Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Noen som VET utfallet av kapital innhentingen til AZ? Står close 6. Aug. Ingen børsmelding.

https://otp.tools.investis.com/clients/uk/astrazeneca/rns/regulatory-story.aspx?cid=1343&newsid=1405984

2 Likes

Kommer det en analyse senere kanskje?

Dette spørsmålet får man aldri svar på, men kommer det en presentasjon på onsdag som bekrefter Paretos anbefaling overfor sine kunder forventer jeg en analyse som dekker alle tre plattformer.

3 Likes

Wow så digg! Opp 19% så langt i dag :smiley:.

2 Likes

I just hope Per and Ronny dont kill this momentum later in the week by moving interim read out 6 months (and then we start the E word circus). If the communication is something along of the lines of the initiatives put in place are either getting us back on track, or its still too early to tell, I will be very happy. That would give us time to see AZ play out and hopefully financing wont be an issue ever again.

4 Likes

Jeg har ingen innsideinfo, men jeg bruker Pareto, og Pareto vet at PCIB er min største enkeltpost, samt at jeg er spesielt interessert i aksjen.

Som forhåpentligvis noen av dere husker skrev jeg en tid tilbake et formelt brev til Pareto (innlimt på en av de tidligere strengene), hvor jeg argumengterte for at Pareto måtte gi norsk biotech mer plass, fordi disse selskapene sleit med for liten interesse fra norske investorer - med påfølgrende kostbar finansiering - og jeg argumenterte for sat sektoren kunne bli et nytt forretningsområde for Pareto.

Kanskje har jeg bidratt til at Parto nå gir PCIB økt oppmertksomhet?

56 Likes

Håper det…

Det jeg syns er litt “klønete” sett i forhold til timingen er de kommer med en lettvekts analyse produsert på under 1 time.

Har Pareto en plan om å “satse” på PCIB og Norsk Bio-tech, da bør de i det minste komme med tyngde.

1 Like

Haste lagt ut på fredag og blir revidert kommende uke?

1 Like

Valgte exit på halve beholdningen i dag etter inngang i sommer på utsatte forhandlinger. Ble for “dumt” å ikke ta gevinst etter en rakettferd fra 46 til 63 på en liten måned.

Jeg beholder dog en “lyttepost” for å se om dette går den veien 90 % av dere mener det skal gå. Liker ikke å sitte med aksjer jeg ikke forstår godt nok, og skal innrømme at jeg sliter litt med å holde oversikten på dette selskapet. Å gå inn på hjemmesiden hjelper ikke akkurat til med det :laughing:

Håper uansett dette bare en starten på en lengre oppgangsfase, norsk biotek trenger suksesshistorier igjen, og PCIB må gjerne være den som kickstarter dette :cowboy_hat_face:

Noe er definitivt på gang, og dette er jo et badekar der vi kan ha et godt håp om at alle badeendene flyter oppover sammen:

Er så grenseløst liten sektorforskyvning som skal til for å drive dette videre

10 Likes

Tro og haaper fortsatt paa et saftig bud fra Astra Zeneca. De satser stort paa og bli ledende paa leveringsteknologi., hvor PCIB passer som haand i hanske. Og spesiellt etter at ultralyd kom paa banen. Noe som utvider bruksomraadene for fimaChem og fimaNac betraktelig.

Saa vil AZ tegne en avtale paa to til tre indikasjoner, og vaere villig til og dele PCIB’s leveringsteknologi med alle sine konkurenter. Eller vil de beholde den for seg selv?

10 Likes

I dag er nok AZ og PCIB presset sammen i et slags samboerskap. Eller forlovelse. Alle lurer på om det blir bryllup. Det gjør nok det , men bruden… PCIB …forlanger særeie… fordi bruden har flere barn fra før… Akkurat som når et vanlig par slår seg sammen.

11 Likes

Jeg tror bruden har blitt gammel og sliter med å bli svanger. De diskuterer hvem som skal betale for IVF. Ender nok opp med å dele kostnadene, som vanlige par gjør.

Og de er ikke eneggede fima-trillinger. Vanskelig spagat dette.

1 Like

Godt du skrev dumt i gåsetegn. Du aner ikke om det var dumt eller lurt. En avtale med AZ og det var riktig dumt. Her vil jeg vente og se hva svaret blir.

6 Likes

Hvile forutsetninger skulle Pareto ha til å vite, hva som skjer på avtalefronten?
Har ingen tro på lekkasjer.
Uansett et friskt pust med dette løftet før onsdag :+1:

1 Like

Helt riktig Merlin, det var kun en ren risk / reward betraktning etter så kort eierskap og en smell som fremstod som uforholdsmessig stor når en avtale med AZ er like reelt nå som for 3 mnd siden.

Men aksjen er utenfor min core interesse innen farma, derfor valgte jeg å ikke bli for grådig, men fortsatt ha et akseptabelt / morsomt lodd inne dersom noe veldig stort skulle skje. Jeg har ingen forutsetning for å tro at ikke det skjer, og da skal jeg glede meg stort over at alle var mye “smartere” enn meg og satt rolig i båten :speedboat:

6 Likes

Det som er litt rart er at 650 K aksjer er omsatt.
Sikkert mye trading.
Men hvem faen med vettet i behold ,er det som selger ut NÅ🤘

6 Likes

Slik jeg forstår det så bygger dagens oppgang ikke på en offisiell analyse, men på et “uoffisielt notat” eller hva det nå er, som ligger på et share som ikke tilfredstiller Chromes krav til sikkerhet… Stemmer dette?

Tja, hvem med vettet i behold solgte den ned til 45 kroner fordi partene trengte mer tid?

Det er det som er the beauty med aksjer; tidvis veksling mellom altfor stor usikkerhet og altfor stor selvtillit, gir muligheter fra tid til annen som man kan spille på.

For min egen del så hadde jeg ikke gått inn i PCIB hvis det ikke var pga smellen som virket for stor. Derfor var det også greit å ta ut halvparten når denne vurderingen genererte 38 % avkastning på kort tid. Det fremstår som å ha vettet i behold i min verden, siden dette var mer et stunt enn en langsiktig akkumulering.

2 Likes

Deras certifikat har gått ut, händer ibland. Med http:// slipper man varningen om att certifikatet är gammalt.

http:// share.paretosec.com/upload/files/PCI%20Biotech_key%20points.pdf

4 Likes