Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Ikke noe verre enn at du narret familie og venner til å gå inn i PCIB når kursen var i 85 vel? :stuck_out_tongue:

Jeg tror vi fint kan være oppe i omkring 40 sites med Asia. Det er greit å huske på at tidspunktet for interim i utgangspunktet var beregnet før Asia var inkludert. Det er mulig å hente inn igjen rekrutteringen. Men det er jo selvfølgelig veldig oversiktlig slik ståa er nå.

Når det kommer til UK sa vel per at de regnet med at godkjenninger ville være på plass omkring Q2 og Q3.

5 Likes

Når det gjelder denne fimaVacc-publikasjonen som var lovet innen utgang H1 i år… Kan det tenkes at PCIB har fått munnkurv av noen som forhandler om rettigheter til fimaVacc?

4 Likes

@Inveliten - Det kan være mange grunner til at den ikke er publisert, ettersom vi ikke vet noe så blir alt bare spekulasjoner.
Man skulle selvfølgelig tro at H120 var et fint tidspunkt for en slik publikasjon mtp det økte fokuset på vaksiner. Men om noen forhandler om rettighetene til fimaVacc? Det forblir vel et håp og spekulasjon som alt annet.

@Dovregubben - @Rasp r litt kvass i ordvalget ja, men det betyr ikke at han har helt feil i det han skriver her nå. Jeg må si meg enig i budskapet.

3 Likes

Fatter rett og slett ikke hvordan alle her inne kan være så forbaska happy og likegyldige til det som presteres.

Det går i pytt pytt, hva et et halvår eller et år eller to fra eller til. TTT i biotek. De gjør sitt beste, ikke vær kritisk. La de få holde på til de blir ferdige og kommer i mål, først da kan vi felle en dom over arbeidet som er lagt ned de siste x antall årene.

Helt sjukt frustrerende å være vitne til å lese all denne blinde forelskelsen og nulltoleransen for at noen svært få gjentar sitt kritiske blikk. Idioti spør du meg å ikke stille kritiske spørsmål og presse på for at det må leveres bedre i selskap man er investert i. Så langt har det jo ikke skjedd noe som helst, og det ser dessverre ikke ut som det blir noen fortgang i ting med det første.

Får bare håpe styret tar til vettet snart. Et sted må jo grensa gå. Spør dere selv hvor lenge alt på triggerkalenderen skal få fortsette å bli utsatt før dere er åpne for å få inn nye sterke folk i ledelsen med karisma som får ting gjort og som omsetter den sinnsykt gode gullstandarden av teknologi vi sitter på i ei eller to avtaler med cash inn.

6 Likes

Legger godviljen til og velger å ignorere at du kritiserer de med ett annet syn enn deg selv, og forsøker å forstå hva du egentlig prøver å fremsette av synspunkter.

For meg fremstår du som langsiktig oppgitt. Samtidig ser jeg du har endret retorikken en smule. Litt finpuss og den fremstår som mer moden og kan formidles til de muligens har svar på noe av det du lurer på; selskapet.

Bare for å understreke; jeg deler ikke dine synspunkter, men du har all rett til å mene motsatt av meg. Helt greit at du er frustrert; Jeg liker dog ikke å bli kalt idiot for å ha ett synspunkt om noe.

14 Likes

Pcib er i forhandlinger med et stort B.F. Forhandlinger som er vanskelige og trekker ut; antagelig fordi Pcib har styrke/måloppnåelse nok til å utfordre kjempen.
Folk /aksjeeiere er tydligvis ikke likegyldig til hva som foregår, snarere tvert i mot. Og/men mange er nok ( nettopp fordi forhandlingene trekker ut) trygge på at Pcib ikke gir seg for småpenger.
Sjansen for at resultatet blir STORT, blir større for hver dag, og kan komme hver dag som helst.( Den romslige tidsutvidelsen var nok kun for å berolige, og få forhandlingsfred.) Ellers hadde forhandlingene vært ferdig til tidligere oppsatt tid.
Men du mener at aksjeeierne skal presse? Hva slags press, og hvordan vil dette påvirke resultatet av ( pågående) forhandlinger?

16 Likes

Håoer det kommer radium neste uke som kan roe folket ned… PW kunne sikkert gjort mye bedre, men ingen er perfekte, pluss han får sikkert ikke si så mye…

3 Likes

Det mest frustrerende med dagens uavklarte situasjon er at vi ikke aner om det skyldes at AZ ikke har tatt seg nok tid til å ta en avgjørelse, eller om det skyldes at vi er inne i brennhete forhandlinger.
Vi håper, tror og drømmer. La oss da håpe at ikke sannheten er at AZ så langt har prioritert saker de mener er viktigere enn oss…

14 Likes

Det kan jo også være en kombinasjon. Innfløkte forhandlinger mot PCIB mtp jus/pris/omfang og samtidig masse interne ressurser satt inn mot Covid-19 vaksineforskning og forhandling (de forhåndssolgte vel 100 mill doser til Kina i forrige uke bl a). I tillegg til de generelle vanskelighetene Covid-19 medfører. Og sommerferie da.

6 Likes

En veldig basic forklaring rundt biotek og investering - det er sikkert noen som trenger litt grunnleggende kunnskap og i så måte syntes jeg denne var fin :wink:

15 Likes

Jeg synes det er mer og mer som vitner om at PCIB sin fimaVacc teknologi (spesielt med T Cell egenskaper i fase 1 studiet) er hyperaktuell som teknologi i nær fremtid for vaksinasjonsprogrammer!

Du skifter ikke sko på målstreken i 100 m løp, men kanskje ved neste golden league arrangement?

fimaVACC – An innovative proprietary T-cell induction technology based on PCI
Effective induction of CD8 T-cells is key to realize the huge potential of therapeutic cancer vaccination, but this has been difficult to achieve with today’s vaccination technologies. The fimaVACC technology may provide a solution to this problem, thereby substantially improving the potential to trigger the immune system to fight both cancers and infectious diseases.

Mechanism of action:
• Induction of CD8 T-cells is essential for the generation of an immunological response that can attack the tumour cells. Induction of CD8 T-cells is typically mediated through MHC Class I antigen presentation by antigen presenting cells (APCs).
• The PCI technology can re-localise endocytosed antigens from endosomes to the cytosol in APCs, thereby making the antigens accessible for the MHC Class I presentation machinery.

Clinical Proof of Concept for fima VACC :

Successful clinical translation of fima VACC and proof-of-concept by a phase I study in healthy volunteers were reported early May 2019 (link to press release)

http://pcibiotech.no/vaccination/

http://pcibiotech.no/pci-biotech-us-patent-for-the-vaccine-technology-fimavacc-with-a-new-important-class-of-adjuvants/

Børsmelding inneholdt interessant oppdatering på fimaVacc og her plutselig omtale om VIRUS:

PCI Biotech: US patent for the vaccine technology (fimaVACC) with a new important class of adjuvants

Oslo (Norway), 26 March 2020 – PCI Biotech (OSE: PCIB).

…« Effective induction of cytotoxic T-cells will be critical to realise the huge potential of therapeutic cancer vaccines, and is also important for vaccination against some viral and parasitic infections, but vaccines often fail to generate such responses.»

Så KAN spørsmålet være. Hvorfor var det ved målstreken i forhandlingene behov for lenger tid til evaluering og forhandlinger mellom PCI Biotech og AstraZeneca???Det ser ut til å ha vært uventet på disse parter gitt kommunikasjonen tidligere til markedet. Er svaret på det hele større avtale enn først antatt? Og er det fimaVacc teknologien som OGSÅ plutselig ble hyperaktuell for AZ? Hvem vet? Er det virkelig covid-19 som gjør at det KAN bli en virkelig SOLID avtale for biotekmyggen med big pharma?

36 Likes

Den var vel ikke med i start oppsettet?

3 Likes

Nogen gange er det sundt at dykke ned i Q præsentationer:
Hvad mon update bliver på Q2 præsentation ift. Q1 præsentation:

http://pcibiotech.no/wp-content/uploads/2020/05/PCI-Biotech-Q1-2020-Presentation.pdf

Jeg vil ikke “citere” områderne her. Bare en anbefalingen inden Q2 præsentation, at have den godt læst igennem. Så kan man ellers gå igang med at overveje fremdrift og yderligere forsinkelser og potentielle overraskelser. Samt vurdere ledelsens evne til at skabe fremdrift.
Det vil være tilsvarende øvelse styret laver, samt fokus på finanser og strategi selvfølgelige.

16 dage, så går PW og Ronni på podiet og leverer en ny præsentation med små finurligheder, som efterlader alverdens muligheder for sjove tolkninger. Personligt håber jeg mere på noget håndgribeligt og tillidsvækkende facts. Så vi er fri for at spinde alle mulige fantasier over udtalelser af forvirrende karakter.

6 Likes

Nei, det var det ikke, så det er nytt.

Fint å se at de leverer på å fjerne unødvendig flaskehalser i rekrutteringen også. Selv om det høres ut som en liten sak at pasienter med betydelig nedsatt hørsel ikke lenger er et ekskluderingskriterie. Så er det viktig å huske på at det hovedsaklig snakk om en eldre populasjon, der flere sannsynligvis sliter med dette.

Tidligere kunne ikke de være med i RELEASE, men nå kan de det :slight_smile:

15 Likes

Bra de nå er representert i Taiwan pga muligheten for å få innpass i Kina:

Taiwan: Gate to China clinical trial market

In 2010, the Cross-strait Medicine and Health Cooperation Framework Agreement was signed between Taiwan and China to facilitate the exchange of information in areas of healthcare and clinical research.

The signing of this agreement has resulted in the acceleration of the drug approval process allowing more drugs developed in Taiwan to enter the Chinese market.

Under this agreement, four Taiwanese hospitals, the

  • Taiwan Taipei Veterans General Hospital,
  • Tri-Service General Hospital,
  • Taiwan University Medical College Affiliated Hospital, and
  • Linkou Chang Gung Memorial Hospital

are now recognized as clinical trial centers by China. Similarly, clinical data from

  • Peking Union Medical College Hospital,
  • Peking University First Hospital,
  • Shanghai Zhongshan Hospital, and
  • Shanghai Ruijin Hospital, in China,

can be used to apply for an NDA in Taiwan.

The new policy has encouraged multinational companies to carry out clinical trials in Taiwan as the cross-strait agreement not only reduces the number of overlapping trials in Taiwan and China but considerably shortens the timeline for getting new drugs into the market.

18 Likes

Vet vi om noen av disse er i RELEASE?

1 Like

Her er sykehusene som er valgt for Taiwan

17 Likes

Flot fundet - nyheder. Hvorfor breaker PCIB ikke selv disse nyheder.?

Det vil da give mening at informere investorer om fremdrift - både eksisterende og evt. nye.

4 Likes

Det er stille som i graven @Borup19. Det må være noe stort pågang🙌

4 Likes

Ja, eg er sterkt uenig i at alt på firma chem - ggk bare blir meldt på q, de kunne fint ha gitt oss noen jevne drypp med info.

13 Likes