Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Vil noen som har ordrebilde med litt dybde, være så vennlig å dele med oss andre?

1 Like

Tipper han her kommer til å ha gode input om hvor mange aksjer som ble akkumulert av topp 50 storfisker i går:

image

1 Like

Er det søskenbarnet til Durek?

4 Likes

Den påståtte indiske oppfinneren av tallet null. Noen arabere som påstår at de har en kar som skal ha æren men.

1 Like

Ja, rart at den ikke holdt seg over 60 etter gårsdagens inntog av internasjonale Pareto-storkunder.

Det tror jeg du har rett i Savepig. Pareto sine kunder har ikke fått “analysen” ennå, men flinke tradere utnyttet at den var lekket og kjørte pump and dump.

7 Likes

:+1: :joy:

Aldri så galt at det ikke er godt for noe!

Her serveres det oppgang, solid volum, økt interesse og Pareto har levert en Equity Research presentasjon med sine vurderinger. Kan ikke be om mer dagen før presentasjon. Det er jubel herfra :partying_face:.

Storfisker eller ikke. En ting er sikkert, dersom selskap (uansett bransje) leverer internasjonal klasse ved gode resultater kommer verdier fram, UANSETT. La oss håpe på fortsatt solide resultater. Kvartalspresentasjon i morgen er alltid interessant og regner med nok en presentasjon med mye informasjon.

2 Likes

Jeg regner ikke med at noen er så dumme at man tror at det var en skokk av PAS kunder som trada opp PCIB igår?

2 Likes

Da må du gi oss fasiten på hvem det var.

2 Likes

De eneste man kan slå fast har tjent på gårsdagens stunt er de som solgte i går og har kjøpt/kjøper tilbake idag eller ihvertfall på et nivå lavere enn det de solgte på igår. Alle andre må vente på fasiten.

6 Likes

Dumhet er alltid relativt, men jeg tar gjerne inn igjen gårsdagens salgspost fra 63 kroner på 51, så får vi se om det lar seg gjennomføre, eller om AZ kommer meg i forkjøpet :sunglasses:

1 Like

Du synes ikke det også skal påligge dere i blodhaussegjengen å noen gang komme med kvantifiserbare påstander som ligger til grunn for all postingen deres?

Hvor mange ganger drev du og copypastet det paretogreiene i denne tråden siden det kom ut?

Insidere trenger bare å vente et par dager og så surfe til:
https://beta.tekinvestor.no/aksjonaerlister/pcib_ol?date=2020-08-27

9 Likes

53,2 synes jeg var en okay indgang ville have købt i går til 52, men der kom piraterne i vejen :slight_smile:

1 Like

Tenkte Pareto som kom med fakta og vurderinger om et selskap var greit å vise til kontra konspirasjonsteorier om både det ene og det andre.

For noen er alt som skjer galt. Ikke mulig å gjøre til lags uansett.

For lite oppmerksomhet det ene øyeblikk så også likevel galt når et nytt hus kommer til. Så mener noen for lite volum og når det kommer volum er det farlig og pump and dump eller andre kommentarer.

Når Pareto ser mot konkurrenter og finner få eller ingen skrev de. Pareto så også verdier mot peers som de mente kunne indikere 4 ganger oppside på RELEASE alene. Er det ikke slike vurderinger som er interessant å diskutere?

Bare det å skrive «Paretogreiene» sier det meste om holdninger. Det er endelig kvantifiserbare vurderinger fra Arctic sec og Pareto. Er det rart det blir postet på et diskusjonsforum??? Jeg kan ikke biotek og er avhengig av slike vurderinger eller analyser. Hvis andre mener de er biotekere kan de enkelt velge å overse Arctic sec og Pareto. Nå er det slik at analytiker i Arctic har jobbet i biotek? I motsetning til de fleste her på forumet?

Og geiran hvis du mener det ikke forelå noen vurderinger som var svært interessante i Pareto sin presentasjon er det helt fint. Da må du nesten komme med kvantifiserbare motargumenter på de 6 -8 slidene. Ikke diskutere semantikk om det var kursmål, analyse, presentasjon eller ikke. Det som var presentert var åpenbart vurderinger og fakta. Det er ikke noe spesielt med presentasjonen. Det gjelder for alle selskap. Vurderinger, analyser og kursmål fra alle hus på alle selskap dreier seg om vurderinger / spekulasjon, ingen har fasit vel?

Enig multiple, slide 6 ble delt noen ganger (med det hele bildet). Noen syntes det var i overkant. Må nesten anta at Pareto har grunnlag for peer review. De presenterer peer prising. Finner du en åpenbar direkte konkurrent til RELEASE?

15 Likes

Kvantifisertbart???

La oss ta en tredjeparts vurdering av Paretosliden fra i går:

DAGENS OBS: Mange nye kursmål som antyder stor oppside i dag - dagens glade marked har i stor grad dyttet kursene i disse ganske kraftig oppover fra start. PCIB-oppgangen er kanskje litt spesiell ettersom spekulasjon om at et biotech-selskap kan gå store prosenter hvis ting går bra de neste årene ofte gjelder alt av biotech - og her forelå det ingen anbefaling/kursmål.

2 Likes

“Tenkte Pareto som kom med fakta og vurderinger om et selskap var greit å vise til kontra konspirasjonsteorier om både det ene og det andre.”
Enig i dette, Jubel. Bedre enn en del andre spekulasjoner.
Dog, siden Pareto-påstandene så langt bare er “bullet points” og ikke godt underbygget med dokumentasjon, så ville det vært nyttig å diskutere grunnlaget for Pareto-påstandene.
Bør også formidle hele bildet som Pareto tegner i presentasjonen, at oppsiden ikke forventes å kunne hentes ut med det aller første men “over the next 2-3 years”, og ser at “to accelerate and expand (in Asia) its lead asset and advance its other programs, the company is likely to consider new financing”.

Uansett blir det interessant å høre hva selskapet har å melde i morgen.

3 Likes

Mye kan sies om PCI Biotech - men jeg føler dette er utsagn jeg kan stå bak:

  • Noen brenner fingrene voldsomt i dette caset.
  • Usikkerheten blir ikke mindre av galimatias svingninger.
  • Selskapet bidrar lite til å minimere risiko.
  • Morgendagens kvartalspresentasjon er neppe kursdrivende – antageligvis nøytral?
  • Det har gått sport i å trade aksjen – som bidrar til ytterligere usikkerhet som følge av den voldsomme volatiliteten.
  • Ledelsens manglende evne til å få fremdrift og treffe på guiding er mildt sagt lite tillitsvekkende.
  • Og det viktigste poenget av alle; alt er unnskyldt dersom de lander en god avtale med AstraZeneca!

Jeg hadde ikke troen på en stor reaksjon opp etter Pareto sitt skriv (var overrasket over den voldsomme stigningen innledningsvis i går). Kursen trades nå i et intervall som er fornuftig i påvente av kursdrivende informasjon. 50-55 er OK frem til vi får mer kjøtt på beinet!

Vi må sørge for at RELEASE studien får vind i seilene igjen, koste hva det koste vil! Om det innebærer endringer i styre/ledelse - “then so be it” - jeg foretrekker kontinuitet dersom det lar seg gjøre men sliter med å se at det lar seg gjøre om ikke milepælene snart "nailes"

Ledelsen får en mulighet til å vise seg frem i morgen. Det bør være solid fremdrift på aktiverte klinikker og godkjente land i RELEASE studien. Det er det viktigste for meg. Antar det blir vanskelig å få ut noe informasjon rundt AstraZeneca siden de fremdeles har over 4 måneder igjen av evalueringsperioden. FimaVACC publiserings milepælen som sprakk i H1 2020 kan vi meget gjerne få litt mer informasjon om?

Så kan jeg summere raskt opp mine forventninger for fremtiden angående selskapet:

  • Trygg og god nettside med gode forklaringer og tydelig link til pågående kliniske studier
  • At vi slipper å besøke taiwanske og koreanske nettsider for å få informasjon (denne burde selskapet informere oss om i børsmeldinger umiddelbart)
  • Guiding som ikke sprekker!

Å fikse de tre ovennevnte punktene bør være en del av ledelsens og styrets mål - da blir aksjonærene mer happy og vi slipper mye av usikkerheten som akkurat nå er en verkebyll!

Heier på Per og co. i morgen og håper det blir den langsiktige aksjonær som for en gangs skyld kan få en vitamin-innsprøytning i kjølvannet av Q2 presentasjonen.

34 Likes

Aksjekurser går opp og ned. Noen ganger blir det en overdreven reaksjon som denne dumpen ned fra 70,- eller entusiasmen i går.
I dag er det mange aksjer på Oslo Børs som ble solgt av nervøse aksjonærer. PCIB er en del av Oslo Børs og blir klart påvirket. Allikevel er den opp 15% siste måned, vi fikk en såkalt “gap close” i dag og kursen har stadig høyere topper og bunner mens dere babler uten mål og mening. Hva er greia? :slight_smile:

12 Likes

Vel, i etterpåklokskapens tegn så er det ikke vanskelig å se at det var idiotisk å IKKE selge når den lå 15-20% opp.
Men det finnes unntak, feks når Bergen bio gikk 100%.

1 Like

Er bare baissere som kommer etter at fakta foreligger, etterpåklokskapens riddere som advarer og sprer galle. Later som at de visste oppgangen og fallet like etterpå ville skje.

De snur om flere mulige utfall av helgens “analyse” til konspirasjonsteorier.

Har ikke sett noen av deres “føre var” trading heller. Bortsett fra TheObserver sitt salg lenger oppe i tråden. Men han ga uttrykk for at salget hans var i forbindelse med en ikke long posisjon og flere titals prosent gevinst :ok_hand: og han tjente greit på det :grin:

9 Likes