Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Når man er novise og ikke kan biotek bør man ikke være den første til å fremheve selskapets fortrinn i enhver sammenheng. At du gjentar andres innlegg som «bevis» gjør ikke saken bedre.

Kan man heller ta spørsmål om moderering i moderator tråden?

All moderering skjer på bakgrunn av rapportering, rapporterer nok brukere med høy nok trust level et innlegg blir det automatisk skjult.

Ryddet litt i tråden.

3 Likes

Arctic har vel i dag (etter Q1) et kursmål på 85 ikke 60 som skriver.

4 Likes

Det er nok fordi innlegget som Jubel siterte ble forfattet i november 2019.

3 Likes

Fimachem:

• Gallegangkreft med interimavlesning etter 60 pasienter.
  • Ingen andre godkjente behandlinger pr. nå
  • Median Overall Survival ligger an til å bli minst 2 år mot 1 år med dagens standard
  • Arctic regner med 100.000$ pr. pasient, ca 3800 pasienter i vesten og tilsvarende i Asia
  • Regn selv !
  • Etter godkjenning av GGK ligger flere andre indikasjoner for tur.

Fimavacc:

• 5-8 ganger bedre respons enn Hiltonol
  • Mulighet for eget studie
  • Venter på publisering i tidsskrift. (The Lancet ?)

Fimanac:

• Substantial improvement in the effect of mRNA, siRNA and DNA.
  • AstraZeneca
  • BioNTech
  • Teknisk Ukeblad - «Det å tilføre gener eller relaterte molekyler som kan påvirke det genetiske maskineriet i celler har et enormt potensial og er av mange karakterisert som fremtidens medisin. Dreier det seg om cellegift kan slik behandling øke effekten opp til 50 ganger i de cellene som belyses, uten at andre deler av kroppen påvirkes. Når det gjelder en del andre moderne biomedisiner, og ulike former av genterapier, er effekten enda større, opp mot 1000 ganger.»

Forøvrig:

• Kontantbeholdning forhåpentlig tilstrekkelig frem til interim.
  • Fullmakt til å gjennomføre 10%-emisjon om nødvendig
  • Ledelsen har så langt ikke sett nødvendigheten av emisjon, enten basert på dagens cashbeholdning eller kommende inntekter fra AZ, partner i Asia eller andre.
  • Evaluering av samarbeid med AZ pågår.
  • Dette blir mitt siste innlegg da jeg har bedre ting å fylle tiden med. Det skyldes altså ikke redusert tro på PCIB. Tvert imot. Forventet avkastning er enda bedre fra 50kr enn 70kr.
    Lykke til videre :slight_smile:
  • (Utmeldt fra 1ste august)
91 Likes

Den noe dårlige stemningen på tråden her skyldes selvsagt utsettelse av fristen for evalueringen og det følgende kursfallet. Personlig hadde jeg tenkt å cashe inn en del av gevinsten jeg hadde og frigjøre meg litt fra aksjer. Nå er det bare å bite tennene sammen og håpe på tilsvarende muligheter lenger frem i tid. Det er klart man bli litt irritabel av sånt. Og særlig var overfor personer som skriver som om ingenting har hendt. Noen grunn til å agere som uvenner er det likevel ikke.

18 Likes

Forhandlingene mellom PCIB og AZ er big business. Vi snakker om flere hundre millioner, eller mange milliarder. Og da kan man ikke grine paa nesen av en liten forsinkelse, som PCIB ikke har kontroll over… Det viktigste er at de blir enige til slutt, og at det kommer en avtale, eller ett bud.

Og naar man leser denne traaden, f,eks, bamses nylige innlegg, og ser alt PCI teknologien kan benyttes til, og hvor effektiv den er. ser en sjanse for suksess rimelig stor ut. Man ser snart ikke lenger hvordan dette kan gaa galt. Spoersmaalet er ikke lenger om vi lykkes, men naar. Naar, naar, naar;-)))

Uansett, sitter klar med penger til en emisjon til, hvis AZ og PCIB ikke kommer i maal.

15 Likes

Du er blandt de 10 -12 skribentene her på TI som jeg aldri hopper over. Og som jeg sjelden er storuenig med. Dine synspunkt fremstår som balanserte og innsiktsfulle. Du har snart postet 5000 innlegg - i seg selv en bragd.

Å ombestemme seg er et hedrestegn både for mann og bjønn. Det er dessuten alt for tidlig å gå i hi nå.

Din stemme er høyt verdsatt. Jeg håper du vil fortsette å dele den med oss.

21 Likes

Jeg holder med deg i alt som du nevner her. Leser også alltid Bamses innlegg både fordi at innleggene er saklige, nyanserte og vitner om mye kunnskap. Håper ikke Bamse legger inn årene, et forum som dette trenger slike solide bidragsytere.

15 Likes

Dette bekreftet?

1 Like

Som @Chrkni gjorde oss oppmerksom på under her, guiding fra tidsrammen er beholdt lik som før, men endpointet har blitt endret fra 60 FPS events, til 120 ORR avlesninger som skjer på 3 mnd scan.

60 pasienter er altså ikke korrekt lenger.

Fra 2019 årsrapport i april:
https://newsweb.oslobors.no/message/501425

Gjentatt på q1 i mai

Q1 2020 Transcript
https://finance.yahoo.com/news/edited-transcript-pcib-ol-earnings-182130808.html

Q1 2020 Rapport:
http://pcibiotech.no/wp-content/uploads/2020/05/PCI-Biotech-Q1-2020-Interim-Report.pdf

Q4 2019 Transcript
https://finance.yahoo.com/news/edited-transcript-pcib-ol-earnings-163325623.html

Q4 2019 Rapport:

10 Likes

Neh, i beste fall er det misvisende. Interim kommer etter cirka 120 pasienter (60 i hver arm).

2 Likes

Ok, så da får man interim etter at 120 pasienter er lest av for orr.

2 Likes

Selv om man gjennom et langt liv med aksjer gang på gang får bekreftet at aksjemarkedet er relativt irrasjonelt, og at forventninger er flyktige og gjenstand for raske og brutale svingninger, så unngår man ikke å bli en smule overrasket hver gang det skjer slike rystelser. Anså riktignok 85 kr som en forventningsdrevet bølgetopp, men det er likevel forunderlig når en aksje halverer seg uten annet nyhetstilfang enn at en avgjørelse er skjøvet ut noen uker/måneder i tid - særlig ettersom den samme forsinkelsen er egnet til å forsterke troen på at partene har seriøse ambisjoner om å lande en avtale. At aksjemarkedet konkluderer i motsatt retning er nok heller et utslag av utålmodighet og irritasjon over den mangelfulle informasjonsstrategien til PCIB. Det blir likevel en irrasjonell handling å omsette dette til devaluering av en nært forestående avtale. Våger å tro at aksjen med det første vil hente seg inn igjen, om enn ikke til det nivået som kan ha vært en forventningsdrevet overreaksjon i motsatt retning. Tar man bort psykologien i markedet tror jeg 60-70 kr kunne være et naturlig nivå for aksjen i denne ventetiden. Med en avgjørelse på plass vil kursen ganske sikkert bli en helt annen. Mitt eget tips er at den da vil gå markant opp ettersom jeg anser det som ganske opplagt at det vil bli en avtale, og som sannsynlig at en avtale vil være bedre enn “til å leve med”.
Og så er det jo egentlig unødvendig å nevne at PCIB har flere ting på gang som hver for seg forsvarer dagens prising og mere til.

22 Likes

@fleksnes, @Snoeffelen, @polygon, @FiloD, @Bra_Britt, @Investor, @StockDZ og flere av dere eminente skribenter. hvis du dere vil mene noe om rikets tilstand og hva du tenker om samtaler med AstraZeneca? RELEASE studien og forhåpentligvis snarlig Asia sites? Vacc, hvorfor intet nytt, har du tanke om hvorfor radio silence? Positiv?

Er det slik at denne feelingen av radio silence betyr at noe stort er i gjære? Med fokus på pandemi og de gode resultater fra Vacc og ingen journal og melding av patenter? Lukter det noe her? Ikke kun mRNA noen lukter på? Skjønner ikke dette helt :sweat_smile:. Er det rett og slett så åpenbart som oppkjøp av hele PCIB? Ville det vært meldt om bud indikasjoner, antakelig ikke?

Kombinasjonen melding av et par patenter, ingen vacc journal nu, forlenget evaluering, ingen emisjon da kursen i lengre periode lå på 80-85kr og radio silence gjør meg troende til noe på gang, er jeg på viddene?

6 Likes

Markedet er kortsiktig. PW nevnte at det var dramatisk iht RELEASE mht nye patienter. Så jeg tror ned mot 40 blir det før Q2.

2 Likes

Valgte å bli first-time aksjonærer i PCIB i dag, mye spennede og godt i pipen. AZ er en mulig bonus slik jeg ser det, tror dette selskapet kan være interessante for flere, selv om AZ har hatt en fordel nå i 5 år.

18 Likes

Håper det nå snart kommer en ny kohort med investorer inn som finner at PCIB på mcap 1, 7 milliarder er et fair bet nå som de har fått involvert Asia i gallegangsstudiet.

14 Likes

Er det en emi på rundt 40 på trappene her? Eller er det utelukket? Bare tenkte hvis det er behov for mer penger så må det jo friste å hente de nå i dette nye 6 mnd vinduet

2 Likes

A post was merged into an existing topic: Hva er din portefølje?