Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

For de som er flinke med diversifisering er kanskje følgende tabell nyttig:

image

Jeg følger en del av disse relativt nøye, men det er jo naturligvis PCI Biotech som er juvelen i samlingen. Det presenteres en del halvårsrapporter før vår foreligger som kan benyttes som tidsfordriv :slight_smile:

Vi ligger og kniver om 7. plassen (målt i markedsverdi) mot Nordic Nanovector, men skal opp på pallen før året er omme! Merk mine ord! :sunglasses:

18 Likes

Ikke glem at rekruteringshastigheten av pasientene til GGK studien ikke er lineær men eksponenensiell.
Den oppgitte hastigheten NÅ vil mao ikke gjenspeile den virkelige gjennomsnits-hastigheten ved slutten på studien.

Det går mao fortere og fortere.

Kontrollgruppen klinker nok til dersom resultatene fra tidligere studie i fase 1 for GGK studien kan kopieres (men en kan selvsagt ikke planlegge for slikt)

Pasientene blir “friske” og aksjonærene blir rikere.
:slight_smile:

14 Likes

Interessant

Hvilke beregninger/argumenter har du for at det skal være 80 innrullerte pasienter nå for at de skal være on track @Rasp ?

Anslaget ditt ser ut til å gå ut ifra at du ser for deg en lineær rekruttering? At 1 site rekrutterer like mange pasienter som 40 sites?

1 Like

Som du ser av posten er det null, nada, niks om utregningsmodellen da jeg bare kastet ut et høyt fint rundt tall for å få igang diskusjon.

Fungerer utmerket, Carkni

Går for 100 på Q3 :wink:
Vi har jo den verdenskjente Mayo Clinic i USA som burde sope inn store mengder av pasienter fra hele det nordamerikanske kontinent. Har vært oppe og rekrutterende ei god stund der, så bør være godt i gang.

Videre har vi masse bra rundt Seoul i Sør-Korea så her bør det renne inn med haugvis med asiater med inoperabel gallegangskreft.

Kan ikke skjønne annet enn at ledeslen og selskapet evner å skape god nok innrulleringstakt at vi kommer i mål med interimavlesning i H1 2022, med så mange sites og verdenskjente klinikker med på laget.

100 er høyere og rundere, burde gått for det i stedet :slight_smile:

4 Likes

Dersom rett er som jeg mistenker så er selskapet negativt påvirket av coronakrisen. (det har da selskapet allerede opplyst om også mener jeg å ha lest)

Hvorfor?

Trenger vel ikke være stjerneforsker for å forstå at dersom institusjonene som skal drive studiene og hente pasientene STENGER DØRENE ??? , ja hva da?
Forventes det at PCIB skal finne en ÅPEN bakdør?

Ja , det ville ikke forundre meg om PW blir stilt til ansvar , igjen for denne utviklingen.

Jeg tror at innen området fimaCHEM hvor studien i GGK går så vil PCIB måtte tåle tap i både tid og kapital.

Men selskapet kan jo muligens ha funnet noen kompenserende tiltak som vil bli/er satt i drift?

Hva skulle det være , noen?

Men en må jo bevare gangsynet litt.
Corona er jo bare en fartsdump og skulle ikke ha noe med resultatene vi oppnår i fimaCHEM selv om det ligner mere på dommedag når en ser aksjonærenes reaksjon når slike resultater bli publisert (tidsforsinkelse pga corona).

Mange varianter mht utviklingen videre nå.

Spekulativt nr 1:

Q220 ender i “masseslagsmål” og kursen tryner i asvalten.
FimaCHEM anses som verdiløst og kursen selges ned til nok 6,45.
Samme kveld etter rabalderet børsmeldes stort samarbeide med AZ og alle trofaste gamle aksjonærer som har solgt står igjen på perrongen mens vi som sitter i PCIB aksjen blir med toget som snøffler og tuter når det forlater perrongen :slight_smile:

Det måtte ikke mindre til enn en pandemi for å bremse utviklingen av fremtidens medisin.
Utrolige greier vi er vitne til.
Men PCIB har en viktig fremtidig rolle å spille innen medisin så det ville være en tragedie av dimensjoner dersom noen skulle klare å stikke kjepper i hjulet på PCIB-maskineriet.

Lykke til.

4 Likes

Per Walday lønnes som daglig leder i PCI Biotech. Ett av hans ansvarsområder er å arbeide med planmessig utvikling av alle medarbeidere for å nå bedriftens mål på kort og lang sikt . I den forbindelse kan man definitivt stille spørsmål ved hans prestasjon. Vi står i stampe med RELEASE som innrullerte første pasient i mai 2019 – allerede da var vi sent ute i henhold til opprinnelig plan. Når selskapet i forlengelsen av dette ikke treffer blinken på noen av skuddene sine kan man undres om det er vinden eller innstillingen til geværet som er problemet. Covid-19 er en såkalt force majeure variant som naturligvis må tas med i regnestykket – ergo kan det meste som skjer etter mars 2020 settes på uflaks kontoen, men det som skjedde første året med RELEASE var ikke direkte imponerende . Å frikjenne daglig leder fullstendig for utførelsen er så naivt at jeg ikke klarer å skjønne hvordan det er mulig. Ingen forventer at man slår inn bakdører, men det forventes at man promoterer studien på en gunstig måte og at man leverer solide opptredener på «seminarer.» Verdien i selskapet, basert på hvor man står forskningsmessig, synes jeg er altfor lav. Det er imponerende data vi ser i presentasjonene, nesten for gode til å være sanne. Allikevel biter ikke fisken på agnet, foreløpig! Hvor ligger feilen? Er det de hysteriske aksjonærene sin feil at vi fremdeles ikke har fått noe på kroken? Det virker til tider som om aksjonærmassen skal ha skylden – de sitter nå tross alt bare på sidelinjen og er sulteforet etter nyheter. Kommunikasjonsmessig burde alle være enige om at PCI Biotech har en lang vei å gå, og personlig synes jeg ikke dette er noe vi bør spare penger på mer. Få på plass noen som skjønner tegningen, at Per og Ronny skal holde på med dette blir bare tullete – spesielt når de har vist at dette er noe de ikke mestrer.

Som en fellesnevner ønsker nok de langt fleste som tråler denne tråden et hyggelig utfall for PCIB. En aksjonær som kjøpte på 80+ vil allikevel føle en helt annen irritasjon over tingenes tilstand enn de som hamstret på 25. Jeg lastet personlig opp aksjer i fasen hvor vi avventet den etter hvert sagnomsuste 13. juli meldingen. Håper jeg aldri noensinne blir «lurt» til å gjøre noe slikt igjen, siden dette var et makkverk av en kommunikasjons-prestasjon som kulminerte i betydelig papirtap for de heldige, og tvangssalg for de uheldige. Tror ikke mange aksjonærer kan si at dette var en ryddig prosess – men vi skal naturligvis prøve å slutte å gråte over spilt melk. Styret i selskapet bør imidlertid sende ut et entydig signal til ledelsen om at uturskvoten er brukt opp! Nå må hjulene rulle igjen så må vi selvfølgelig ta høyde for oppblomstring av Covid-19 og derfor dempe forventningene en liten smule. Å skissere et scenario ovenfor der «trofaste aksjonærer» selger seg ut ned mot 6-7 kroner for å bli stående igjen på perrongen når toget går senere på kvelden er vel i beste fall «a slip of the tongue» og en tåpelig spådom - tror du skjønner at de som har lodd i dette selskapet har baller av stål og naturligvis ikke finner på noe så dumt som dette. Men jeg savner karisma og eufori hos de som når ut til de viktige aktørene! Tror ikke akkurat AstraZeneca og BioNTech leser innleggene til Solo, Jubel eller Bamse. Det er Per, og hans utvalgte som skal være våre «misjonærer», og jeg ser ikke at denne jobben per dags dato utføres godt nok. Det er kommet nye ansatte inn, fryktelig mye kjekt kan skje H2 2020, derfor er håpet ennå stort. Men jeg blir eitrende sur over å lese lovprising av ledelse og styre! De har en enorm jobb å gjøre det neste halvåret for å rette opp i tidligere rot. Innsatsen og leveransen fra våre utkårede stå til terningkast 5 eller bedre! 26. august ser vi konturene av hva vi har i vente – da er første pekepinn på plass!

22 Likes

Kjøpt og venter. Hvis halvparten av det som sies her er sant og en 1/10 av dette igjen blir bekreftet på Q2 presentasjon så bør aksjen stå i 100 ved slutten av Aug. God helg👍

7 Likes

Hvis ikke AZ avklaringen kommer før Q2, så regner jeg bare med at de melder fortsatt utfordringer med innrullering til Release.

Begrunnelsen for dette er at FPD ikke har blitt meldt i US eller i Asia. Det har ikke kommet noe safety review (var det etter 16 pasienter behandlet?).

Det store spørsmålet blir hvorvidt de mener de vil klare seg med dagens finansiering til interim og om de ser for seg at forsinkelsen vil forlenge hele studiet.

Personlig tror jeg ikke at de melder noe spesielt nytt angående innrullering eller finansiering, da situasjonen fortsatt er uoversiktlig.

2 Likes

Jeg er enig med deg i at Q2 rapporten antageligvis blir en “non-event”. Det som kan krydre presentasjonen er dersom vi eksempelvis har 40+ aktive klinikker. Det ville vært bull! Vi vet siden sist at Sør Korea er godkjent regulatorisk, foreløpig er vel da UK det eneste landet uten “regulatory and ethics approval” (eller kan UK være på plass ved Q2 rapporten)? Det ville vært meget bra hvis UK er godkjent, men jeg tror ikke det er tilfelle. Første pasient innrullert (USA og/eller Asia) er neppe på plass før 26. august men det ville vært en kjærkommen nyhet dersom vi får børsmelding om at en pasient er innrullert utenfor Europa. Det vil gi en boost til oss alle.

Det jeg kommer til å se etter i rapporten er at de kommer med forklaringer samt har noen kloke løsninger på hvordan de skal innhente forsinkelsene. Jeg vil også lete etter en beskrivelse av hva som skjer rundt fimaVACC publikasjonen som var guidet i H1 2020. Den har vi sett lite til. Finansene gir jeg egentlig litt blaffen i, i den forstand at jeg håper de har brukt penger for det trengs for å få tilstrekkelig fremdrift. Skuggedal sin lek med EURO vs. NOK er jo alltid litt spennende. Jeg tror ellers at de som forventer krutt i Q2 rapporten blir skuffet. For meg er det viktigste at det gjøres tiltak for å rette opp tidligere feil/treghet. At selskapet virker å ha en plan og faktisk klarer å gjennomføre den.

11 Likes

Vi har et skib, men hvor er kapteinen?

1 Like

PW nevnte vel at den regulatoriske prosessen ikke ble nevneverdig forsinket av koronaviruset slik at det kan jo være mulig med 40+siter aktivert?

5 Likes

Produktene er enestående uten sammenligning. En revolusjon innen medisinen kan være på gang.
Lederene pr dags dato er mere videnskapsmenn enn “industri-ledere” og her vil det nok bli endringer i fremtiden men timingen må være korrekt. (se bare hva som har skjedd med PHO da styret innså at en ny fase var ønsket.
For PHO sin del så var tiden for endring korrekt mens PCIB nok (sett med mine øyne) vil komme best ut av dagens situasjon med PW i førersetet.
Grunnen er at der er mye videnskap som skal gjøres om til medisin men helt klart…dette må jo fortløpende vurderes.

PCIB har vel i realiteten ingen salgsavdeling og all oppdatering som ikke kommer under lovverket for øyeblikkelig børsmelding blir samlet på kvartalsgjennomgangene.
Så kan en like det eller ikke men selskapet har satset på en usedvanlig lav burnrate og liten organisasjon.
Dette må jo vise igjen noen steder og det er kanskje tiden for å invistere noe mere i "salgsapparatet der vi står i dag.
Men jeg er ikke i tvil på at det HAR VÆRT en stor suksess med en knøttliten organisasjon som har håndtert selskapet så langt.

Men PCIB dreier seg for meg mest om vitenskapen og forskermiljøet runddt denne utrolig spennende løsningen på delivery inn i cellene så får salgsavdelingen være som den er , for øyeblikket.

Ellers , fint at vi alle kan diskutere rolig uten ufine angrep.

Skulle nesten tro at vi alle kom fra et møblert hjem.

lykke til.

4 Likes

PW har faktisk to ganger innroemmet av de ikke har vaert dyktige nok paa salgsssiden. Senest en gang i aar, tror det var i mai.

Slik at denne kritikken faller ikke paa stengrunn. Hvorvidt de to siste ansettelsene kan rette opp dette, vil tiden vise. Og det er klart at en god AZ avtale kan rette opp mye av dette. Noe som ganske sikkert kommer.

Men synes allikevel det er litt merkelig at AZ etter saa mange aar, er den eneste BP kandidaten paa avtale listen. Spoersmaalet blir, hvorfor er fimaChem, fimaVacc og fimaNac saa vanskelig og selge til Big Pharma?

2 Likes

Tror du kan stille det samme spørsmålet i alle norske biotek-selskaper Solo.

2 Likes

Det holder ikke lenger å melde at situasjonen er uoversiktlig og uavklart pga covid. Det er et halvår siden viruset slo til for fullt i vesten, og alle vet viruset ikke kommer til å forsvinne men vil bli her i lang tid framover.

Det er uakseptabelt at vi skal sveve i et vakuum fram til covid går over eller vaksine er utrullert til verdens befolkning. PW og hans team har nå hatt et halvår på å avklare, kartlegge og planlegge hvordan dette skal håndteres for at vi skal komme oss videre.

Det må nå enten meldes et halvt år eller mer i forsinkelse og/eller varsle at det vil bli behov for å hente mer kapital for å komme i mål med Release. Eller så må det presenteres en konkret og realistisk plan for hvordan alt det tapte skal hentes inn igjen selv med covid fullt til stede i verden i tida fram mot interim. Det blir helt latterlig å si at vi setter vår lit til at Asia skal fikse biffen fra kvartal til kvartal når ingenting skjer og alt står i stampe. Rekrutteringen er på et lavmål. Det blir å holde markedet, styret og aksjonærene for narr.

3 Likes

Så hva kan de konkret gjøre dersom de kommer til stengte dører?

2 Likes

Tviler paa at alle norske biotek selskap kan skilte med like gode resultater som PCIB.

4 Likes

Uholdbart og uakseptabelt for deg… var dum nok til å åpne blokkerte innlegg…og vipps så var det store, sterke ord på repeat fra deg :blush: Uakseptabelt og uholdbart at du ikke kan skrive litt fornuftig

5 Likes

Jeg tok meg en tur innom både Korea og Taiwan for å se om det var noe nytt fra de landene i PCIB-verdenen. Jeg fant lite, bortsett fra at den ene siden er oppdatert 27.07.20, men jeg klarer ikke se hva som er oppdatert:
http://www1.cde.org.tw/ct_taiwan/search_case2.php?caseno_ind[1]=4120

De 3 sykehusene i Taiwan som skal behandle 20 pasienter og de 6 sykehusene i Korea som skal behandle 25 pasienter kommer nok til å hjelpe på med rekrutteringen i Chem…

12 Likes