Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Hvor er alternativet vet ikke? :slight_smile:

4 Likes

To ting har blitt oppklart saa langt i loepet av dagen.

  1. Det er nesten 100% sikkert at det blir en AZ avtale.

  2. Av den grunn faller behovet for en emisjon bort, foruten en mulig rettet 10% emisjon til AZ.

  3. Alternativet er at AZ kjoeper hele butikken, og at det er aarsaken til forsinkelsen. De vet de faar tilbake pengene sine uansett etter at release studiet er i boks, slik at de har ikke mye og tape;-)) Egentlig bare vinn, vinn. Trippel vinn!

Kursen burde stige istedenfor og falle.

14 Likes

Om det var PCIB som avsluttet samarbeidene, hva mener du er grunnen for att de gjorde dette akkurat nå?

De kunne bare latt disse samarbeidene rusle å gå videre.

3 Likes

Lett. For å spisse satsingen sin, akkurat som NANO, som forøvrig er på vei til å snu sjappa over til det positive.

6 Likes

PW sa på Q1 at de skulle gå gjennom de i løpet av sommeren. Grunnen til at det har skjedd i denne perioden er på grunn av ansettelsen av ny CBO og hans arbeid, samt den uttalte gjennomgangen av samarbeidene.

Hva tenker du om det jeg skriver? Høres det rimelig ut?

9 Likes

…"to focus on those that are most value adding "
Høres fornuftig ut spør du meg :man_shrugging:

4 Likes

Litt rart at f.eks BioNTech ikke kunne tilføre verdier til lille PCIB hvis de ellers så verdi i teknologien som « virker på alt»?? Men men, vi får vel bare stole på det PCIB sier - kommunikasjon kan de jo!

Din tolkning dette Vegar, ingen fasit det.

De sier at det er positive resultater i alle samarbeidene. Jeg er sikker på at de hadde bitt seg fast til BioNTech og Bavarian sine samarbeid hvis de ikke var sikre på en god deal med AZ.

10 Likes

AZ har forlangt eksklusivitet :wink:

6 Likes

Enig!
Påstanden, eller insinuieringen, om at det ligger faglige negative grunner bak termineringen av samarbeidet bør @vegar_beider begrunne og dokumentere – ikke bare påstå.

4 Likes

Hva er greia med at Radforsk-podkasten som i dag skal handle om PCIB og som pleier å komme kl 14 er forsinket?

2 Likes

Han må få noe vått blekk på papir først.

4 Likes

Høyt spill av PCIB å kansellere avtaler med de tre selskapene vist det er pga AZ.

Derfor er vanskelig å forstå at AZ står bak uten en viss form for “garanti” som kan være pengeoverføring uansett utfall (Deal or no deal). Vil det i så fall være børspliktig?!?

Har uansett vanskeligheter med å tro at AZ og PCIB går inn i det “rabbit hole”.

Svarte, da ble jeg enn mye større aksjonær i PCIB enn jeg hadde lagt til grunn, fristelsen ble for stor når den på nytt ble handlet under 44 kroner.

Jeg verken tror på eller avskriver en avtale med AZ. fakta er at vi alle har null clue på hva som kommer. Man kan like gjerne tolke dette ut fra skylaget over fjelltoppene, som man kan det fra kansellerte samarbeidsavtaler. Det er kun noen ytterst få som vet hva disse to selskapene prater om og hvor reelt det er med en deal. Vi kan like gjerne våkne til meldingen om at alt fremtidig samarbeid er parkert fra nå av og takk for alt så lenge det pågikk, eller det kan komme en rettet emisjon, samarbeidsavtale eller bud.

De som påberoper seg å VITE noe om hva morgendagen bringer må dessverre altfor ofte konstatere overfor seg selv at jaggu tok man feil igjen… Spennende å se hva dette bringer, men etter videopresentasjonen til alfred fikk jeg i alle fall endelig en forståelse av hva dette selskapet holder på med, siden hjemmesiden ikke duger :rofl:

8 Likes

4cs7vb

De kanske måste skicka filen till AZ först för genomlyssning :sweat_smile:

8 Likes

Selvfølgelig en mulighet. Men hvordan blir det med dataen fra samarbeidet da? Eierskapet tilfalt PCIB fra 1. juli, og slik jeg har forstått så er dette ganske verdifulle greier. Skulle samarbeidet avsluttes nå så vil PCIB kanskje kunne konvertere dataen til cash fra AZ eller bruke til å skyte fart i samarbeid med annet BP? Mener Einarsson sa noe om denne dataen men husker ikke nøyaktig hva…

2 Likes

Den kommer hvert øyeblikk

45 Likes

I år er PCIB ned 44%. Slå den. PCIB med vaksinasjonsteknologi som for «alle» andre selskap har ført til sterk økende verdiutvikling på sin mcap nå som verden har både vilje og evne til å bevilge billions til vaksinasjonsutvikling.

Avsluttende fase med RELEASE (onkologi), ODD, mulighet for interim, pasientgrunnlag og prising gir blockbuster ved produkt. Finnes det noe annet biotekselskap priset så «lavt»?

Pareto og Arctic sec ser få eller ingen direkte konkurrent til RELEASE (indikasjonen). Pareto viste til peer selskap kun med RELEASE vurdering som per nu hadde 500% høyere verdivurdering.

Ca 240 mill på bok.

Og dialog/ forhandlinger/ evaluering pågående med AstraZeneca

Tre ben:
Vacc
Nac
Chem
Og Polygon viste til patentsøknad for Bac.

Hva gjør PCIB kursen her «nede»???

7 Likes

Det var her det skulle stå at podcasten kommer hvert øyeblikk

10 Likes

Er sikkert mange av oss som kunne bli litt flinkere på å spesifisere hva de mener er fakta, og hva som er deres bestemte meninger, og hva som bare er synsinger og tankesvev. Det gjelder meg, og det gjelder en god del andre i denne tråden.

4 Likes