Dersom rett er som jeg mistenker så er selskapet negativt påvirket av coronakrisen. (det har da selskapet allerede opplyst om også mener jeg å ha lest)
Hvorfor?
Trenger vel ikke være stjerneforsker for å forstå at dersom institusjonene som skal drive studiene og hente pasientene STENGER DØRENE ??? , ja hva da?
Forventes det at PCIB skal finne en ÅPEN bakdør?
Ja , det ville ikke forundre meg om PW blir stilt til ansvar , igjen for denne utviklingen.
Jeg tror at innen området fimaCHEM hvor studien i GGK går så vil PCIB måtte tåle tap i både tid og kapital.
Men selskapet kan jo muligens ha funnet noen kompenserende tiltak som vil bli/er satt i drift?
Hva skulle det være , noen?
Men en må jo bevare gangsynet litt.
Corona er jo bare en fartsdump og skulle ikke ha noe med resultatene vi oppnår i fimaCHEM selv om det ligner mere på dommedag når en ser aksjonærenes reaksjon når slike resultater bli publisert (tidsforsinkelse pga corona).
Mange varianter mht utviklingen videre nå.
Spekulativt nr 1:
Q220 ender i “masseslagsmål” og kursen tryner i asvalten.
FimaCHEM anses som verdiløst og kursen selges ned til nok 6,45.
Samme kveld etter rabalderet børsmeldes stort samarbeide med AZ og alle trofaste gamle aksjonærer som har solgt står igjen på perrongen mens vi som sitter i PCIB aksjen blir med toget som snøffler og tuter når det forlater perrongen
Det måtte ikke mindre til enn en pandemi for å bremse utviklingen av fremtidens medisin.
Utrolige greier vi er vitne til.
Men PCIB har en viktig fremtidig rolle å spille innen medisin så det ville være en tragedie av dimensjoner dersom noen skulle klare å stikke kjepper i hjulet på PCIB-maskineriet.
Lykke til.