Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

@Teddy1. AZ samarbeid har det noen gang hatt noe med nano teknologi? Det er ikke her Nac teknologien er antatt brukt i AZ samarbeidet? Biotekere i tråden her har alle andre indikasjoner under Nac enn Nano teknologi.

De startet et samarbeid. Men med helt annet forhold enn de som ble avsluttet slik jeg vurderer det når det er nano teknologi. Så fortsatt AZ due dill vurderinger etter min mening :partying_face:. Hvis det skal kunne bli eksklusiv avtale for store deler av Nac teknologien ble det kanskje krav fra AZ? To be cont!!!

► The Israeli company Aposense has been provided with the technology for synergy testing with their molecular nano-motors

1 Like

Ja, jeg vil vite hva de luringene pønsker på med tanke på AstraZeneca! Spennende utvikling.

3 Likes

som Einarsson sa, AZ er ikke avhengig av PCI for lykkes og tjene penger. Det er vel heller motsatt.

1 Like

De har jo ingen kostnader på fimanacc… Så det har ingenting med kostnader å gjøre.

1 Like

At det er PCIB som har avsluttet og ikke “the other way around” er jo ikke så imponerende når vi vet at det ikke har vært noen penger involvert - koster jo ikke BioNTech noe å ha PCIB sin teknologi liggende i en skuff på laboratoriet. Og som påpekt av flere her nå: Hvis det er AZ som har vært mamma og instruert ryddesjau, så hadde ikke PCIB initiert samarbeidet med dette bitte lille israelske selskapet som også jobber med delivery, også skal selge seg inn til de store, og ikke har noen koblinger til AZ.

14 Likes

Da har vi vel fått svar på hvilken farge det var på PAS-kluten.

De burde kanskje kjørt emien før rapporten? Nå må den settes enda lavere.

Det blir garantert ingen emi., foer AZ samarbeidet er avklart.

2 Likes

Hey hey! Ganske så nonsjalant prat om AZ-samarbeidet. “Vi sjekker flere områder og det tar litt lengre tid.” - med et selvsikkert smil om munnen. Høres ordentlig bra ut!

31 Likes

Fikk det ikke med meg. Utdyp gjerne

Det er åpnet mange nye sited i 2q, det koster…

1 Like

ikke jeg heller. Var det det han sa?

Følg med på presentasjonen da: https://finansavisen.no/fatv/kvartalspresentasjoner/2020/08/25/7559516/pci-biotech-webcast-q2

4 Likes

han snakkede om deres eksperimentielle periode med AZ der endte i slutningen af 2019

Det stemmer, og det er en brøkdel av det han sa. De sjekker flere områder med AZ, derfor ting drøyer.

10 Likes

Lovende :bomb: :pray:

4 Likes

En AZ avtale, alternativt bud, virker bankers;-))

1 Like

Ser at mange er både overrasket og skuffet over at samarbeidene med BioNTech og Bavarian er avsluttet. Disse har ikke kostet PCIB mye, men de kan ha vært i konflikt med den avtalen AZ og PCIB skal inngå.

Hvorfor ville PCIB avslutte disse ellers? I et “No deal-scenario” ville PCIB tvertimot bitt seg fast i disse samarbeidene og fremhevet disse.

Jeg har ventet på dette trekket. Per sa allerede på Q4 “There will probably be new collaborations, and some will probably be terminated. Some maybe go over deal – to license deals.”

Den nye avtalen innenfor nano-particles ligger sannsynligvis utenfor det området AZ er interessert i (naked delivery).

Alt i alt bekrefter disse opplysningene etter min mening at vi får en bred eksklusivitetsavtale med AZ. At andre tolker det annerledes er ikke noe problem for meg, jeg stoler på egne vurderinger og ikke på “flertallet”.

Resten av rapporten var nokså nøytral etter min mening, det er logisk at Asia vil ta igjen forsinkelsen de har hatt hittil.

Om kursen dipper på denne rapporten vil jeg se det som en god kjøpsanledning.

16 Likes

Helt enig med deg her.

Og kun på TI kan det tolkes positivt at ett selskap finner det best å avslutte 3 samarbeid med andre (og til dels profilerte) partnere grunnet mangel på verdien for PCIB og/eller fremgang.
Ville vært utenkelig å avslutte slike samarbeid pga samtalene med AZ, de ville i så fall blitt avsluttet etter en avtaleinngåelse pga avtalens omfang.
Å avslutte samarbeid for så å oppgi andre grunner ville vært dødsstøtet for selskapet når det kommer til å inngå fremtidige samarbeid.

4 Likes

Hallo,
Han sa at de(AZ) trengte mer tid på å evaluere de siste undersøkelsene gjort frem til 31.12.19. Han sa ikke flere områder.

1 Like