Om ett meglerhus skal hausse opp en aksje for en kunde av ulike grunner, gjøres ikke det stort sett med en telefon til dn/hegnar/e24? Ikke som epost link til kunder?
Er ganske skeptisk til det fleste meglerhus etterhvert og vet ikke helt hva jeg skal tenke om denne analysen, men om den var ondsinnet ville den hvert publisert i Norge tenker jeg? Har økt litt i dag i hvertfall, litt usikker på om det var noen god idé selv om jeg har hatt troen på AZ nyheter til Q2 siden forsinkelsen ble meldt.
Ok. Tenkte bare på dine TA vurderinger her om dagen da du nevnte en oppgang var bedre med 44 millioner. I dag er omsetning nesten 50 millioner. En liten glede å spore eller?
Og G… forby om flere meglerhus vil omtale PCIB i positive termer . Det ville ha vært riktig ille!
Synes Pareto sin presentasjon av PCI Biotech tok opp flere viktige fundamentale forhold. I tillegg fikk PCIB økt oppmerksomhet. At det var høyt volum på oppgang synes bra.
Hunting high and low
VWAP (gj snitt omsatt ) er over 59 kr. Det sier også sitt . Det er 4 kr høyere enn det som omsettes for nu
. Greit med ytterligere forklaring så det sees et større bilde enn LOD
Close på LOD trenger kanskje ingen ytterligere forklaringer.
Pump and Dump, godt hjulpet av forumet her tipper jeg.
The old Pirato pump and dump
Har noen funnet ut til hvem denne Pareto-analysen egentlig ble publisert? Gikk den ut i noe nyhetsbrev?
Dugnaden slo ut feil tror jeg. Pleier PCIB å gå opp eller ned på kvartalspresentasjonene?
Mærkelig dag… Synd for dem der kom ind på 62. Det er mange % ned på en dag
Ikke nødvendigvis slik at “dugnaden slo ut feil”, hvis de som deltok i dugnaden fikk satt fyr på raketten, fikk et oppslag i Finansavisen, og deretter solgte seg ut rundt 60.
Det som er synd er at biotek får et dårlig rykte, og mange er redd for å investere igjen etter å ha brent seg slik som i dag.
Kursen steg ca 6% og omsatt 926 000 aksjer. Må det bli flere slike dager
Av de 926 000 kan det være laaangt over halvparten som er kjørt frem og tilbake ved trading. Altså kanskje under 1% har reelt sett byttet eiere. Kanskje mye mindre.
Derfor blir det interessante å se på aksjonærlistene hvilke “internasjonale investorer” som har “kjøpt seg opp”.
For all del: Det er godt mulig PCIB kommer til å gjøre store penger på teknologien etter hvert. Men ting tar tid, dvs det er mulig å se en “potential x4 upside over the next 2 – 3 years”.
Men, la oss i alle fall få en grundig, offisiell analyse, og ikke bare en “lekkasje” som var ment til “utvalgte internasjonale investorer”.
Det er nokså typisk for slik run. Har opplevd dette mange ganger med PAS. Kan skape voldsomme volum. Nesten ut av ingenting. Neste dag så kan du omtrent ikke lese av den minste endring i aksjeboka.
With 10 kr range, we should relocate pcib from OB to the Grand Baazar in Istanbul. In my opinion todays pattern can do more harm than good to the share.
“Konklusjon” : Over 99% sitter i ro
Ja, mens den siste 1% styrer kursen
He-he , dette må vi da se til å få et lovforbud mot
Ja, vi får slå oss sammen.
Hvis onsdagens præsentation rummer flotte data om Fimachem og en plan for fremdrift, må pareto opdatere deres analyse og indføje lidt NAC og Vac i analyse. En grundigere og dybere analyse vil så i de efterfølgende dage annullere Sell om the news. Det ville være dejligt