Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Jada, helt opplagt ingen dum tanke.
Livsfarlig å la grådigheten styre.
Samtidig har jeg ikke solgt noe selv, har kjøpt mer idag.

12 Likes

Sertifikatet er ikke utløpt, men de kjører med eldre - utdatert - versjoner av TLS-protokollen. Tipper de bruker subdomenet til utveksling av dokumenter på mail med kunder over http og har glemt av hele greia på https. Uansett, irrelevant.

3 Likes

Noen har en eller annen form for money management, andre ikke :v: :man_shrugging:

lite relevant

Dagens oppgang er tuftet delvis på at Pareto aktivt markedsfører PCIB internasjonalt til sine kunder, og delvis på forventinger til kommende nytt - med første anledning i kvartalsrapporten om to dager.

Jeg tviler på at den store interessen på denne strengen for “klipp og lim- notatet” fra fredag har bidratt mest til dagens fine kursutvikling.

3 Likes

Fikk tak i notatet via http.
nike: Interessant case for analyse i ettertid dette. Noe dramatisk har skjedd i løpet av helgen. Forrige uke var det gevinsttaking straks den gikk litt opp. Så lager Pareto i Sverige et hastenotat for å markedsføre PCIB internasjonalt uten en offisiell grundig analyse?
Aksjonærlistene bør fortelle oss litt om hvem av de internasjonale paretokundene som har handlet i dag.

Edit:
Det er vel dette det bygges på?:
“Mcap currently at NOK 1975 million (USD 222 million) with ~slightly distant peer
Oncopeptides trading at USD ~970 million implying a potential x4 upside over the next 2 – 3
years based on the lead asset”

Dette burde vært forklart nærmere: “~slightly distant peer Oncopeptides trading at USD ~970 million”?

Og denne: “However to accelerate and expand (in Asia) its lead asset and advance its other programs, the company is likely to consider new financing”

Helt klart bra dersom det blir mulig å sammenlikne tall fra flere analytikere. Så langt er det vel Arctic Securities (Pål Falck) som har gjort det grundigste arbeidet?

3 Likes

At Pareto er på ballen er strålende nytt. PCI Biotech trenger attention. Det ser ut til å være på vei.

AstraZeneca stiger 3,5-4%. Alt i alt en strålende dag.

Ikke mindre interessant når det i Pareto Equity Research presentasjon skrives 4 ganger oppside alene basert
på RELEASE.

Og endelig solid volum igjen. Og det på sterk oppgang.

Onsdag og kvartalspresentasjon blir interessant. Oppdatering og solid derisking?

9 Likes

Skjønner du potensialet,selger en ikke nå.
Hadde jeg kjørt samme filosofi,og solgt med eks 40 %oppgang.
På de aksjene jeg kjøpte på 4kr 7kr osv.
Nei finn en vinner,og stå løpet ut.
Det er da de store pengene kommer👍

8 Likes

Absolutt enig i tanken din, men nå er mine to fremtidige vinnerkandidater Targovax og NANO, så får vi se om strategien virker best med pengene der, eller om det er PCIB som hadde fungert best :wink:

2 Likes

Fra BørsXtra: 4x potensiale

PCI BIOTECH: Pareto er ute med en «introduksjon» der de skriver at det kan være et potensiale på 4x oppside i løpet av de neste årene basert på prising av sammenlignbart selskap. Meglerhuset tror også at PCI vil vurdere ny finansiering for å akselerere og utvide sin virksomhet. Merk at meglerhuset ikke har formell anbefaling eller kursmål.

DAGENS OBS: Mange nye kursmål som antyder stor oppside i dag - dagens glade marked har i stor grad dyttet kursene i disse ganske kraftig oppover fra start. PCIB-oppgangen er kanskje litt spesiell ettersom spekulasjon om at et biotech-selskap kan gå store prosenter hvis ting går bra de neste årene ofte gjelder alt av biotech - og her forelå det ingen anbefaling/kursmål.

https://preview.mailerlite.com/f0x9e9/

4 Likes

Supert :partying_face:. @Sunhome Nå øker oppmerksomheten! Pareto gjorde en fin introduksjon. Eller som headingen i Pareto sin presentasjon sier Equity Research :sweat_smile:. Pareto på ballen blir nu meget bra tror jeg.

Endelig enda et meglerhus som «sprer det glade budskap» om PCI Biotech teknologien. Tidligere kun Arctic Sec som har omtalt og følger PCI Biotech.

Oppgangen er like «spesiell» som alle andre oppganger! At biotek er slik er ingen nyhet :rocket: :pray:. Selve essensen er teknologien og vurdering av fremtiden og russiske prosenter om det lykkes.

740 000 aksjer omsatt nu. Svenskene på kjøperen etter Pareto Equity Research?

Volumveiet gjennomsnitt omsatt kurs per nu 59,6kr :boom:

4 Likes

Jeg kan ikke dette caset, men synes jo at det stinker lang vei når PAS plutselig vifter med kluten - og nå er vi allerede 10% lavere enn HOD.

1 Like

1k på 56.7
Takker :+1:

2 Likes

Care to elaborate?

Klarer ikke å se noe positivt i at Pareto kommer inn her. Kursutviklingen i dag minner om det jeg husker av Pareto da man fremdeles kunne se hvem handelen foregikk via. Såvidt jeg husker så var Pareto en gjenganger når det gjaldt å drive kursen opp og ned som en jojo. Samlet sett negativt, tror jeg. Det er ihvertfall noe av det som bidrar til å sette en viss grense for folks vilje til i det hele tatt å gå inn i aksjemarkedet.

2 Likes

Bare spekulasjon, men 1) noen fikk satt en short-posisjon, 2) noen fikk slippe ut bakdøra. Begge alt er et bet mot Q2. Men handlemønsteret er jo svært så besynderlig. Synes jeg.

1 Like

Dagens hedge tips:

Lån deg et fint utvalg PCIB aksjer og så beholder du dem til kvartalspresentasjon. Ser fort før open hvilken veg den skal.

Presentasjonen starter kl 07 , børsen åpner 09…da får du vel to timer å hedge…men kanskje du er mye flinkere enn andre tradere,

1 Like

Nå var det mye bra kryss klipp. Fakta er at Pareto 21 aug kom ut med det som i headingen het Pareto Equity Research. Det var flere sluses og på side 6 var det implisert mulighet for 4X oppside i kurs basert på RELEASE!

Godt gjort å lage negative teorier på en gledens dag

Storytelling

2 Likes

ja, ikke vet eg hva som ligger til grunn for det Pareto greiene. Men når det kommer rett inn i q, så blir eg veldig … , for selges det inn til storkunder, så vil vel de kundene bli sure om de taper penger…

3 Likes