Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Bare å beklage om man glemmer, det ser jeg flere andre har gjort også.

Edit nvm pusser brillene

Norsk biotek på børs var veldig mye mindre modent da. Men de var jo et radforsk selskap.

Du sier PCIB ikke trenger penger, det er din mening.

Vi er mange som tvert om mener PCIB desperat trenger veldig mye mer penger fordi selskapet nå er drastisk underfinansiert til å ta ut potensialet i plattformen sin.

De har kanskje akkurat nok penger til å nå frem til interimavlesning for FimaVacc, imens går resten av sjappa på lavbluss og vi har en hel plattform det nesten ikke skjer utvikling på.

5 Likes

Faktisk en fin historie, det der: https://www.dn.no/marked/biotek-aksjer-ble-juleraketter-pa-oslo-bors-en-stiftelse-sitter-igjen-med-kjempegevinst/2-1-729760

1 Like

Ja, hvis de skal ta ut hele plattformen, alle tre ben
Men det trenger de ikke , som tidligere meldt.
Det er selvfølgelig nyttig med mere penger for å forske videre, derfor A.Z. i en eller annen form , for fremtiden.
Men nå? Nei.

5 Likes

De skal ikke holde selskapspresentasjon på denne. Kun en stand med poster presentation dersom jeg forstår det riktig. Håpet på mer, men all PR er vel god PR. Jeg tror ikke vi skal forvente noe her.

4 Likes

Dette har du nok rett i. Jeg er kommet så pass langt i livsløpet at jeg ikke har tid til å vente i årevis.

Det trenger dog ikke være en motsetning mellom langsiktig og kortsiktig fokus. Skal et selskap hente kapital for langsiktig utvikling, er det avhengig av kortsiktig begeistring og kursutvikling for å få grunnlag for kapitaltilgang.
Du skriver ofte innlegg som synes å være rettet direkte mot ledelsen i PCIB. Da får du lite respons ved å kun poste dem her, uansett hvor langsiktig du er.

6 Likes

The Telegraph reported the vaccine candidate is producing both antibodies and Killer T cells in healthy patients who received the medication. That double defense could be critical, particularly as some reports suggest that antibodies developed in recovered COVID-19 patients may not be lasting. And while those antibodies could fade away over a period of months, T-cells can remain active in the body for years.
Full results of the Phase I trial will be published in the journal The Lancet

7 Likes

Synes det var et meget solid innlegg, @Gunnersaurus. Tror du snakker for mange når du deler tankene dine, og man skal ikke være redd for at det er dine betraktninger som påvirker kursen negativt. Ingen tvil om at PCIB har et enormt potensiale, og at det er flere spennende triggere fremover, noe som mange vil få glede av om man ser inn i glasskula. Samtidig har selskapet og aksjonærene alt å tjene på hvordan de presenterer seg selv og fremgangen de oppnår. Her må de bli bedre, og selv om neppe Per eller Ronny leser så mye på TekInvestor, vil jeg anta at de har mottatt tilbakemeldinger fra investorene den siste tiden. Bare muligheter!

14 Likes

Akkurat der, på det området, tror jeg Walday & Co har en utrolig lang vei å gå. Milevis!

Det er nok altfor lett å sitte på kontoret, i sin egen lille boble, og kun konsentrere seg om forskning og det regulatoriske, og ikke forstå betydningen av om aksjekursen står i 30kr eller 200kr.

Ærlig talt, så virker det av og til som om de knapt registrerer det, og av og til (til og med på Radforsk-podcast) så humrer man litt oppgitt over de «dumme» aksjonærene som skjønner så lite, overreagerer på ting og stiller uvitende og plagsomme spørsmål.

Aksjonærenes uvitenhet har selvsagt ingen ting å gjøre med selskapets amøbenivå innen kommunikasjon kombinert med ekstremt hemmelighold, til og med der det ikke er nødvendig.
Kroneksempel der er at man ikke opplyser om, og forsøker å skape blest rundt, fremgangen i Asia!

12 Likes

Slett ikke rart at aksjen faller.
Mange av de nyere investorene har utvilsomt kjøpt overoptimismen om raske penger, ved å investere i PCIB.
Nå viste det seg at verden var ikke like lyserød, på kort sikt, som optimistene hadde spådd.
Følgelig er det selvsagt umulig å spå om det blir et positivt utfall av forhandlingene mellom AZ og PCIB.

2 Likes

PCIB jobber med og faa paa plass partnere paa alle tre forretningsomraadene. Dette er selskapets uttalte strategi, og hva vi venter paa. Og PW har meldt om store interess. Men desverre har Corona viruset forstyrret tidsintervallet for dette. Derfor maa vi smoere oss med litt mer tolmodighet.

Men husk, en avtale det foelger penger med, kan komme naar som helst.

6 Likes

Jeg tror aksjen faller først og fremst fordi mange tolket utsatt avtale som 0 avtale. En alternativ tolkning er jo at utsatt avtale reduserer sannsynlighet for 0 avtale!

11 Likes

Astratåget tuffar på, 1116kr just nu, spränger ATH och upp 100miljarder i värde idag. Hoppas vi kan få lite draghjälp med en bra deal framöver. :pray:

5 Likes

Neppe.

Meldingen om forsinkelse kom først 2 uker på overtid av den uttalte fristen.
Man så da at her kommer vi ikke i mål innen Q2, ellers hadde de ikke tatt seg bryet med å melde denne utsettelsen. Selskapet melder jo knapt noe av de positive nyhetene en gang.

Det mest realistiske er nok at her er det fortsatt såpass mye som gjenstår til man er i mål, slik at man trenger å bruke tida helt fram til jul. Minst.
Begge selskapa har i tillegg antagelig masse annet å fokusere på og ta tak i, især pcib med sin lille organisasjon. Kanskje sto man også litt langt fra hverandre og trengte en pause, så får man ta opp tråden igjen utpå høsten en gang.

Selskapet har dessverre historisk konsekvent guidet for positivt på frister. Så at de nå plutselig skal være ferdig med AZ i god tid før ny frist vil overraske enormt. Om de regnet med å være i mål relativt snart hadde de ikke behøvd å melde noe. De kunne også vente til Q2 i august med å oppdatere, men når de har blitt enige med AZ om at her trenger vi mer tid og at det er enighet om at ny frist skal være til nyttår, så må markedet meddeles denne informasjonen.

Tipper vi får høre dette på neste podcast; at de har blitt enige med AZ om ny frist for evaluering til nyttår.

Helt riktig!
Og dette er da også den sannsynlige forklaring på hvorfor ikke selskapet benyttet sjansen til emisjon da kursen for kort tid siden var over 80! Å sette emisjon nå, etter at kursen har falt ekstremt som følge av at markedet antagelig feiltolker utsettelsen med AZ, vil være en fallitterklæring.
Jeg tror ledelsen vet utmerket godt hva de gjør og at den øredøvende stillheten har sine gode grunner!

6 Likes

På tide at de overoptimistiske våkner.
Kommer det ingen nyheter innen 31.12, er det liten grunn til å forvente at aksjekursen vil ligge over emi kurs ved årsskiftet.
Da er det opp til en og enhver å vurdere egen risiko.

1 Like

Har en følelse om at den første Store overraskelsen kommer i fimaVacc!!!
La kursen seile sin egen sjø, vi vet jo Alle hvilket potensial som ligger i Pcib.
Og der er det litt å gå på,for å si det forsiktig :metal:

9 Likes

Er man ikke optimistisk, så har man vel liten grunn til å kaste bort tid og penger på dette selskapet?

3 Likes

Helt enig!
Den store nyheten og positive overraskelsen på Q2 kommer til å bli at de vil kjøre igang et studie innen FimaVacc i egen regi tipper jeg.

Ergo må det hentes mer penger. Mest sannsynlig fra eksisterende aksjonærer.

Det er sikkert mange som synes at kritikken mot ledelsen er repetitiv og at dette i seg selv er lite konstruktivt.

Det kan godt være, men jeg tror mye av kritikken som kommer nå er et utrykk for at man mener at det som blir prestert rett og slett står til stryk.

Og, at det kanskje ikke er godt nok at man nå skal famle i blinde frem til Q2 i slutten av august.

Det finnes ikke noe forbud mot at CEO «stikker nesa utenfor døra» mer enn fire ganger i året.

Aksjekursen er halvert på en uke, samtidig som ledelsen er som sunket i jorden.
Det i seg selv er jo sjokkerende!

Det finnes andre kommunikasjonsformer enn Q-presentasjoner og børsmeldinger. Man kan bl.a. være mer synlig i media, eller i det minste fylle hjemmesiden sin med ukes/månedsaktuelt innhold, eller benytte seg aktivt av sosiale media.

12 Likes