Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Ja, vi får slå oss sammen.

1 Like

Hvis onsdagens præsentation rummer flotte data om Fimachem og en plan for fremdrift, må pareto opdatere deres analyse og indføje lidt NAC og Vac i analyse. En grundigere og dybere analyse vil så i de efterfølgende dage annullere Sell om the news. Det ville være dejligt

2 Likes

For hvem?
Og for hvor stor prosent styrer det fundamentale aksje-kursen?
Det er alltid noen som rører/pisker i vannet, og alltid noen som helst vil fiske i rørt vann.
( Men ) Noen tror altså på forskningen og resultatene til Pcib.
Tradere vil det alltid være, og nå også med trade-maskiner som verktøy.
Pcib sitt verktøy er forskning.

2 Likes

Hvor har du den påstanden fra?

Her stanger PCIB-kursen i overkant av 50 og så tar Pareto aksejn inn i varmen med det resultatet at dagsvolumet og kursen øker,
og reaksjonen på dette særs objektive og saklige forumet?

Sure kommentarer om Pareto sin interesse for aksjen!

Hvor ofte har jeg ikke lest på denne strengen at selskapet trenger nye aksjonærer for å flytte kursen?

Jevnlig, og når Pareto tar PCIB på “roadshow” så er det nesten utelukkende negativt (takk Jubel) at Pareto kanskje oppnår å få til det som har vært etterspurt, men nye større kunder rekruttert av Pareto er tydeligvis ikke velkomne - eller?

Det blir vel ennå mer syting når PCIB kommer med sin virtuelle presentasjonen hos Pareto neste uke?

mvh
nike
som har vært Paretokunde siden 2005, men som verken oppfatter seg som internasjonal eller utvalgt!

23 Likes

Gikk vel som forventet i dag. Pareto dekning i går kveld…haus haus haus. Inn tungt fra 09.00. Sell The News frem mot lunch. Ta gevinst på 4-5 kroner. Vi gjør vel det De fleste av oss. En vi sitter long med å en trader. En dag som i dag så er det så freakin viktig å ha en strategi. Såklart kjipt for den sexye lille lommelykt at det skal droppe slikt, men sånn er det på børs. Ny dag i morgen å meget mulig samme scenarie. Onsdag håper jeg på nyheter så kursen finner sin vei stødig oppover. Surfs still up :norway: Ble jo 5% på long!!

9 Likes

Jeg skjønner skuffelsen når mange synes (inklusive meg selv) at dem kunne gjort en fin gevinst sikring, eller at dem føler at dem kjøpte seg dyrt inn på over 60. Her må sistnevnte sette på seg lenger briller. Og for resten som synes det er trist med tradere som kjører kursen: Vi er 5.69% opp på høg volym! :partying_face:

14 Likes

Når jeg ser bort fra min egen dårlige vurdering i dag så må jeg si meg helt enig! Vi er flere kroner opp så det er bra!

4 Likes

nike: Ordet “lekkasje” brukte jeg fordi det ble etterspurt hvem som er ment å være publikum for presentasjonen, uten at jeg kan se vi har fått svar, samt at presentasjonen er lastet ned fra et share og ikke sendt ut som en offisiell analyse. At det er for markedføring overfor noen av Paretos internasjonale investorer er basert på din kommenter ovenfor: “Dagens oppgang er tuftet delvis på at Pareto aktivt markedsfører PCIB internasjonalt til sine kunder”. Men når det gjelder dette er antakelig ikke siste ord sagt, og vi får kanskje mer informasjon.
For rekruttering av flere investorer på sikt, og tillit og stabilitet for PCIB-kursen, tror jeg det ville vært bedre om man hadde unngått inntrykket av haussing og “pump and dump”, som andre skriver. Nå får vi se hvilke nye store kunder som har kommet inn i dag. At den faller så mye tilbake på slutten av dagen kan vel tyde på at en stor del av dagens handel er gjort av tradere og ikke langsiktige investorer.
Jeg ser det er kommentarer fra folk som tidligere skal ha opplevd slike ting fra PAS: “Har noen funnet ut til hvem denne Pareto-analysen egentlig ble publisert? Gikk den ut i noe nyhetsbrev?”, “The old Pirato pump and dump”, “Har opplevd dette mange ganger med PAS. Kan skape voldsomme volum. Nesten ut av ingenting. Neste dag så kan du omtrent ikke lese av den minste endring i aksjeboka.”

Som jeg har skrevet tidligere i dag så er det “Helt klart bra dersom det blir mulig å sammenlikne tall fra flere analytikere. Så langt er det vel Arctic Securities (Pål Falck) som har gjort det grundigste arbeidet”. Men, måten den aktuelle presentasjonen fra Pareto ble formidlet til markedet var vel ikke helt optimal.

Interessant at kun Arctic, og ikke Pareto er listet under analytikere som følger selskapet (http://pcibiotech.no/share-info/). Så Pareto er ikke uavhengige analytikere, men selgere som markedsfører PCIB?

3 Likes

Dagens oppgang er vel ikke større enn det vi kanskje ville fått uansett nå rett før halvårspresentasjonen. Det er ihvertfall ingen grunn til å tro at den kun skyldes dette som kom fra Pareto. Jeg er forøvrig ikke så opptatt av å få inn nye og større aksjonærer. Jeg tenker på dette som en “utbytteaksje”. Aksjonærene med sine respektive andeler kunne sånn sett forbli som nå for min del. Såpass sikker er jeg på at det går rette veien på litt lengre sikt.

13 Likes

Jeg mener dagens initielle bevegelse opp til 63 hadde alt med Pareto å gjøre…

3 Likes

Tviler ikke på det jeg heller. Men mer eller mindre av den oppgangen vi endte opp med kan jo likefullt skyldes andre forhold.

1 Like

… vi får snart svar på om det hadde vært lurt å selge seg ut før Q :wink:

Du forutsetter at “snusen” må være av det positive slaget, men det er jo nødvendigvis ikke riktig. Forøvrig en liten parallell - var det ikke JPM som dro lasset opp til +80 på tampen av juni ? Hvor ble det av den posisjonen ?

2 Likes

Fram til våren 2019 var Netfonds min foretrukne megler, men fra 2005 har jeg hatt konto hos Pareto, mest fordi PAS hadde noe NTF manglet – analysedekning. Jeg var ikke en del av flyttelasset med kurs NON, selv om PAS fram til nyss har bydd ei uferdig nettøsning for oss som ikke bruker Infront WT.

De siste par årene har PAS gitt oss små og mellomstore stadig bedre betingelser, f.eks. kurtasje, renter på aksjelån, gearing, og jeg er tilfreds med det valget jeg gjorde ifjor.

Et meglerforetak er ikke en offentlig virksomhet. Jeg regner derfor med at det ikke er ikke krav til full åpenhet overfor kunder og markedet forøvrig. Når jeg lurer på noe sender jeg en e-post eller tar en telefon – slik jeg gjorde idag – og da har jeg erfart at meglere/analytikere ofte har tilleggsinfo, gjerne som notater/korte oppdateringer til analysene.

Jeg antar at PAS sin økte interesse for PCIB har sammenheng med Pareto Securities’ 11th Annual Healthcare Conference, som arrangeres tirsdag og onsdag neste uke. PCIB har sin presentasjon på onsdag.

Videre antar jeg at PAS har valgt enkelte av de vel 60 deltakende selskapene for nærmere presentasjon/markedsføring i inn og utland (internasjonalt), og at PCIB er så heldig å være blant disse. Notatet som har tiltrukket seg så stor oppmerksomhet på denne strengen anser jeg som et hastverksarbeid for å gi en rask info til dem som startet «roadshowet» denne uka.

Jeg er glad for at en stor nordisk megler gir helsesektoren stor oppmerksomhet. Når PCIB er min største investering er det ekstra hyggelig at PAS gjør en ekstra salgsinnsats for akkurat denne aksjen.

Sure daghandlere som ikke hamler opp med robotene til PAS og andre, må gjerne syte om «punp and dump», men det er fritt opp til enhver om man vil være langsiktig og satse på det fundamentale – som for PCIB sin del er knallsterkt – som vel PAS også har oppdaget.

36 Likes

Nettopp…og TOP 50…kanskje også TOP 150 …ser ut til å ha skjønt det samme. Det fundamentale…Men , men, hvor har det blitt av Arve ?

1 Like

Arve har trekt seg tilbake etter han mottok noen PM meldinger (med innhold som ikke burde kunne sendes mellom medlemmer)

2 Likes

Gledelig norsk biotek prising, Vaccibody snart markedsverdi på 11 milliarder kroner. Det drar seg til for norsk biotek.

PCI Biotech sin markedsverdi nu 2 milliarder kroner.

Unormal høy omsetning:
4 plass . PCI Biotech 684%

4 Likes

Etter en rask titt på dagens utvikling så endte omsetningen på 926K aksjer med et snitt på 59.
Det er vel innafor det med start på 52.7 :+1:

8 Likes

Det var uansett fortolkningene av Pareto meldingen, som fikk en del investorer til å tro at julenissen stod på perrongen :star_struck:.
Sånn kan en bli lurt, når forventningsnivået tar helt av :open_mouth:

Litt tidlig å si kanskje men ser ut på ordre (Nordnet) til at det kan bli en fartsfylt runde i dag også.

4 Likes