Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

A post was merged into an existing topic: Biotekaksjer

Hvorfor? De har det de trenger for å holde dagens aktivitetsnivå gående lenge. Tenker de avventer med en evt. emi til ting er avklart med AZ.

3 Likes

Nå er vi jo mange investorer som allerede har oppdaget dette.
Og Pcib trenger ikke penger.
Det Pcib trenger, er en avklaring med A.Z. Og den kan komme når som helst.
Dagens (styrte?) fall gjør ikke oppgangen mindre.

7 Likes

RELEASE studiet hadde FPD i mai 2019 med målet - Interim readout med mulig AA guidet til Q2 2022, og vi har penger til 2022.

Etter dette har Covid-19 gjort det vanskeligere for oss å estimere interim readout, om den holder eller ikke er nok for tidlig å konkludere med, spesielt med tanke på at Asia har kommet på banen nå i 2020 med regulatorisk godkjennelse både i Taiwan og Sør-korea, noe som nesten dobler vårt potensielle pasientgrunnlag.

Asia sites var dessuten ikke beregnet inn da interim readout ble guidet ved studie oppstart.

Så da gjenstår det å se om Asia sites kan veie opp for covid-19 situasjonen.
Viktige land for studiet i Europa som Tyskland med mange sites har en viss kontroll på covid-19, det samme ser vi i Taiwan og sør-korea.

PCIB har sagt at de aktivt ser på muligheten til å få inn en Chem partner for Asia nå, noe som vil inneholde penger inn for PCIB.

Eneste grunn til at PCIB skulle hente penger nå, måtte vært penger til et eget fimaVACC proof of consept studie, noe som er estimert til kan gjennomføres for rundt 70mill NOK.ref.PW

En emisjon på nåværende tidspunkt med covid-19 og NAc situasjonen med AstraZeneca har jeg liten tro på.
Har da heller tro på en NAc deal med AZ som inneholder en corporate placement by AZ for 10% of PCIB, noe Pål Flack (Arctic) oxo mente ville kunne være naturlig for AZ å gjøre, og han har tidligere jobbet for AZ.
Han sa oxo at blir det en deal blir den mest sannsynlig omfattende.

Lykke til :wink: den som intet våger intet vinner

28 Likes

Dette blitt diskutert tidligere?

I fase III nå.

1 Like

. The partial response rate was 45%, and the disease control rate was 84%. Median overall survival was 19.2 months (95% CI, 13.2 months to not estimable). Patients in the safety population (n = 57)

1 Like

ja den er det, den har oxo blitt kommentert av JE som en meget toxic coctail

(15%) had extrahepatic cholangiocarcinoma som er indikasjonen vår

Grade 3 or higher adverse events occurred in 58% of patients

2 Likes

Altså, både i kontrollgruppen eller i begge?

Jeg antar at gemcis har sin tox i bunn, spørsmålet er jo hvor mye mer toxic dette er. Det skrives jo også at man fikk bedre kontroll på tox etter at man justerte doseringen, tilsynelatende uten at man gikk på akkord med efficacy.

2 Likes

n1elg:
Studien har vært diskutert her under ditt forrige nick Glein (med hockeyhjelmen) .
Det blir ikke noe nytt om du har nytt nick hvor navnet er stavet baklengs…

26 Likes

Var Algeta slik PCIB en ¨Radforsk selskap¨eller del av Oslo Cancercluster? Prøve å forstå noe hindre PCIB kan ha som Algeta ikke hadde kanskje.

Vi har nå vært igjennom en avhandling i hvordan man ikke bør kommunisere med sine aksjonærer. Hele spekteret av klønete manøver er vist av Per Walday og hans IR ansvarlig. De som har skjønt tegningen (kortsiktige tradere) har tjent seg søkkrike på volatiliteten disse gutta klarer å skape, mens de som har hatt nisseluen godt trukket ned over øynene har vært gjenstand for lidelser (papirtap). Det er vel nødt til å være noen positive bakenforliggende årsaker til at AA hånden vår plutselig fremsto som 2-7 unsuited? Markedet kan vel umulig ha rett i hvordan kursen har utviklet seg den siste uken? Dette må vel være feil prising? Krasjen vi har erfart etter 13. juli meldingen er omtrent på nivå med et «no-deal scenario!» Man skulle tro at det å akkumulere på 40 tallet er klokt? Håper i det lengste på tegn om at RELEASE studien durer på videre åpenbarer seg. Jeg er skuffet over manglende fremdrift. Man skulle tro at det finnes nok av potensielle pasienter, men hvor flinke er vi til å selge inn denne studien? Man bør snu opp ned på alle steiner og finne flaskehalsen slik at vi får fart over forestillingen igjen.

Jeg har gått lei av at det er Tekinvestor som skal være katalysatoren for kursoppgang. PCIB sin IR-strategi er ekstremt enkel (simpel); «vi informerer sånn cirka 4 ganger i året – på kvartalsgjennomgangene.» Et selskap som ikke tar seg bryet med å informere (direkte) om det som kanskje er tidenes beste nyhet, nemlig at Taiwan og Sør-Korea er godkjente land i RELEASE studien, er dessverre fryktelig skuffende. Svarene til Ronny når man forsøker å tilegne seg et minimum av informasjon er så generelle og svadapregede at han likeså godt kunne hatt en out-of-office melding som refererer til siste kvartalspresentasjon. For å knekke den krypterte koden i PCIB har vi heldigvis Enigma i egne rekker, nemlig disse fantastiske «grevlingene» på forumet som kjører algoritmer og google translate på omtrent alt som produseres av eksempelvis asiatiske nyhetskilder. Vi er alltid et hakk foran markedet ved å saumfare PCIB småprat og fundamentaltråden. Det er selvfølgelig her, som alle andre steder, viktig å skille klinten fra hveten. Det er mye repetisjon og flere vender kappen etter vinden alt etter om de er ute og vil inn eller inne og vil ut. Heldigvis er det relativt enkelt å gjennomskue oppførselen hvilket medfører at man finner sine favoritter. Kan trekke paralleller til værmeldingen. Alle spår ulikt vær, men man ender som regel opp på TV2 siden de presenterer budskapet best «visuelt» (TV2 - Isabella vs. NRK - Gislefoss er rått parti i både utstråling og utseende). Har vi tilstrekkelig karisma i våre rekker eller er PCIB nærmere NRK enn TV2?

Nå håper jeg PCIB skal klare å komme seg over i en fase hvor den langsiktige og lojale aksjonær belønnes. Praktekseksempelet på en slik trofast aksjonær finner man på 6. plass på listen over de største aksjonærene. Vedkommende kjøper seg sakte og sikkert oppover og eier snart 2 prosent av selskapet! Jeg prøver meg på samme strategi som vedkommende, jeg har bare fryktelig mye mindre finansielle muskler. Selskapet må begynne å pynte bruden og helst ikke vise henne utendørs usminket (vi skal tross alt selge produktene/teknologien vår og da må helheten være profesjonell). Det hjelper ikke noen verdens ting å ha gode data når det ikke blir noe ut av det. Per og Ronny slipper jo ellers bruden (les; kommunikasjonspolitikk) ut som et «takras» til tider og det gagner ingen! Still forberedt på konferanser (oppdaterte selskapspresentasjoner med gode eksempler på hva man har av resultater). Send heller ut en børsmelding for mye, enn en for lite . Hold ord! Lovnader på guiding skal ikke brytes! Ikke noe voldsomt hokuspokus dette! Egentlig kommer man lang med litt sunt bondevett, tenk som en aksjonær av og til, ikke bare krypter alt!

Satser på at ledelsen i selskapet får instrukser fra styrerommet om å få nesa til langsiktige aksjonærer ut av stubben! Utviklingen fra 13. juli til i dag har lagt en skikkelig demper på sommer-humøret mitt. Fra å ha sommerfugler i magen og spenning i kroppen til en konstant Svarte-Per følelse der jeg lurer på hvordan jeg klarte å bli overkjørt av det ryggende toget! Det verste av alt er jo at optimismen min aldri blir preget av alle disse tilbakefallene. Troen på teknologien er større enn noen gang. På et eller annet tidspunkt derimot er det kanskje nyttig å statuere et eksempel på manglende fremdrift og mangelfull informasjon? Ville ikke følt meg komfortabel i stolen dersom jeg var ansvarlig for fristene – så får vi eventuelt se om styret i PCIB har store nok baller til å gjøre grep dersom problemet vedvarer.

image

44 Likes

Ok, da slutter vi å diskutere det, absolutt tryggest.

Men der noen teller nullkonkurrenter, teller jeg to.

Off, burde gått for Børge69.

2 Likes

Tror neppe PW &co leser her på Tekinvestor. Hadde det ikke vært mer fruktbart å sendt dine frustrasjoner direkte til ledelsen, i stedet for til oss her på TI?

1 Like

takk @sjog for den oppklaringen

merkelig at denne fyren alltid skal komme når det blåser for å skape usikkerhet, kan ikke annet enn å syns synd på fyren for hans ereksjon når PCIB kursen går ned.

ønsker han en kortvarig ereksjon og en ellers god dag :stuck_out_tongue_closed_eyes:

7 Likes

Believe me Rockpus, I will. Men enn så lenge holder jeg eget prinsipp om å gi styre og ledelse arbeidsro frem mot kvartalsgjennomgangen. Jeg er tilhenger av å kalle en spade for en spade. Jeg har god tid til å vente inn fortjeneste i dette caset. Leser av din historikk at du ikke har det samme langsiktige preget og derav kanskje er litt mer redd for kortsiktig utvikling. Akkurat nå er kortsiktig utvikling av sekundær betydning for min del. Jeg er mer interessert i at selskapet gjør ting riktig fremover.

Men det er jo selvfølgelig ekstremt hyggelig at denne tråden utvikler seg til at man skal ha frekke tilbakemeldinger. Det er fruktbart vegar_beider! I og med at jeg skal være den voksne av oss (åpenbart) så ønsker jeg deg en fin sommer! :sunny: - litt morsomt at du nevner spamme ned tråden. Jeg ser nesten uten unntak at du prater negativt om andres bidrag eller folk på denne tråden og det er vel ikke nødvendig? Er fint at man oppfører seg som om man kommer fra et delvis møblert hjem, men det er jo min personlige mening :wink:

Det som er parallellen alle (de fleste ) kan trekke er at vi ønsker PCIB alt godt og vi har ulike meninger på hva som trengs for at selskapet skal utvikle seg best mulig. På veien dit må man tåle sure oppgulp og euforiske tilstander. Kanskje et og annet verbalt frekt stikk også. Nyt sommerferien :wink:

11 Likes

Poenget mitt er at når frustrasjon formidles konstruktivt og saklig til ledelsen, kan man kanskje oppnå noe positivt. Formidles slik frustrasjon kun til eksisterende og potensielt nye aksjonærer, oppnår man antagelig kun oppgitthet og pessimisme som trykker kursen enda lenger ned enn nødvendig.

2 Likes

n1elg: Flåsete svar, du spurte om den har vært diskutert før og det fikk du svar på (selv om du visste det godt fra Glein-perioden). Bare fortsett å diskuter andre studier du…

4 Likes

Prøv å komme med noe nytt da og ikke vær med på å spamme ned tråden med noe alle har fått med seg 100-vis av ganger. Alle MÅ ikke si det vet du.
God sommer tilbake :sun_with_face:

3 Likes

Kan vi forvente noe her?

image

4 Likes