Etter å ha hørt podcasten endrer jeg estimatene her til samme pris som estimert i vestlig verden. 100 000$.
Fra @JAXI tidligere med nye tall. PCIB estimerer 4000+ som kan behandles i Asia. Tilsammen 7000.
7000 pasienter årlig worldwide med en snittpris på 100K $ som er i det nedre sjiktet på pris av en rare disease behandling med Orphan designation granted in both the US and EU
7000 x 100k$ = 700Mill$
700Mill$ x 9 (dollar kurs) = 6,3 Milliarder NOK
Si man har en partner som tar seg av den største delen av salget/distubieringen world wide og trekker fra halvparten av inntektene iberegnet skatt, så sitter vi igjen med:
6,3milliarderNOK / 2 = 3,15milliarder NOK
med en vanlig P/E på 20 får man da 3,15milliarder NOK x 20 = 63milliarder NOK
Så kommer evnt. off label use i andre indikasjoner som en følge av en evnt. markedsgodkjennelse for bileduct canser – extrahepatic inoperable.
Prøver meg på en liten oppsummering og på hva som gjør at jeg er svært optimistisk nå som støvet har lagt seg litt ned.
Det fremstår som avtalen med AZ som alle ventet på er i boks om 1-3 måneder!
Omfanget kjenner vi ikke men det virker som det blir en solid kapitalinnsprøyting som fjerner behovet for ny emisjon. Kan bli ordentlig stort, hvem vet?
Mange åpne sites men likevel en forsinkelse i rekrutteringen pga. koronapandiemi.
Nye sites i Asia derav nytt, gigantisk marked i Kina takket være samarbeidet mellom fastlands-Kina og sykehusene i Taiwan.
Gode utsikter for aksellerert rekruttering også pga de nye sykehusene i Asia.
Ny studie i FimaVacc når pengene og avtalen med AZ er på plass.
Spissing og økt fokus mot partnere og samarbeid som bærer frukter.
Nåværende vaksiner mot korona vil ha begrenset virkning. PCIB ser deres teknologi kan bli viktig i produksjon av fremtidige vaksiner.
Partner i Asia.
Meget stor og økt interesse for biotek fra investorer som tidligere satset på de tradisjonelle næringene som olje og fisk.
Jeg er ikke sterk nok språklig til å få med meg presentasjon på engelsk men etter å ha hørt podkasten begriper jeg ikke kursutslaget. Må være flere enn meg som ikke fikk med seg hva som faktisk ble sakt. Hadde jeg hadd muligheten ville jeg kjøpt alt jeg makta.
Neste generasjon vaksine mot pandemi for eks MEGET spennende. Forsinkelsene i gallegang var mulig å innhente takket være Asia. AZ fremdeles en veldig varm potet. BARE positive meddelelser ut i fra det jeg fikk med meg.
Enig. og ser en på Q1 presentasjonen til PCIB guidet de nesten eksakt disse bullets om chem og innrullering punkter som ble vist ved Q 2 presentasjon. Synes for meg ufortjent med slike ekstreme utfall på kurs ved begge kvartalspresentasjoner.
Med cash burnen til selskapet kan 100mill NOK up front fra en evnt AZ avtale starte en ny epoke for selskapet. Emisjonsspøkelse blir borte (for alltid?) noe som skal reprise selskapet hva gjelder RELEASE. Videre skal selve avtalen med AZ prises inn. Hva gjelder den aktuelle avtalen og evnt andre potensielle avtaler. Videre vil lista senkes for andre selskaper å samarbeide med PCIB hvis AZ er med på laget. En 100% kursøkning ala BBIO må forventes, med videre stigningstakt. Det er mine 2 cents ved en AZ avtale med 100mill NOK eller mer i up front.
Jeg vil også spekulere i at PCIB i aller høyeste grad vet de har behov for kapital, og dette vet også AZ. Det kan hende at summen de får i en eventuell partneravtale med AZ ikke vil være så høy som mange håper på, men allikvel nok til å sikre selskapet i overskuelig fremtid - og dermed sikre oss eiere av selskapet. Dette tror jeg PW også vil akseptere.
Jeg er derfor nokså sikker på at en avtale med AZ vil materialisere seg, og med noen måneders forsikelse (svar fra testene i mai): I løpet av … Oktober - den som lever får se
Alle sykehus har blitt svært mye mer belastet av corona, også sykehus i områder med lite smitte. Økt beredskap medfører nye vaksjikt, behov for mer sengeplass, mer press på laboratorier osv. De fleste sykehus har stoppet mye elektiv drift. En annen ting er at sykehusinnleggelse er en økt risiko for syke pasienter. Forklaringen til PW er god.
Sykehus har mange avdelinger, Og for en pasient som mottar dobbel behandling, snakker vi om og belaste en sykehus seng, to dager i aaret. Og det er 365 dager i ett aar. Selv dette faar ikke sykehusene til. De gir isteden blaffen i avtalen med PCIB>. Det virker som om PCIB ikke har noe de skulle sagt i avtaleoeyemed. Det er for svakt.
ez Pappi. Du maa vaere enig i at de store sykehusene enkelt burde hatt ressurser til og behandle EN eneste IGGK pasient?
@solo: Uenig. PCIB har sites i de landene som var mest rammet av koronapandiemien i verden. Regner med at du har sett hvordan det var på sykehusene i bla USA, Frankerike og Italia. Fullstendig kaos, mennesker som lå rundt omkring i korridorene og utslitte sykehusansatte som jobbet døgnet rundt. Da har man ikke tid til noe annet enn akkutmedisin.
Nå er jeg litt fersk i gamet. Er det noen som kan si litt om roboter som styrer aksjeprisen? Hvem som er initiativtakere til dette og hva ønsker de å oppnå?
Slik var det kun en 2-3 maaneders tid. Det er noen maaneder siden det var slik. Og det var ikke slik alle steder, siden alle land ikke er like hardt rammet. Men siden ser ut som at det viktigste er og unnskylde PCIB paa alle maater, er det ingen vits i og fortsette denne diskusjonen. Avslutningsvis, hvis det hadde vaert 30 pasienter som skulle vaert behandlet, kunne jeg forstaatt ditt argument, men ikke med EN pasient. PCIB synes ikke og ha noe ris bak speilet hvis en avtale ikke overholdes, og da kan alle samarbeidspartnere gjoere som de vil.
Sover markedet? Irrasjonelle bevegelser? Hvor mange ganger skal en falle på så å si kjent problemstilling?
Kan noen forklare meg hvorfor markedsverdi er barbert etter Q2? Når det vitterlig ble presentert dette ved Q1 og da også barbert markedsverdi som resultat:
Q1 HIGHLIGHTS
► fimaCHEM
RELEASE – effect of the COVID-19 pandemic
► RELEASE study site activations are impacted Five sites behind original plan
► The majority of open sites have halted or reduced patient screening Patient enrolment delays
First US patient may slide over to 2H 2020
► A complete picture of the long-term consequences is not yet available, but delays in patient recruitment and increased costs are expected
► Currently not clear that the cash-position will suffice to reach interim read of the RELEASE trial, given the uncertainty surrounding long-term consequences.
[/quote]
Hvis argumentasjonen din ligger i at sykehusen er svære så blir størrelsen irrelevant når man ser at det bygges opp nye sykehus på mange forskjellige steder i verden for å hantera denne belastningen som Covid-19 utgjør. Dermed så kan ikke disse sykehusene være store nok fra før.
En subjektiv tolkning. Mulig tanke er at AZ er store nok til å gi blaffen i hvilke samarbeid som PCIB har. Dem kan kjøpe hele plattformen for lommerusk og styrer denne showen.
Tror avsluttandet og nystartingen er helt uavhenging AZ. Dem er store nok til å gjøre som dem ønsker uansett.
6-12 mnd forsinkelse på RELEASE ble ikke konkret kommunisert under Q1.
Ser du ikke guiding på forsinkelse i Q1 punkter???
TDN finans oppsummerte til markedet rimelig likt ved Q1 og Q2 forsinkelse og mulig behov for midler!
Tre avtaler terminert på NAC
God forklaring på dette i Q2 og podcast
Ny collaboration med Aposense minimerer sjansen for at AZ vil ha enerett på nac
Tull og tøys. Umulig å si noe eksakt om.
Ikke noe nytt på fimaVAC siden Q1. Det samme gamle blir kommunisert.
Det er fimavacc bevegelse og kommentert både i pres og podcast
Folk er drittlei over manglende progresjon på alle områder tipper jeg.
I presentasjon og podcast var det vitterlig vist til progresjon.
Tydelig øyne som ser
Og hvis dette er synet som er representativt for synet i markedet håper og tror jeg markedet i dette året vil få mange positive overraskelser fra PCIB innen kort tid.
MULIG PUNKTER:
FPD USA
FPD ASIA
NYE ASIA SITES
FIMAVACC ARTIKKEL
RELEASE DATA
AZ AVKLARING
FIMAVACC MED PIPELINE OG IND AVGJØRELSE
NYE KURSMÅL OG DEKNING FRA HUS?
Og teknologien og pipeline prises i dag til under 2 mrd. Rekk opp hånda de som kan finne et tilsvarende biotek til denne prising ? Gitt burnrate er det til og med kontanter til 8 kvartal?! De har ikke akkurat dårlig tid. Liker konservativ kommunikasjon men klart PCIB kanskje kunne vært noe mer «fremoverlente»?! Men til syvende og sist kommer verdier fram over tid eller helt plutselig med den forutsetning at det fortsatt er leveranser av gode resultater på teknologien. Det er her verdien ligger. Og med tidligere resultater, pipeline. Hvorfor skal ikke PCIB fortsette å levere gode resultater med denne teknologien?
Da kursen var 63kr for noen dager siden var selskapet nesten det samme og tør påstå det meste kjent fra Q1. Hvis noen var interessert i selskapet på 63 kr for få dager siden synes dagens kurs på 20kr lavere og på 43kr en gavepakke? Eller?
Jeg har bommet med vurdering av hvordan markedet vil prise teknologien. Men at Vacc teknologien under covid ikke har blitt priset langt høyere er en av gåtene? Til og med påpekt under patent melding børsmeldt fra PCIB om VIRUS beskrivelse.
Gitt at samtalene mellom PCIB og AZ har kommet langt nok til at PW & co kan vite med relativ sikkerhet hvorvidt AZ ønsker enerett. Om ikke må PCIB åpenbart planlegge for business as usual og ikke hensynta eventualiteter.
Er det nå småtrading med støtte på 41,8 og turer oppom 52 som gjelder, inntil det “brått” (det kan jo ta noen uker) kommer en melding vedr AZ, eller får vi en ny hausserunde om AZ-avtale og FOMO?
Eller skal de ultrakortsiktige tekniske tradere ta oss en tur nedom 30-tallet??
Her kan det meste skje.
Stigningen i slutten av juni var mulig fordi vi styrte mot en gitt dato. Nå har vi ikke dette, og en avklaring ventes, slik jeg har forstått det, i god tid før nyttår. Avklaringen kommer antakelig derfor uten forvarsel. (Jeg mener å huske at PW vel sa noe om at han ikke vil bidra til haussing ved å si noe mer om AZ og evt datoer). Likevel kan vi få bølger av haussing med rykter om at “nå skjer det”. Tradernes drømmeaksje dette fremover.
Det fornuftige nå er nok selv å gå gjennom presentasjon med spørsmål/svar og podcast fra i går, og gjøre seg opp sin egen mening om sannsynlighet for en AZ-avtale og når den evt kan bli meldt.