Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Med tanke på den fanatiske menigheten som befinner på dette forumet så regner jeg med at dette har blitt gjort ved flere anledninger

Stakkars PW…

Dagens spørsmål:

Hvor mange pasienter med gallegangskreft velger å gjennomføre dagens standard of care (SoC) ? I og med at PCIB sin studie gir denne behandlingen i både eksperimentell arm og den sammenlignbare armen så skjønner jeg ikke hvorfor rekrutteringen ikke går kjappere! Er det slik at de som får sykdommen velger å ikke gjennomføre behandling i det hele tatt? Hvis det er stort antall personer som velger SoC klarer jeg ikke å begripe hvordan vår CRO og selskapets ledelse ikke evner å skape entusiasme rundt vår studie (den gruser jo SoC på overlevelsesdata – selv om N = :poop:)! Vi venter fremdeles på første pasient innrullert i både USA og Asia. Førstnevnte var opprinnelig guidet til 2H 2019. Håper og tror det er leger og medisinsk personell som gjør en iherdig jobb med å promotere RELEASE. Som pasient ville jeg nok valgt å sjekke PCI Biotech nøye i kortene dersom jeg skulle bli med i deres studie, og da er det litt skremmende at det som møter dem er en nettside som er mildt sagt lite tillitsvekkende. Det er sjanseløst det som skjer i selskapet nå om dagen. Alt går tregt! Den kollektive ferieavviklingen gjør meg skeptisk til Q2 rapporten – en rapport jeg skal granske nøye og rette kritiske spørsmål til styre/ledelse dersom den ikke er god nok!

Det er blitt ansatt flere mennesker i senere tid og dette må vi vel snart se en effekt av (Staudacher, Snapir, Robin)? Jeg forventer en ketchup-effekt i H2 2020! Vi kan ikke godta at alt som skjer i dette selskapet leveres til terningkast 3 eller lavere! Nå bør Per komme seg ut av godstolen og være mer proaktiv. Studien går ikke akkurat på skinner og da trengs det forebyggende tiltak for at vi ikke skal havne i den situasjonen at vi fortsetter å skyve milepæler foran oss. Gledelig ellers å se at Nano får et løft i dag – jeg har ikke aksjer i selskapet men fryder meg når andre biotek selskap på norsk sektor gir noen etterlengtede oppturer til hardt prøvede aksjonærer!

16 Likes

Her var det mye offtopic prat, som nå er fjernet.

Til gunnarsauraus innlegg:

Håper vi får treffe og høre fra alle de nye personene i PCIB, snart på tide med en capital markets day

4 Likes

Rar auksjon i dag.
Begynte med 16k på 46,7kr for da at øke til 22k på 47, deretter 47,6, for da at slutte med 2,7k på 48,9Kr. 🤷

5 Likes

Prøver de å skremme ut folk ? jaja - da er vi nærmere oppturen igjen :wink: bare å bite seg standhaftig fast :joy:

7 Likes

Alltid interessant med kvartalspresentasjoner og rapporter.

Kun om to ukers tid er kanskje den mest interessante på lang tid?

Half-yearly Report – Q2: 26.08.2020 (Presentation at Oslo Cancer Cluster Innovation Park)

Podcast og kvartalspresentasjon :+1:.

3 Likes

Er like spent på Jonas’ (bort)forklaring den 12/8.

1 Like

Absolutt.
Vi kan vel begynne å synse rundt hva som bør være status for spydspissen vår; fimaChem og Release.

Bør vi kunne forvente at vi nærmer oss 80 innrullerte pasienter for at det skal være on track?

vi er ikke on track, vi er litt bak.

men Asia kan putte oss , back on track.

5 Likes

Veldig spent på det rundt Asiatiske pasienter som har fått blokkert gallegangen pga en parasitt, og det blir på en annen måte en krefttumorer her i den vestlige verden.

@Astrup har stilt spørsmålet tidligere, og er dette en risky gambel fra ledelsen å satse så tungt på en “ny pasientgruppe”, som de vel ikke har noe erfaring og data fra før på.

Spørsmålet er vel såpass essensielt at PW bør svare på det enten på kommende Q-pres eller podcast?

1 Like

Jeg er også enormt spændt på, hvilke spørgsmål PW bliver mødt med fra menigheden. Mit bud er, at der vil komme flere spørgsmål, som går på, hvordan de skaber fremdrift internt på forskning, samarbejder og ikke mindst “salg”.
Hvad er jeres bud på afklaringer, der vil blive eftersøgt?

Litt mer om konkurrenter, dette er vel således en gladnyhet (fra et konkurranse-ståsted - “not so much” for håpefulle pasienter som skriker etter bedre behandling)! Jeg har tidligere nevnt AslanPharma - de kom med følgende nyhet i november i fjor:

I en selskapspresentasjon måneden etterpå hadde de fremdeles Varlitinib i “pipelinen” sin - men da på førstelinje behandling. Nå er denne tatt ut av selskapets programmer. Har ikke funnet noe informasjon om dette - men de har vel gjort nødvendige besparelser/ kostnadskutt?

Key takes fra bildet over:

  • Varlitinib er ute av “pipen” i kjølvannet av at selskapet feilet i sin andre linje behandling studie. Har ikke sett børsmelding på at de “gir opp” Biliary Tract Cancer (1st Line) men det har de formodentlig gjort siden den er tatt bort fra sine programmer på hjemmesiden.
  • Forsinkelser! ASLAN004 bommer på sin guiding (det forsvarer ikke PCIB sin sløsing av tid men enkelte får kanskje mer forståelse for at biotek er EM i venting i Dortmunder Wartehalle).
9 Likes

https://otp.tools.investis.com/clients/uk/astrazeneca/rns/regulatory-story.aspx?cid=1343&newsid=1405984

The offering is expected to close on 6 August 2020, subject to customary closing conditions.

Noen som kjenner til status på pengeinnhentingen på 3mrd $ for AZ?

4 Likes

For å være on track antar jeg vi bør ha cirka 30 pasienter innrullert (per 26. august 2020). Men antageligvis har vi i beste fall 20 (jeg har blitt mer pessimistisk i senere tid med tanke på mine tidligere estimeringer - delvis som følge av Covid-19 men også som følge av at fremdriften Per leverer ikke er god nok)? Det viktigste slik jeg ser det er at vi har økt aktive klinikker betydelig - fra 34 til minimum 40. Alle tiltak de snakker så pent om bør de ha en fantastisk god plan for å rulle ut. Feasibility study for å avdekke de beste “fangst-områdene”, Asia inklusjon, endringer i inklusjonskriterier, etc. Noe må snart bære frukter! Det blir spennende å se hva som har skjedd de seneste månedene og jeg krysser fingrene for at jeg blir positivt overrasket for første gang på lang-lang tid.

Elsker positiviteten din Jubel, men tviler sterkt på at vi får noe særlig informasjon om AstraZeneca. Det er nok en god grunn bak alt som har skjedd og PW velger garantert å tåkelegge mest mulig. Ingen kommentar er antageligvis svaret nærmest uansett spørsmål rundt temaet :wink:

12 Likes

Og noe nytt på Q2 om to ukers tid fra status og årsak til behov for lenger tid med evaluering i forhandlinger med AstraZeneca forventer jeg blir delt :star_struck:.
Jeg er optimistisk av mange årsaker. Og elsker at en biotekmygg har fått slike resultater i alle tre Tech ben samtidig flere forskningssamarbeid og nu myggen i dialog med big pharma. Generelt blir en glad av slik. En mulig avtale kan like gjerne komme hvilken dag som helst? Er ikke mindre sannsynlig for en solid deal nu enn tidligere. Og er det en god grunn som du sier er jeg jublende glad selv når du sier tåkelegging. For da lukter det fugl :bomb:. Jeg kan med letthet vente på RELEASE og en mulig avtale med big pharma i noen dager, uker eller måneder. Andre gjør sine vurderinger.

5 Likes

Dess mindre PW vil svare på spørsmål rundt AZ, dess mer tyder det på konfidensielle samtaler på høyt nivå.

5 Likes

I og med at vi ikke får informasjon om antall pasienter innrullert, kun godkjente land og aktive klinikker, er det “seamless safety review when eight patients have been given two treatments” som er den første syretesten for innrullerings-hastigheten. I et optimistisk øyeblikk spådde jeg at denne avklaringen kommer i månedsskiftet august/september 2020. Det holder nok hardt i og med at jeg hadde sett for meg at minst Asia eller USA hadde innrullert første pasient nå. Avlesningspunktet på sikkerhet kommer knappe 4 måneder etter starten av behandling, ergo tipper jeg vi fort må vente til slutten av året dersom vi ikke får noen nye signaler på at tempoet skrus opp. Skal vi anta at vi har nok pasienter innrullert innen denne måneden er omme (i overkant av 20) slik at tidsregningen tilsier at vi når seamless safety review før årets slutt? Det er kanskje ambisiøst nok slik pandemien utvikler seg? Vi trenger altså minimum 8 pasienter innrullert i eksperimentell arm og de må være i stand til å motta gjentakende behandling. Trengs derfor kanskje et sted mellom 10 og 12 pasienter i eksperimentell arm for å komme i mål siden alle dessverre ikke er i stand til å gjennomføre tilstrekkelig behandling av ulike årsaker?

10 Likes

tilbakeblikk

https://nordiclifescience.org/pci-biotech
-on-the-cusp-of-a-revolution-in-cancer-treatments/

4 Likes

Utvilsomt har covid 19 pandemi endret hele pharma og ikke minst bioteksektoren.

På den ene siden forsinkede studier worldwide som er negativt.

På den andre siden enorm verdiøkning i Biotech og pharmasektor. Spesielt innen vaksinasjonsteknologi har en rekke selskap opplevet enorm verdiøkning. Har nok aldri vært så stor vilje og evne til å investere i helseforskning og vaksinasjonsteknologi (både preklinisk og klinisk)?

Et balansert bilde som viser at PCIB opplever noe negativt ved covid samtidig noe positivt!

3 Likes

Ja der er muligheter noe dagens artikkel i Medwatch bærer preg av.

Se artikkelen fra astrazeneca.

4 Likes