verdier fra de utålmodige til de tålmodige.
Hele Pcib er utrolig spennende. Ingen tror vel at Pcib sin forskning har gått ut på dato selv om forhandlingene har?
Tviler paa det, siden PCIB mente de var naerme en loesning i juni. Da kan det ikke vaere mye som gjenstaar.
Ellers er det nesten litt trist og se at selskaper med verdens nest beste leveringteknologi inngaar avtaler det foelger penger med, mens vi med den beste;-)) maa sitte paa gjerdet og vente.
Merkelig at PCIB ikke ansetter selgere som kontakter forskningsaveldinger de mener vil ha stor nytte av vaar leveringsteknologi. (og de er mange) Og banker inn moeter hvor de kan holde presentasjoner som synliggjoer dette. Det kalles og skape ett behov paa godt salgsspraak. Alternativt invitere flere av disse sammen til spesielle presentasjoner av det samme.
Har gjort dette flere ganger selv, med stor suksess. Hver gang vi hadde noe nytt og tilby verden, ropte vi det ut for full hals, fordi vi visste at nye og gamle kunder ville tjene paa og ta det i bruk. (dette var software bransjen). Men og vise kundene i biotek og pharmabransjen hvorfor og hvordan de kan gjoere det bedre med hva vi tilbyr, maa da virke der i gaarden ogsaa? Kan ikke forstaa annet. En runde med dette boer kjoeres hvert kvartal. F.eks… for 5 eller ti kunder. Man kan ikke sitte og vente paa en stor kunde i all evighet. For faller denne fra, staar man paa bar bakke. Man maa jobbe med og skaffe saa mange som mulig samtidig. Vi deltok paa konferanser ogsaa, men det er ikke nok. For skal man treffe godt, maa hver kunde og mulig kunde, behandles spesiellt ut fra deres eget behov. Og etter saa mange aar, burde PCIB ha flere enn 1 BP partner.
https://www.terrapinn.com/conference/world-vaccine-congress-washington/index.stm
Er dette noe for PCIB?
Kanskje riktigere å kalle det et slags tipping, lotto e.l. hvis man har en så kortsiktig horisont. Kaller man seg investor når man holder på slik så høres det ikke riktig ut. Da er vel uttrykket “spekulerer i aksjer” tross alt mer treffende.
Ja, hvorfor skulle Pcib /PW forhandle videre?
Fordi teknologien til Pcib er mindre verdt en dagens akskjekurs?
- Eller 100,- for denslags skyld. ( altså dobling fra dagens.)
Eller mer sansynlig, 1000, - for alle tre ben.
Når som helst. De ( innen) 6 månedene er kun for å få ro i de utålmodige rekkene.
Basilea Pharmaceutica, et sveitsisk biotek-selskap som bl.a. forsker på kreft, kunngjorde i dag at de har fullført pasientinnmeldingen til FIDES-01-studien (fase 2). Studien omhandler iCCA, som er en form for gallegangskreft. Studien har nr. NCT03230318.
https://www.basilea.com/news#news_1209
Det mest interessante er deres oversikt over sites. Fra clinicaltrials.gov er status på studien at de rekrutterer pasienter fra USA, Belgia, Canada, Frankrike, Tyskland, Irland, Italia, Sør-Korea, Spania, Sveits og UK. Siste oppdatering fra selskapet ifølge nettstedet var 10.07.20. Her er det tilsynelatende en forsinkelse da rekrutteringen ifølge selskapet selv nå er fullført:
Basilea Pharmaceutica Ltd. (SIX: BSLN) announced today the completion of patient enrolment into the first cohort of the phase 2 registrational study, FIDES-01
PCI Biotech rekrutterer ifølge den samme oversikten fra USA, Belgia, Danmark, Finland, Frankrike, Tyskland, Italia, Norge, Polen, Spania og Sverige. RELEASE er i likhet med FIDES-01 en fase 2-studie, med nr. NCT04099888.
For PCIB er fremdeles det offisielle tallet på sites som er åpnet 34 av 40. Min antakelse er vi nå snarlig får positive nyheter om status på både åpning av sites og rekrutterte pasienter.
Basilea deltar for øvrig i likhet med PCI Biotech på CCA Foundation Annual Meeting 2020 22-24. july.
Stay tuned!
Kun ferdig med kohort 1…
Mitt personlige grunnlag for optimisme:
Etter 5 års forskning var 6 mnd evaluering garantert nok tid til å avgjøre om man skulle gå videre.
Etter 5 års forskning var 6 mnd evaluering med stor sannsynlighet nok tid til en relativt begrenset avtale.
Etter 5 års forskning var 6 mnd evaluering ikke nok til å ferdigstille en stor og komplisert avtale med store beløp involvert.
Dess større saker man diskuterer, og dess større beløp som er involvert, dess mer tid ut over disse 6 mnd trenger man.
Jeg er i alle fall sikker på at man trenger ikke tid ut over 6 mnd for å bestemme seg for ikke å gå videre!
Jeg tror dette er årsaken til at de ikke benyttet sjansen til emisjon når kursen var 85. Dette er også årsaken til stillhet rundt fimaVacc. Dette er årsaken til “radiotaushet” fra ledelsen, og til at vi ikke fikk melding om utsettelse før 14 dager over fristen.
Tar jeg feil i min “overoptimisme”, så skal jeg være med på kritikken av ledelsen. Men dette får vi tidligst mer innsyn i ved Q2.
Sånn for ordens skyld, PCIB og RELEASE rekrutterer i eCCA (extraheptic cholangiocarcinoma), dvs utenfor leveren, og ikke i iCCA ( i leveren). Videre er det slik at 10% av CCA-pasienten har iCCA, Mens eCCA utgjør perhilar 60-70% og distal 20-30%
Videre bekrefter denne nyheten fra Basilea at bortimot alt av det lille som gjøres i gallegangskreft er innen iCCA og targeted therapy.
Ledelsen har ikke akkurat tradisjon med og benytte muligheten til emisjon når kursen er høy.
Tror du ikke de lærte litt av den forrige emisjonen?
Siden mange nå gir uttrykk for hva de føler vil skje framover, er det greit å erindre hva mange av de samme følte/forventet mht hvor mye AZ ville legge på bordet avtalemessig til PCIB innen 30. juni.