Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Man skal være 100% antiparanoid om man inne gjør seg NOEN sånne tanker rundt pirato.

Du får nok mye motbør for å ikke være med på monsterhaussing rundt denne powerpointen de plutselig har gitt ut, men jeg er veldig enig i at man skal være varsom. Pareto har veldig mange kunder som først og fremst tjener penger på volatilitet.

3 Likes

Pareto er som andre meglerhus.

At det er et annet hus på banen som disker opp med fakta og her ser stor oppside øker bare interessen. Bare positivt. Det har vært etterlengtet med flere hus på banen. Skal en se spøkelse på høylys dag er det en mulighet for noen :sweat_smile:. Markedet er brutalt det :+1:

Er det monsterhaussing med PowerPoint :sweat_smile:. Trodde det var helt vanlig prosedyre å presentere eller gjøre utregninger på Microsoft løsninger :joy:

Neste presentasjon fra Pareto kommer med brevdue :rocket:

Og kurs i dag er nesten uinteressant. Kvartalspresentasjon på onsdag. PCIB må fortsette å levere resultater. Da kommer verdier fram med eller uten meglerhus.

@Savepig du fikk ihvertfall volumet ditt i dag🥳

2 Likes

Om ett meglerhus skal hausse opp en aksje for en kunde av ulike grunner, gjøres ikke det stort sett med en telefon til dn/hegnar/e24? Ikke som epost link til kunder?
Er ganske skeptisk til det fleste meglerhus etterhvert og vet ikke helt hva jeg skal tenke om denne analysen, men om den var ondsinnet ville den hvert publisert i Norge tenker jeg? Har økt litt i dag i hvertfall, litt usikker på om det var noen god idé selv om jeg har hatt troen på AZ nyheter til Q2 siden forsinkelsen ble meldt.

Volumet er godkjent, men ikke oppsiktsvekkende høyt overhodet ift svinningene:

Ok. Tenkte bare på dine TA vurderinger her om dagen da du nevnte en oppgang var bedre med 44 millioner. I dag er omsetning nesten 50 millioner. En liten glede å spore eller? :partying_face:

Og G… forby om flere meglerhus vil omtale PCIB i positive termer :sweat_smile:. Det ville ha vært riktig ille!

Synes Pareto sin presentasjon av PCI Biotech tok opp flere viktige fundamentale forhold. I tillegg fikk PCIB økt oppmerksomhet. At det var høyt volum på oppgang synes bra.

Hunting high and low

VWAP (gj snitt omsatt ) er over 59 kr. Det sier også sitt :+1:. Det er 4 kr høyere enn det som omsettes for nu :partying_face:. Greit med ytterligere forklaring så det sees et større bilde enn LOD

1 Like

Close på LOD trenger kanskje ingen ytterligere forklaringer.

1 Like

Pump and Dump, godt hjulpet av forumet her tipper jeg.

2 Likes

The old Pirato pump and dump

1 Like

Har noen funnet ut til hvem denne Pareto-analysen egentlig ble publisert? Gikk den ut i noe nyhetsbrev?

Dugnaden slo ut feil tror jeg. Pleier PCIB å gå opp eller ned på kvartalspresentasjonene?

Mærkelig dag… Synd for dem der kom ind på 62. Det er mange % ned på en dag

4 Likes

Ikke nødvendigvis slik at “dugnaden slo ut feil”, hvis de som deltok i dugnaden fikk satt fyr på raketten, fikk et oppslag i Finansavisen, og deretter solgte seg ut rundt 60.
Det som er synd er at biotek får et dårlig rykte, og mange er redd for å investere igjen etter å ha brent seg slik som i dag.

2 Likes

Kursen steg ca 6% og omsatt 926 000 aksjer. Må det bli flere slike dager :crossed_fingers:

2 Likes

Av de 926 000 kan det være laaangt over halvparten som er kjørt frem og tilbake ved trading. Altså kanskje under 1% har reelt sett byttet eiere. Kanskje mye mindre.

1 Like

Derfor blir det interessante å se på aksjonærlistene hvilke “internasjonale investorer” som har “kjøpt seg opp”.

For all del: Det er godt mulig PCIB kommer til å gjøre store penger på teknologien etter hvert. Men ting tar tid, dvs det er mulig å se en “potential x4 upside over the next 2 – 3 years”.
Men, la oss i alle fall få en grundig, offisiell analyse, og ikke bare en “lekkasje” som var ment til “utvalgte internasjonale investorer”.

1 Like

Det er nokså typisk for slik run. Har opplevd dette mange ganger med PAS. Kan skape voldsomme volum. Nesten ut av ingenting. Neste dag så kan du omtrent ikke lese av den minste endring i aksjeboka.

1 Like

With 10 kr range, we should relocate pcib from OB to the Grand Baazar in Istanbul. In my opinion todays pattern can do more harm than good to the share.

2 Likes

“Konklusjon” : Over 99% sitter i ro

1 Like

Ja, mens den siste 1% styrer kursen

1 Like

He-he , dette må vi da se til å få et lovforbud mot :slight_smile:

1 Like