Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Skuffende - ja.

Korrigering av årets target - ja - eg håper vi closer rundt der vi var i fjor på 78.

Et realt møkka år dette, får holde fokus på ballen. Den går nok i mål, men litt saktere enn planlagt.

1 Like

Ser at mange griper etter halmstrå her, men sannheten er at dette kommer til å bli en blodrød dag for de eksisterende aksjonærene. Usikker på veien videre, men jeg har et veldig langsiktig perspektiv på både PCIB og PHO og sitter derfor stille i båten i dag. Spørsmålet er egentlig om det når det lønner seg å kjøpe mer de neste dagene ukene?

3 Likes

Negativt på kort sikt, positiv på lang sikt og fortsatt spennende på mellomlang sikt.

2 Likes

De startet et samarbeid. Men med helt annet forhold enn de som ble avsluttet slik jeg vurderer det når det er nano teknologi. Så fortsatt AZ due dill vurderinger etter min mening :partying_face:. Hvis det skal kunne bli eksklusiv avtale for store deler av Nac teknologien ble det kanskje krav fra AZ? To be cont!!!

► The Israeli company Aposense has been provided with the technology for synergy testing with their molecular nano-motors

Synes rapporten er god og de fleste var oppmerksomme og har nevnt disse mnd forsinkelse for chem her på forumet allerede etter forrige Q presentasjon. Ser en poll over i tråd kom nok overall chem inn som ventet med noen lyspunkt og oppdatering på covid situasjon med vurdert forsinkelse. Kursen kan like gjerne stige. Umulig å si noe sikkert om. Kursen var i 63 kr for et par dager siden på Pareto Equity Research presentasjon som så mulig 4x oppside på kurs basert på chem (RELEASE). Med 4000 økt pasientgrunnlag Asia marked på slide PCIB, vil nok utregning på mulig chem verdi faktisk øke MYE selv hvis 6-12 mnd lenger utvidet tid før CF beregninger.

3 Likes

De pågående samarbeidene PCIB har tok ikke mye resurser fra PCIB, men likevel noe og PW sa for en tid tilbake at med så gode resultater de hadde oppnådd så kan PCIB være mer kresen i hvilke samarbeid de inngår.

4 Likes

Skuffende kortsiktig, lovende langsiktig.

Fra @JAXI tidligere med nye tall. PCIB estimerer 4000 som kan behandles i Asia. Tilsammen 7000. Med estimert høyere pris i USA og EU enn Asia trekker jeg snittprisen til 80k $. Regnestykket blir da;

7000 pasienter årlig worldwide med en snittpris på 80K $ som er i det nedre sjiktet på pris av en rare disease behandling med Orphan designation granted in both the US and EU

7000 x 80k$ = 560Mill$
560Mill$ x 9 (dollar kurs) = 5 Milliarder NOK

Si man har en partner som tar seg av den største delen av salget/distubieringen world wide og trekker fra halvparten av inntektene iberegnet skatt, så sitter vi igjen med:
5milliarderNOK / 2 = 2,5milliarder NOK

med en vanlig P/E på 20 får man da 2,5 milliarder NOK x 20 = 50 milliarder NOK

Så kommer evnt. off label use i andre indikasjoner som en følge av en evnt. markedsgodkjennelse for bileduct canser – extrahepatic inoperable.

8 Likes

Virker ikke som rekrutteringen av pasienter i Asia betyr stort for interim avlesningen ? Er det slik at dette uansett er avhengig av et visst antall pasienter i USA ?

2 Likes

Slik jeg tolker det er man ikke avhengig av mange US pasienter. Holder med 1 så lenge resten blir dekket opp av andre siter.

1 Like

Studien kan rekruttere pasienter fritt fra hvor som helst i verden uten å ta hensyn til regioners relative bidrag.

6 Likes

Men viktig å inkludere minst noen få pasienter i hver verdensdel tenker jeg. Lettere å selge senere vel

2 Likes

Merkelig med saa hoeyt frorbruk som 29 millioner kr. siden Chem arbeidet nesten stoppet opp i Q2?

I tillegg trodde jeg flere av Nac-partnerene etterhvert kunne ta del i den suksessfulle leveringen av naked mRNA. Naar det virker som dette ikke er aktuellt, maa det bety at det gaar mot en AZ avtale?

I tillegg kommer nok ASiA sitene etthvert til og hente inn forsinkelsen. For der i gaarden, har de nok pasienter og ta av.

Ser frem i mot Snoeffelens og Soerlendingens kommentarer paa Q2 rapporten.

2 Likes

Som forventet har rekrutteringen av pasienter gått skikkelig i stampe under COVID 19, og jeg synes det derfor er bra at de speeder opp i Asia, og setter i gang flere initiativ for øke rekruttering. Helt korrekt fokus, får vi rekruttert pasientene er jeg ikke i tvil om at dette blir medisin.
Vil også si at guiding om 6-12 mnd forsinkelse, og interim-avlesning 2H2022/1H2023 ikke er så galt og at de faktisk ikke brenner mye penger.
Tror den finansielle biten har en svært god sjanse for å falle på plass via AZ, og selv med kapitalinnhenting annet steds vil selv kapitalinnhenting på dagens kursnivåer medføre at en 10% utvanning vil gi penger til 8-10 kvartalers drift, alternativt 4-6 måneders drift og et eget fimVACC-studie, så risikomessig er dette meget komfortabelt. Da kommer vi i mål med RELEASE, og med resultater som i dose-eskaleringsstudiet blir det et bombenedslag, intet mindre.

Vil også påpeke at det er PCI Biotech som har avsluttet samarbeidet med BioNTech, Bavarian Nordic og Phio, not the other way around.
“The value and progress of all collaborations have been evaluated, and three of these
(Phio Pharmaceuticals, Bavarian Nordic and BioNTech) have been closed”.

Har hele tiden sett på BioNTech som et meget spennende selskap, så det er litt kjipt, men tror nok “ryddesjauen” kan sees i sammenheng med hvordan det går med AZ.

60 Likes

At arbeidet stoppet opp er direkte feil. @solo

Selskapet opplyser faktisk om god fremgang i Asia, og viser til de første 8 RELEASE- studiesteder som nylig ble åpnet. Totalt 44 klinikker er åpne i midten av august 2020 i hele EU, USA og Asia, og over 50 klinikker er planlagt å bli inkludert i studien.

:+1:

1 Like

Skrev nesten;-)) Lest dette fra Helme5 litt lenger opp i traaden;" men at det næsten har stået stille overrasker."

1 Like

Hvis man snur litt på det, så har det sett noe spennende i de tre resterende. AZ, eTheRNA og Immunovaccine. At de tre avsluttede skal ha noe med AZ å gjøre tror jeg ikke. Da hadde nok ikke dette blitt startet opp:

“The Israeli company Aposense has been provided with the technology for synergy
testing with their molecular nano-motors”

Tror det blit blodrødt i dag dessverre.

1 Like

PCIB: SER RELEASE- FORSINKELSE, KONTANTPOS. KANSKJE IKKE TILSTREKKELIG

Oslo (TDN Direkt): I dagens kvartalsrapport skriver PCI Biotech at screening i RELEASE-studien har blitt sterkt påvirket av koronakrisen i første halvår av 2020 og det er kun en pasient som er rekruttert under pandemien, og studien har ennå ikke registrert den første USA-pasienten.

Situasjonen er fremdeles uklar, og de langsiktige konsekvensene av pandemien er usikker, fremgår det av kvartalsrapporten.

Videre skriver selskapet at det er god fremgang i Asia, og viser til de første 8 RELEASE-studiestedene som nylig ble åpnet. Totalt 44 klinikker er åpne i midten av august 2020 i hele EU, USA og Asia, og over 50 klinikker er planlagt å bli inkludert i studien, opplyses det.

PCI Biotech vil iverksette nye initiativer for å øke rekrutteringstakten, med sikte på å akselerere pasientinkludering når dagens begrensninger for kliniske studier påført av covid-19-pandemien løses. Et komplett bilde av konsekvensene for RELEASE-studien og effekten av de nye initiativene er foreløpig ikke tilgjengelig, men selskapet skriver at en forsinkelse på 6-12 måneder kan forventes.

Den forventede tidslinjen for den planlagte midlertidige analysen i første halvår 2022 utvides derfor til å omfatte intervallet fra andre halvår 2022 til første halvår 2023, og nåværende kontantposisjon er kanskje ikke tilstrekkelig til å nå midlertidig dataavlesing av RELEASE-studien opplyser selskapet.

Cashburn på 29 mill med 1 pasient - Det er vel grunn til å tro at cashburn vil vært større med 15 pasienter i kvartalet?

1 Like

Jeg tror 6 - 12 mnd delay og varselet om at selskapet må endre guidelines for hvor lenge cashen holder i forhold til tidligere antatt vil trigge en rotasjon ut av PCIB og inn i andre bioteks som er nærmere readouts og spennende data.

Det er litt urovekkende å lese at noen tror at tidligere lovende avtaler blir kansellert fordi AZ krever det. Hvorfor skal PCIB ødelegge egne markeder fordi de snakker med AZ? Er det fordi de ønsker å stille svakere ved forhandlingsbordet? Er det derfor de kjører ned rekrutteringstakten også, fordi AZ krever det? (NB! Påstanden kan inneholde sarkasme…)

De som har sagt at Q i PCIB sjeldent blir bra traff rent her. Men på sikt kan det helt sikkert bli bra, men man er mer avhengig av en god avtale nå enn før dagens presentasjon kom.

8 Likes

Det er vel oppstart av sites som koster mest i denne sammenheng. 10 nye sites i kvartalet.

2 Likes

Mye valutaeffekt, som var forventet.

1 Like