Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Agendariddere var mantraet ditt i Nano tråden ovenfor alle som ikke så alt like ensidig positivt som deg før siste kursras.
Så hva er agendaen din i PCIB da :wink:

11 Likes

Hvis ikke kursen er over 30 kr og helst godt over etter Q3 presentasjonen, må styret ta grep og la noen andre styre sjørøverskuta. For nå plyndre PW sine egne.

1 Like

Problemet i disse diskusjonene er ofte ensidigheten. Enten man kaller det haussing eller baissing. Du er jo et eksempel på en som kun ser på oppsiden. Alle vet jo at potensialet er stort. Poenget for mange er selve tiden det tar å nå et slikt potensiale. Det er ikke alle som investerer med en tidshorisont på mange år frem i tid og som driter i hva kursen er underveis. Er man redd for flere forsinkelser, generelt børskrakk og emisjoner på alt for lave nivåer, så er det ikke relevant å kun fokusere på hva kursen kan være i 2022.

5 Likes

Derfor så interessant at ingen vet med sikkerhet og det er et sammensurium av kortsiktighet og langsiktighet i et marked. Men jeg forstår nu disse som lager analyse og benytter kjente stats and facts og skimter mot markedsverdier peers og avtaleverdier observert i nærliggende selskap. Men helt klart er resultater, stats og facts viktigst. Mener jeg. Derfor jeg er spent på å se input på økningen i markedet med Asia sites i kursmål til Arctic.

At noen må få lov å mene at PCIB er dyr eller lavt priset er helt selvsagt.

1 Like

Kan du legge inn en link til disse referansene ?

Arctic sec benytter det i sin analyse. Bli kunde i Arctic.
Pareto benytter peer sammenligning i sin.
Snøffelen viste til avtaleverdier og prising i biotek.
Investor benytter kjente data fra RELEASE og har laget statistikk på dette.

Det er noen eksempler​:+1::blush:

Absolutt, bare søk opp hva snøffelen og Investor har skrevet på tekinvestor. Slike vurderinger er topp.

Her er fra Pareto peer sammenligning:

Investor og e-mannen vurdering Sør Korea analyse:

3 Likes

Så du kan faktisk ikke referere noen peers hva angår avtaler, selskaper etc?

2 Likes

Trenger man å ha en “agenda”? Det er bare til å lese hvor mange som har brent seg på å lese PCIB-trådene så skjønner man hvor skummelt det er når hele tråden, med få unntak, garanterer for stor økonomisk suksess dersom man kjøper PCIB. Det gjaldt på 80 kroner, 70 kroner, 40 kroner og 20 kroner. Det siste er nok mer sannsynlig enn de første tre nivåene, men det er fortsatt high risk.

Jeg valgte å komme til TI fordi jeg trodde forumet skulle være et mer objektivt og saklig fora enn HO. Man kan jo selvsagt si at alle på PCIB-trådene er gode venner fordi alle tror kursen skal gå til 200 eller mer, men det betyr jo ikke det samme som at det er sannheten.

Personlig har jeg bare 10 % igjen av beholdningen, det var det jeg satt med når det smalt, men det er jo en del av gamet. Risikoen var åpenbar, men jeg tror mange har blitt litt forledet til å tenke at det var en no-brainer å bli PCIB-aksjonærer fordi det straks skulle komme en AZ-deal.
Det er skummelt for de som ikke klarer å skille hauss fra fakta.

Skjønner at dette er å stikke hånden i et vepsebol, men det er en grunn til at moderatorene velger å legge filter på PCIB-tråden. Det tar til tider for mye av i gal retning her.

8 Likes

Det å på forhånd vurdere effekten på kurs ved AZ-avtale eller avslag på kort sikt var en bortimot umulig regneøvelse. Til det er variablene for mange.

For å ta noe av det mest åpenbare. Dersom AZ hadde inngått en avtale, ville det vært en bekreftelse for hele selskapet, ledelse og teknologi, ikke bare FimaNac. Verdien for PCIB ville trolig vært langt høyere enn verdien av selve avtalen.

Nå ble det avslag, og for investorene har hele selskapet, både teknologi og ledelse, fått en tillitsknekk på kort sikt. Avslaget rammet mer enn bare FimaNac. Sånt er umulig å beregne verdien av på¨forhånd.
Så kom jo også avslaget i et børsklima der selv risikoperverse er blitt langt mer måteholdne.

Det å frampeke kursutvikling har aldri vært noen eksakt vitenskap, spesielt ikke i binære selskap som PCIB:

4 Likes

det må vel være fellesskapets samlede meninger som danner grunnlaget for opimisme eller pessimisme på PCIB tråden her og ikke hva en person mener?

Hvor får slike personer selvtilliten fra?

3 Likes

Når det gjelder tidsperspektivet så er det slik at det kan skje revolusjonerende hendelser i løpet av meget kort tid. Hvis BP fatter interesse for selskapet så kan en ikke regne med at det blir annonsert

nei, en får håpe de har lært å holde kjeft.

Meldes noe samtaler med AZ så selger eg pronte !

3 Likes

De er mange som finner tilbake til hverandre etter at de finner ut at graset ikke var grønnere på andre siden. Stay tuned :smiley:

4 Likes

Har ikke hørt noen hurrarop fra de lange heller…

Uansett om man er kort eller lang, ville en bekreftelse og anerkjennelse av teknologien fra BP vært kjærkommen.

12 Likes

Samarbeide / avtale med et kinesisk selskap ville vært noe.

2 Likes

Enig i det du skriver der.
Samtidig er det også slik at de som solgte, inkludert meg selv heller ikke trenger å tape noe som helst dersom man reinvesterer i vinnere.(nå er det begrenset av slike for tiden :grinning:)
Andre kan ha solgt Pcib på 24-26 og kjøpt tilbake deler av beholdningen lavere dersom man fortsatt har god tro.
Salg av Pcib aksjer forleden dag er ikke ensbetydende med tap, tvertimot.

5 Likes

Tenk om det var så enkelt at bare du blir langsiktig nok, så sikrer du gevinst…

2 Likes

I biotek investerer man ikke for seg selv, men for sine potensielle oldebarn.
Gitt at “lottorekka” slår inn, da.

1 Like

Jeg har vært aksjonær i 3 år og det ser nå ut til at det fort blir 3 år til, hvis ikke enda lenger. Er helt novise både på børs og i biotek men leser alt jeg klarer å finne om PCIB da jeg som mange andre har klokketro på at et lodd her vil betale seg i det lange løp, ikke minst for pasientene. Har ikke solgt noe men økt ca 25%.
Er skuffet over hvordan ledelsen har håndtert infoen til markedet om AZ, i etterpåklokskapens ånd skulle de bare holdt helt kjeft om hele greia.
Men synes og at det har vært merkelig stille fra selskapet på generell basis.
Kan det være at de er i forhandlinger med noen andre vedr. Chem for eksempel og at det kan ha forpurret AZ sine planer/intensjoner?

De MÅ ha visst om at AZ dealen kunne få dette utfallet, om ikke så er det utilgivelig at de informerte markedet slik de gjorde.

Mtp at de nevnte emisjon slik de gjorde, og deretter avstod fra å kjøre det når kursen var på 70-80 er mildt sakt veldig merkelig, når de samtidig MÅ ha visst at dette med AZ kunne bli utfallet.

Så enten er ledelsen såpass udugelige at de var 100% sikre på AZ deal og agerte deretter, for nå å sitte med skjegget til alle aksjonærene i postkassa si og trolig må kjøre emi på langt lavere nivåer.

Eller så har de andre forhandlinger på gang, kanskje om Chem, som gjør at de fortsatt mener en emi antaglig ikke trengs?

Tiden vil vise, inntil videre tror og håper jeg på det siste. Kommer det derimot en emi uten at noe annet skjer først er det takk og farvel for min del, for da er det første scenario som var riktig.

12 Likes

Jeg blir positivt overrasket nå om Walday i det hele tatt stiller opp i noen podcast…

1 Like