Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Slik jeg har forstått det så gis fima for vacc lokalt intradermalt sammen med antigenet, og så dekker man til i ca ett døgn, før man belyser lokalt (bruker det mye omtalte “laserplasteret”).
Hvis det ikke er behov for å gi fima systemisk, eller dette lekker ut utenfor det tildekkede hudområdet, så bør ikke sollys være et problem.

6 Likes

Har forstått det litt annerledes, at plasteret også kan levere både antigen og fimaporfin, og til slutt belyse på riktig tidspunkt og intensitet:

Sitater fra patentet nedenfor:

“The present invention also extends to the use of the above-described device to deliver an administered antigen, or to administer and deliver an antigen, through wearing and activating the device.”

“In one example, the drug administering portion comprises a patch that can release, in a controlled manner, the antigen and the photosensitising agent, either sequentially or simultaneously. This patch may be in the form of a gel or cream provided within a pocket of the rear of the device. More preferably the patch comprises micro-needles and may be mounted on a mechanism for deploying the micro-needles.”

“These micro-needles may be coated in a pharmaceutical preparation containing the antigen and photosensitising agent (and possibly other components such as an adjuvant or stabiliser) or the micro-needles may be made of the pharmaceutical preparation itself, preferably in combination with a dissolvable polymer that can provide the solid structure of the micro-needles. In this way, the pharmaceutical preparation can become deposited within the skin through physical delivery of the coating or through dissolution of the micro-needles. In another example, micro-needles may be connected to a reservoir of a pharmaceutical preparation containing the antigen and photosensitising agent, either mixed or stored separately, that is then delivered to the patient through conduits within the micro-needles”

11 Likes

Investor: Hm, interessant. Men hva man fantaserer om å gjøre i en patentbeskrivelse er en ting, og hva man faktisk gjør i praksis er en annen ting… Jeg har kun sett beskrevet leveranse i form av intradermal injeksjon. Har du sett at man har testet levering fra plasteret?

1 Like

Det er faktisk god mental underholdning å lese hva dere skriver her inne. Ta det rolig. Svenskene er ofte enda tregere enn oss. Ser ikke for meg noe “rally” i morgen. Kanskje 5 til 10 % opp. Det gjør da ingenting. Som jeg har påpekt før , det er ikke der de store pengene ligger. Bare vær glad for at DU har forstått hva som nødvendigvis MÅ komme:):slight_smile:

1 Like

Nei, noe rally i morgen er det vel de færreste som forventer.:wink:

13 Likes

Dersom RELEASE studiet blir så bra som vi håper så kan jeg ikke se hva som skal hindre Pcib i å ta over markedet også i mange andre typer kreftformer det neste 10 året. Hva med andre former for gallegangskreft, er det ikke nærliggende å bruke fimachem (off label use) også der om det viser seg at det er vesentlig mer effektivt enn dagens SOC? Det er vel ønskelig å få mest mulig effekt av cellegiften også i andre kreftformer.

8 Likes

Tror også på en stille dag på børsen i morgen. Omtrent som en gjennomsnittlig søndag…

3 Likes

Eller også, det er ikke fullt så kult uka etterpå og komme og melde at “du vet alle de gainsa fra forrige uke? De gjorde et større forsvinningsnummer enn houdine og david copperfield tilsammen, POFF sa det”

4 Likes

Enig Savepig. Først fortelle om 200k inn og etterpå si at det gikk ned 300k, da hadde ho begynt å mase om å selge alt.
Har lært, fortell aldri hvor mye peng du egentlig har på børs, da kan fallhøyden bli stor :joy::grin: og generelt, del minst mulig :blush:

7 Likes

Krevde litt overbevisning dette, hun var desverre med på emisjonen i 2018 og siden har stemningen rundt bioaksjer vært så som så, men siden vi var tidlig inne ligger vi greit ann enda.

Så jeg gikk med på dilemma, fikk 500 k i lekepenger. Blir de halvert ryker motorsykkel og fremtidig motstrømsbasseng.

Ble greit dette gutta, nå kjører vi!!

23 Likes

Høres ut som du har valgt deg ei grepa kjerring!:wink::+1:

4 Likes

Hvis dere ikke allerede har det, skaff dere hund. Og når den blir et familiekjært medlem viser du bildene hvor svulsten forsvant som dugg fra solen fra den hunden du har profilbilde av. Da er nok din samboer solgt.
Noen som vet hvordan det gikk med den i ettertid? Noen med gravearbeid på PFS på hunder?

7 Likes

Hund er snille medlevere , ihvertfall de fleste raser. Kom tilbake på tråden etter hele dagen borte ,og ingen skriver noe. Pussig. Pussig etter Pareto kom på banen fredag.

4 Likes

Konspirasjonsteori:

Hvordan kan man utnytte insideinfo uten å bli “Busted”???

Lete etter gode argument for hvorfor selskapet skal gå opp og publiser det. For Pareto og PCIB tilfelle, FirmChem “portefølje” dataen. Dette medfører at “de” får nå en legitim grunn til å kjøpe PCIB selv om det faktisk er FirmNac “porteføljen” indside informasjonen bygges på :wink:

I alle fall min “Game plan” om jeg var i besittelse av inside informasjon vedrørende PCIB (avtale).

(Timingen kunne ikke vært mer “tilfeldig”)

11 Likes

Tror alle som sitter, sitter rolig og nyter.

Kunne vært litt tøft om alle tok en liten studentpost hver fra start selvsagt. Da vil svenskene få det hett når de skal inn :smiley::chart_with_upwards_trend:
AZ i Sverige er stort. Mange munner. Så at Pareto har hørt noe den veien skal man ikke se bort ifra.
Blir mye spekulasjon. Men de som sitter på innsiden kan ta det med ro :+1:

12 Likes

Alle skjønner vel at det er extremt påfallende at Pareto Sweden akkurat nå pusher PCIB under påskudd av deres regnestykker om fimaChem i all hast , akkurat det haster jo slett ikke.

8 Likes

Jepp…

Så mye god forsknings data som har blitt gitt på ett tidligere tidspunkt, og først NÅ begynner de å publisere det???

Får i alle fall mine konspirasjons “gener” til å gå astronomisk.

3 Likes

Kanskje får de rett og kanskje lykkes flere Oslo Cancer Cluster selskap med å bli et internasjonalt big pharma selskap i Norge. Norges nye olje?

Dagens næringsliv i morgen s4-5. Avtroppende McKinsey sjef og nye leder peker på omstillingsdyktighet i Norge.

De ser for seg 11 industrieventyr.

En av disse er Helse -og bioteknologi sektoren!
Der de mener Norge har ledende miljøer og nevner kreftforskning.

5 Likes

publisitet - halleluja

2 Likes

Interesting that they only wrote one sentence about fimanac knowing that this is what has been driving the share price since AZ was announced. Maybe they don’t want to make it so obvious. RELEASE started over a year ago, then one wonders why Pareto waits until now to make pcib known for their customers, if Release was the basis of their publication I would have expected the analysts to at least get both their facts and maths correct. This is done in a rush for one reason or another.
I have all the rights to be suspicious :unamused:

18 Likes