Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

@Borup19: «Hvad kunne ellers være spændende kommentarer fra PW? Ronni leverer dem næppe :joy:»

Ikke si det, plutselig har Ronny valutatreida kvartalsresultatet i pluss igjen. :currency_exchange::wink:

2 Likes

De trader ikke valuta, de sikrer forutsigbarhet i å sitte i den valuta de betaler i.
Det blir vel motsatt vei i det siste kvartalet.

2 Likes

Vet da at Ronny ikke valutaspekker vilt og hemningsløst, skjønner du. Men PCIB har til dels uforutsigbare utgifter i NOK, SEK, DKK, €, $, Zloty, Won og taiwanske dollar, så Ronny må nok bruke krystallkula litt aktivt allikevel.

Tja de betaler nok ikke direkte noe til klinikkene rundt om i verden hvis det er det du antyder.
De betaler sin CRO som utfører studiet, og det ble vel sagt at det var hovedgrunnen for at de satt i EUR.

1 Like

De må jo betale hotelloppholdene i Taipei til Dr Snapir taiwanske $, i hvert fall.

Jaja, blir uansett spennende å se om vi får stifte nærmere bekjentskap med Mr Ludovic Robin (CBO) og Dr Amir Snapir (CMO) på Q2-presentasjonen da.

2 Likes

Men likevel møter de på jobb fra 8-16 hver dag?
Jeg undres jo over hva de fyller arbeidsdagen med, når det går både måneder og halvår omtrent uten noe som helst progresjon.
Likevel er man så overarbeidet at man ikke klarer å få i stand en ny hjemmeside? Eller kanskje lage seg en Twitter-konto og bruke denne litt aktivt? Eller Facebook? Promotere eget selskap og forskning, i alle fall en aldri så liten smule? :hushed:

Jeg kunne virkelig tenkt meg svar, på neste Q, på hvorfor de ikke gjør noe som helst med hjemmesiden, når de har sagt at de skal gjøre det. (gjentakende tema dette, for det er jo de selv som uoppfordret har sagt de skal gjøre det - og så velger å la det være :roll_eyes:)
Og helst ikke noe mer flåsing. Hvis de, av en eller annen grunn, har prioritert det bort. Kan de ikke bare si det? Å eventuelt si hvorfor trenger de ikke å gjøre.
For det kan umulig være fordi de ikke får det til, når det har tatt halvannet år? Burde jo være mulig å «snekre sammen» på noen uker, og uten at det trenger å koste allverdens.

Det kan sikkert virke som en ubetydelig filleting for mange, men det handler jo tross alt om hvordan man som selskap fremstår utad, og derfor synes jeg det er ganske viktig.

Det må være behagelig (for?) å jobbe i et selskap hvor man slipper unna med at «TTT i denne bransjen« og «Corona, skjønner dere», og så har man unnskyldningen klar for å la ting skure og gå i 12 måneder til.

12 Likes

Ingen fimaVacc presentasjon i fagpressen, ingen oppdaterte hjemmesider, ingen AZ avtale.

Det kan ikke bety annet enn at Astra Zeneca kjoeper PCIB;-)))

12 Likes

For tiden gleder jeg mig mest over, at AZ henter disse 30 milliarder…ser gjerne at mest mulig av disse havner på kontoen til PCIB, så får AZ ta en sjikkelig emi til senere, og sikre sig firmanac… :champagne: :rocket:

3 Likes

Jeg liker den nettsiden, jeg. Den ga meg et tillitvekkende inntrykk da jeg ennå ikke hadde kjøpt noen aksjer. Mulig det også er derfor den ikke har blitt endret: Noen der er kanskje like godt fornøyd med den som den er. Og så er man vel også såpass trygg på at dette går rette veien at det oppleves meningsløst å bry seg med slikt.

9 Likes

Det blir vel også en ny podcast med Radium neste onsdsg (12.08). Får vi Per i studio da mon tro…?

6 Likes

Per ble provosertav Elisabeth i mai, og han sto ikke til den prøven.
Først svarte han helt greit: Jeg skal ikke si noe om det. Det kommernår det kommer.
Så sier Elisabeth: Men det blir avgjort i juni.
Hvorpå PW sitt noe uklare svar tolkes på TI som om det blir oppkjøp innen 1 juli.
Ekisabeth er litt for løsmunnet, og PW litt for upresis.

2 Likes

Synes ikke Per sitt svar var uklart i det hele tatt, men nok om det! :slight_smile:

3 Likes

Har han ikke antydet litt tydeligere ved en annen anledning att markedet/aksjonærene vil få beskjed i Juni? Utifra det lille klippet kan det også høres ut som att det er snakk om en melding fra AZ til PCIB om intensjoner til det videre samarbeidet men ikke nødvendigvis att det vil bli offentliggjort?

Skjønner tankegangen, men ikke helt enig i dette.
Merkevarebygging og markedsføring er blitt essensielt i dagens næringsliv og selv om det utelatende ikke skal ha noe å si, så er det med på å danne et inntrykk av selskapets ambisjoner, status og potensiale. Synes nåværende nettside heller gir et bilde av utgått produkt fra tidlig 2000-tallet, og ikke noen disruptiv innovasjon som kan revolusjonere dagens farmabransje. Ta en titt på f.eks NANO eller Moderna. Har selv erfaring med grundervirksomhet og selskaper i tidlig fase, og tro meg: Hjemmeside har en betydning. Kanskje ikke direkte, men mennesker er ikke rasjonelle og inntrykk dannet i underbevisstheten tror jeg er sterkt undervurdert.

Videre så har det aldri vært billigere og simplere å lage en nettside som utstråler kvalitet. Selv har jeg tilbydt meg å gjøre det for selskapet gratis, bare fordi jeg tror det selv vil gi meg/oss merverdi på sikt.

Nå har PW og Ronny blitt informert om dette på Podcast, noe de bare lo av (forståelig nok etter aksjonærenes flere henvendelser om dette i lang tid). Ikke noe big deal, men det ville ikke kostet selskapet stort med tid å få dette ordnet. Alt til sin tid selvfølgelig, og nettside vil kanskje være mer aktuelt når selskapets produkter i større grad materialiseres, i form av kommersialisering.

Selv benytter jeg dødtiden til å senke skuldrene. Seks nye måneder gjorde godt for helsa og jeg forventer at vi får nyheter angående AZ innen rimelig tid, nærmere september/okt enn desember tror jeg. Krysser også fingrene for positive nyheter rundt rekruttering i RELEASE på kvartalsrapport.

28 Likes

Ja, men kun om den er rettet til en privat kjøpegruppe. De som er interessert i Pcib eller noe av teknologien , styres nok ikke av en hjemmeside. I disse samtaletider med A.Z. er nok ikke en hjemmeside av betydning. En redigering, uten nytte/funksjon, ville bare skape ville spekulasjoner… (?)

1 Like

Mye enig. Fancy nettsider uten substans er nå en ting; noe annet er å dempe ned inntrykket av det fantastiske man faktisk driver med! Skifte av layouten og design er ikke nok. Oppdateringer og nyheter til rett tid er et minimum. Hva med å tilby en guidet tur gjennom patent-biblioteket!

Men rett skal være rett: Nettsiden til PCI Biotech fungerer som et transportmiddel, som en gammel Volvo. Er vi på vei over den siste, vanskelige brua, så kan vi puste lettet ut og glemme kjøretøyet.

Denne høsten blir mer enn spennende!

5 Likes

Enig i dette @CarryOn! Som nevnt så er det ikke noe big deal, men både lett og billig å implementere.

I det store bildet, så er det ikke avgjørende så klart, @Kreft . Kan dog bidra til interesse både nasjonalt og internasjonalt fra de som besitter lite kjennskap og kunnskap til selskapets produkter. Som igjen kan føre til f.eks nye aksjonærer.

Jaja, godt vi kan diskutere litt i disse tider. Når ny nettside er dagens fokusområde, så skjer det ikke stort :slight_smile:

3 Likes

Det lyser i stille grender
av tindrande ljos i kveld,
og tusende barnehender
mot himmelen ljosa held.

Og glade med song dei helsar
sin broder i himmelhall,
som kom og vart heimsens Frelsar,
som barn i ein vesal stall.
:relieved:

Fyrtårn er et tårn for montering av fyrlykt i en slik høyde at signalene kan oppfanges i den nødvendige avstand. https://snl.no/fyrtårn
https://en.wikipedia.org/wiki/Seven_Wonders_of_the_Ancient_World

2 Likes

Uansett meninger om dagens hjemmeside så bør den ikke inneholde feil.

eks1:
http://pcibiotech.no/company-presentation/

“Company presentation :
To be updated, please see under Reports and presentations for quarterly reports”

Tenk om der er noen der ute i den store verdenen som fatter interresse for selskapet og slår opp hjemmesiden og leser at siden er under/skal oppdateres.
Fint tenker de da og slår opp den samme siden om en uke og intet nytt.
Etter et halvt år , fortsatt det samme.
Dette gir jo ikke noe seriøst eller solid inntrykk mener nå jeg da.

Hvorfor ha med dette punktet (når en tydligvis ikke mener det)
Hvorfor ikke bare stryke det?

Eks 2:
http://pcibiotech.no/2019/

Hvorfor oppdaterer siden seg ikke til 2020.
Dette kan føre til at en begynner å lete etter hendelser som kan ha skjedd i 2020 på feil år , nemmelig 2019.

En skal jo ikke lage så mye ut av dette men hvorfor ordner de ikke opp i det?

Min ynglingsteori er snart forestående partnerskap med AZ og at hjemmesiden blir oppdatert ved inngåelse av dette nye samarbeidet med AZ som gir et riktig inntrykk av hva som har skjedd mellom selskapene.

La oss håpe det :slight_smile:

5 Likes

Hva med å tipse dem om at ett lite løft på hjemmesiden hadde gjort seg.

Edit: Så morsomt var det vel ikke :wink: