Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

You could be right. The dilemma is that PW (in my opinion) had tremendous pressure when there was a 2 weeks delay up until he announced about the extension of the evaluation period which in turns resulted in disappointment and shaky confidence in both management and board. JE said there was a mistake in setting a deadline when BP is involved. Now the question is: why would PW communicate a second deadline? Why commit the same mistake twice? My interpretation is that the new 6 months period has a built-in safety margin. Then it is probable that we will soon see some news about fimanac.

21 Likes

Vent til kl 10. Vi må kjøpe først.
Hysj!

19 Likes

Fordi PW ikke nødvendigvis gjør som JE ønsker, i tillegg sa jo JE dette i etterkant av forlengelsen på 6 mnder.

Og fordi de alltid har forlenget avtalen/samarbeidet med AZ med 6 måneder av gangen.

Hovedproblemet var jo egentlig ikke børsmeldingene utforming, men at PW sa at det ville komme en børsmelding den ene eller andre veien før 1. Juli. (og selvfølgelig at utvidelsen med 6mnder til kom etter 1. Juli). Så det er ikke den “samme feilen” to ganger.

Men ut ifra måten PW har snakket på tilsier jo all logikk at de ikke nødvendigvis trenger hele perioden. Sånn sett er jeg enig med deg og det blir det jo litt spennende å se om de har timet noe i forbindelse med kvartalspresentasjonen til onsdag.

5 Likes

JE is a representative of a top 10 investor, his opinion reflects investors sentiment at the top, I think it is important to listen to. His comment did not come from nothing but from practical experience that I believe it is shared among Oslo cancer cluster members.

It will be the same mistake is he doesn’t deliver on the process that he does not have full control before 31st December. Remember what RS said about who is in the driver’s seat, which consolidates JE comments about committing for a deadline with big pharma, so JE and RS at least seem to share the same opinion.

5 Likes

Tja, jeg tror både topp 10 og bunn 10 og alle i mellom syntes kommunikasjonen til PW var forferdelig i sommer :stuck_out_tongue:

Og personlig lytter jeg ikke til JE fordi han representerer en top 10 aksjonær. Jeg lytter til han fordi han har er kunnskapsrik og har stor forståelse for sektoren.

10 Likes

True story: høsten 2016 lånte jeg til oppussing. Utsatte prosjektet og gikk all inn i Nano august . Deretter ti dager før rettssak i noreco inn med 200 K der. Det var en syk høst. Tok ut 500 K til oppussing. Og tapte 400 på Nano i 2017. Nå håper jeg pci og Nano kan gjøre husbygging rimeligere. :pray:

3 Likes

Slikt velger jeg å kalle gambling. Ikke smart.

2 Likes

Det er vel ingen her inne ,som har satt seg inn i caset.pcib…
Som tenker at dagens prising er riktig… eller??
Med en kraftig pengeinnsprøyting ,i form av kapitalutvidelse,til Big Pharma ( er jo ikke sikkert at det bare er AZ som er på hugget nå):grinning:
Så går Pcib opp mange divisjoner, med flere egne studier. Innen chem og vacc!!!
Da vil snøballen rulle raskt.
Og begynnelsen på dette kan skje allerede denne uke, hvem vet!!:heart:

9 Likes

Prøver å bidra i dugnad, men søpla fra Nordnet er ikke samarbeidsvillig. Får ikke plassert ordre.

1 Like

Dugnadsplikt utført (Sbanken)! En dråpe i havet, men likevel… :crossed_fingers: :grinning:

4 Likes

Ser ut som det er folksomt på dugnad i dag. Hører jeg noen som snakker svensk også? :thinking:

3 Likes

Det var godt å se litt volum idag :grin:

1 Like

https://finansavisen.no/nyheter/markedskommentarer/2020/08/24/7558795/biotek-aksje-stiger-markant-pa-bors

10 Likes

Ble mye Robot-kjør nå. Det er jo Pirato kjent for :smiley:

De skjønner vel snart at de ikke får fisket ut flere aksjer på disse skillemyntnivåer, og må kneppe opp noen kroner.

Edit…se det ja

4 Likes

Artig å se at kursen går såpass mye på en ufullstendig analyse som kun dekker ett av selskapets tre ben. Hvor hadde vi vært dersom Pareto tok seg tid å ta med de to andre bena i analysen? Eller vent litt, tallene hadde nok blitt såpass store at analysen ville tippet over til å bli useriøs. Svensker er noen artige skapninger som er vel fornøyd med å få halvkvedede visor.

8 Likes

Notatet er ikke et kortsiktig stunt fra Pareto i forkant av onsdagens kvartalsrapport, men har sammenheng med at Pareto har inkludert PCIB blant aksjene som markedsføres aktivt overfor Pareto sine kunder.

Skrivet som har skapt helgas debatt på denne strengen er mer et informasjonsnotat i markedsføringssammenheng enn en analyse.

PCIB er inkludert i Pareto sitt «roadshow» denne og kommende uke.

19 Likes

Har jo tydeligvis fått god effekt på kursutviklingen allerede, og vi er enda tidlig på dag. Om jeg ikke tar feil så er det nok fortsatt en del investorer som sitter med kalkulatoren og vurderer hvor mye de skal gå inn med. Kan bli en artig mandag dette her…for ikke å si uke. ;-))

6 Likes

Kommer det en analyse senere kanskje?

“Pareto har inkludert PCIB blant aksjene som markedsføres aktivt overfor Pareto sine kunder”.

Utdyp gjerne litt mer rundt dette hvis du har mer info.

2 Likes

Og slik argumenterer selvsagt alle de med inside info :wink: hehe

1 Like

Det foreløpige svaret på om dette er mer enn et blaff er ‘ja’ - isåfall venter man nok forgjeves på gapfill. Onsdag blir det nok ny bevegelse i den ene eller andre retningen, og personlig satser jeg på at det blir flere oktan på tanken.

3 Likes