Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Jubel siterer Bra_britt

1 Like

Hvilken storm kommer. Hva forventes?

Delvis svar på ditt spørsmål @ufo

Her er god beskrivelse av teknologien. e-mannen er graver og e-mannen referer til artikkel.

e-mannen571INSIDER

675

14 feb.

Hvis artikkelen blir lang og tung for noen, er oppsummeringen og fremtiden med PCI overbevisende nok.

  1. Summary
    PCI has been shown to be a versatile tool for the cytotsolic delivery of endocytosed drugs unable to escape the endolysosomal compartmentalization. The recent and currently ongoing clinical trials are based on PCI activation of approved drugs that are only partly accumulating in lysosomes and therefore not optimal for obtaining high specificity and efficacy. Despite these limitations good clinical outcome has been documented.
    TPCS2a-based PCI of bleomycin may provide an effective and localised anti-cancer therapy due to the synergistic action from both photodynamic and chemotherapeutic treatments. The first-in-human phase I trial dealt with very difficult-to-treat group of patients who exhausted all the available treatment options of surgery, radiotherapy and chemotherapy. Significant anti-tumour effects were seen with all the doses tested on several different types of tumours in patients with life expectancy not exceeding few months, yet some of them still lived four years after the end of the trial. The PCI-related adverse events were negligible. It was very interesting to see the uniform PCI effect causing tumour death on a number of patients with very aggressive malignancies including squamous cell carcinoma, sarcoma, eccrine (adnexal) carcinoma, and chemo-resistant ductal carcinoma.
    The PCI technology, still in the clinical research phase has been used so far in managing advanced and recurrent tumours with high levels of success in eliminating tumours with minimal morbidity and adverse events. Future application of this technology in managing primary disease is yet to come although a phase II pivotal clinical trial on inoperable cholangiocarcinoma has recently been initiated (clinicaltrials.gov identifier NCT04099888).
    PCI can be an option specifically when dealing with end-stage disease when the patient has exhausted all conventional treatment options. However, a potential application may also include managing primary disease, which should be considered in future trials. Managing of such an aggressive and widespread form of disease is a real challenge to any clinician. The PCI anti-tumour activity was highly effective and this was proven by randomly surgical biopsies acquired at two different times.
    The current experimental and preclinical directions are selecting or designing drugs or drug formuations that are solely activated by PCI. As reviewed here many approaches are under evaluation. The most active area appears to be for PCI to release drugs carried by nanoparticles that in most cases end up in lysosomes. One of the most interesting appears to be the double unwrapping strategy where light of the same wavelength ruptures the endolyosomes and cleaves a photolable bond on the NP simultaneously.
    The utilization of immunotoxins may also flourish in combination with PCI. The immunotoxin strategy has struggled with the need to use type II protein toxins that exert an intrinsic ability to penetrate acidic endolysosomal membranes. The specificity will therefore completely rely on the

J. Clin. Med. 2020, 9, 528 39 of 52
targeting moiety which is usually not fully specific for the cancer cells and thus very few drugs, e.g., mexetumomab, are currently approved for clinical use, but limited by many side effects. The use of immunotoxins based on type I protein toxins will not be dependent on a highly selective targeting moiety and preclinical studies are very promising. PCI of immunotoxins may also be attractive for targeting treatment resistant tumors since these protein toxins are targeting pathways independent of the resistant mechanisms evolving by previous chemo- or other therapies.
PCI has also shown promise in improved antigen presentation at least partly due to better cross-presentation and the results in preclinical and healthy volunteers appear very promising.
The use of PCI to translocate nucleic acids into cytosol and the nucleus is also very promising, depending on the approach in particular in cancer research. It is generally difficult to transfect/transduce all tumor cells so bystander effects in various ways including mRNA expression of tumor antigens in antigen presenting cells may become an interesting approach.
For brain tumors alternative approaches to utilize the PCI technology has been presented as examples on how PCI may be utilized in clinical practice.
The PCI technology has evolved strongly the last 20 years and approximately 70 patient and 90 healthy volunteers have so far been included in evaluating this technology. There is clearly a need for more preclinical and clinical research to develop all the alternative uses of the technology that is encouraged by the promising initial clinical studies.
13. Future Directions
The PCI technology, which combines photodynamic therapy and chemotherapy, aims to target multiple pathways to increase response to treatment. This intervention without doubt led to tumour cell death, with minimal collateral damage allowing the healthy tissue to regenerate and restore form and function. The clinical application of this technology in the field of clinical oncology is at its early stages, but the preliminary results are beyond impressive. The uniform effect of PCI against a number of malignancies represents an area of high interest in the molecular genetics of these pathologies. The phase I trial data showed that nearly all the recruited patients had life expectancy not exceeding weeks to few months, yet many have survived for many months to few years after only one round of PCI (average survival about 12 months). Reduction in morbidity and mortality was achieved in many aggressive advanced and/or recurrent malignancies of the head and neck and breast areas. The applications of PCI can extend beyond this to involve other malignancies that are resistant to conventional therapies. Moreover, the role of PCI in managing primary disease is another potential that would allow direct comparisons with chemo-radiation or immunotherapy. «

Hvor så annen bruker svarer e-mannen:

3ooo58

634

14 feb.

" the preliminary results are beyond impressive. "

“Beam me up, Scotty” Nå tar det av…

3 Likes

Den fantastiske sommeren uteble. Snart ¾ år etter børsmeldingen 26. november 2019 erfarer vi at hverdagen rett og slett er blitt uhyre kjedelig. Covid-19 har lagt en demper på reiselyst og sosialt samvær! Værgudene spiller ikke på lag. Å følge med på PCIB sine ett skritt frem og to tilbake er gørr! Derfor har jeg sett litt på mulige konkurrenter for å få tiden til å gå. Og jeg har funnet en som absolutt ikke burde være farlig, men som jeg allikevel velger å gå litt nærmere i sømmene. Selskapet befinner seg et godt stykke bak oss tidsmessig, men jeg velger å kikke meg over skulderen frem til Per & co. klarer å få fart over forestillingen.

Noen som har kjennskap til denne?

image

http://www.lexpharma.com/

https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT03790111

Fra 2019 årsrapporten finner jeg følgende:

image
image

Fra en børsmelding 13. mai 2020:

Litt mer info om studien:
image

image

Personlig finner jeg større nytteverdi i å diskutere andre kliniske studier enn å spekulere i hvor mange milliarder PCIB skal selges for. På en generell basis liker jeg ikke å selge bjørnen før man har skutt den (akkurat nå vet vi knapt nok hvor «bjørnen» befinner seg som følge av mangelfull informasjonsflyt). Håper på forløsende børsmeldinger most soon / imminent / så raskt som mulig!

Nedenfor finner dere også posteren Lexicon Pharmaceuticals presenterte på den virtuelle «Cholangiocarcinoma Foundation Annual Conference (July 22-24).»

Lexicon TELE_ABC.pdf (158,1 KB)

17 Likes

Det er jo spennende å se hvor mye forskning som fokuserer på kreft.
Det er oppløftende for de av oss som kan bli rammet av dette.
Nå er det jo ekstra spennende med Pcib sine tre ben.
Jeg gleder meg over forskningen generelt, men også til den dagen Pcib får de store overskriftene i media. Både innenfor forskning og/men ellers med samarbeid med et B.F. ( A. Z. eller ikke. )
At overskriftene kommer innen uker/måneder ( og fortsetter i årevis) er jeg ikke i tvil om; siden Pcib sin leveringsteknologi er så unik.
Ellers setter jeg pris på at de som legger ut tekst på engelsk tar seg bryet med å oversette til norsk. - Siden dette er et norsk nettsted.

3 Likes

Det må du gjerne sette pris på, men virkelig en unødvendig øvelse i 2020.

@Gunnersaurus er det lagt fram noe P1 data fra dette produktet i GGK?

8 Likes

Ikke funnet noe mer “effektdata” enn det som jeg har gulet ut:

Ser ut som om XERMELO virker dårligst i “cholangiocarcinoma” av de tre. Positivt for PCIB :wink:

3 Likes

Hehe. De aller fleste i Norge snakker engelsk. Jeg tør å påstå at det er essensielt å beherske det språket, som brukes som arbeidsspråk i finansmiljøet og i multinasjonale selskaper som de innen biotek.
english-do-you-speak-it-gif-6

10 Likes

Absolutt, så lenge du bor i et land der folk flest snakker mandarin og børsmeldinger kommer på mandarin og ikke på engelsk.

7 Likes

Synes dette grenser til det tåpelige. Forskjellen er at de aller fleste i Norge forstår engelsk og for oss er det unødvendig å oversette, det kan bare leses. Du står selvsagt fritt til å bruke mandarin eller andre språk (antar jeg? kanskje det er imot TI regler) så kan de som ikke forstår det selv enten bruke tid på å oversette det, eller ignorere det. Akkurat som du kunne gjort i dette tilfellet. Og heller være takknemlig for at noen som bruker tiden sin på å finne potensielt interessant informasjon gidder å dele det med oss.

15 Likes

Vi kjeder oss åpenbart noe voldsomt i påvente av nyheter :slight_smile:
Kursen står omtrent stille mellom 45-50,- og følger stortsett det samme mønstret som mellom september 2018 og november 2019. Bortsett fra at den har doblet seg siden den gangen. Jeg ser i alle fal fram til 26. august og håper Per har noe fint å melde. Og hvem vet, kanskje det blir noe skikkelig fint?
Ha en fin kveld videre folkens.
祝你有个美好的夜晚 @Kreft :slight_smile:

7 Likes

Jeg er Meget spændt på hvad PW bringer på banen mht. AZ forlængelse af evalueringsperioden. Mit bud er en meget logisk/kedelig kommentar om Corona situationens påvirkning af processen… hvad tænker i?
Og hvad kommer af kommentarer ift. Fremtidig proces med AZ?

1 Like

Det kommer en intetsigende kommentar ala at det skyldes covid-19 som du skriver og at det er nåværende avtale som er gjeldende. Helt normalt at det holdes lokk på til det blir avklart.

Det er selvfølgelig kjipt for oss at vi ikke får titte mitt i den svarte boksen, -få innsikt i konkrete resultater de har oppnådd, hvilke ytterligere indikasjoner som ble utforsket osv. Men AZ vil selvfølgelig ikke at slikt skal lekke ut.

5 Likes

Ja, det er klart… Men det ville godt nok være dejligt med lidt indsigt i de opnåede resultater i deres forskning… PW har jo tidligere sagt Gull standard og 1+1=7… Måske han kunne finde på en ny god kommentar :flushed::sweat_smile:

Hvad kunne ellers være spændende kommentarer fra PW? Ronni leverer dem næppe :joy:

Håper også på en forsnakkelse eller to.

Vi ved bare nu, at vi skal tolke lidt forsigtigt på most soon… Det er simpelthen for lang en periode i PW’s optik

Oppdatering på eventuelle nye aktuelle land/økt antall sites for RELEASE. Japan er jo en mulighet der. Samt kanskje de kan kvantifisere markedet for Sør-Korea og Taiwan.

1 Like

Hvad med ny forskning (ultralyd). Nye samarbejder. FimaVac?

Definitivt ikke. Ikke “fimaBacc” heller. Det er laaangt unna.

Nei, ny samarbeid børsmelder de fortløpende. FimaVacc blir det vel et eget studie etterhvert, men der har jo PW sagt at fysiske møter for å legge en plan er viktig, så der har det sikkert ikke skjedd noe der heller. Tviler også på at det skjer noe før situasjonen med AZ er avklart, for de må evt kjøre en emisjon for å starte opp et eget studie også. (Jeg tror dog på avtale med AZ med tilhørende upfront som vil dekke dette)

2 Likes

Jeg håber der kommer noget alvorligt godt ud af den aftale. Det virker lidt (set udefra) til at have sat organisationen i stampe.
Måske en overfortolkning fra min side :blush:

2 Likes