Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Ingen emi før avklaring AZ?
De satser høyt - det skal de ha.

Hva i all verden vil em emi kurs eventuelt bli ved negativ avklaring med AZ?

1 Like

Ja det er et godt spørsmål.Får virkelig håpe de har AZ på kroken nå for ellers er det natta, og emi meget lavt.

2 Likes

Enig.

Men samtidig kan dette sees som et bevis på at ledelsen må ha klokketro på en avtale.

11 Likes

Tja. Det vet vi jo ikke, det kan jo være slik at de vurderer det som overveiende sannsynlig at det blir avtale med AZ. Da satser de kanskje ikke spesielt høyt risikomessig. Husk at en partner på FimaVacc også er en mulighet.

Da blir den nok på et ganske kjipt nivå.

1 Like

Etter siste tilbake meldinger holdt jeg meg unna.

PCIB bør lære hva sine investors trenger!!

Alt hvad PW kommunikere idag, viser med al tydelighed at AZ styrer processen ud fra deres præmisser. PW kan sagtens være koblet af og venter på Bøhn ruller den i hus. Total mundkurv.
Så kan vi tolke alt vi vil på alle omstændighederne omkring business prioriteringer og deres humør - alt er igen overladt til spekulationer

4 Likes

Først av alt; denne er ikke spesielt retta til deg, @Gunnersaurus. Du skriver ofte gode og reflekterende innlegg (noen ganger kanskje i lengste laget, men det er du ikke alene om).

Men nå er jeg “sick and tired” (det er jo så mange anglofile her) av at kritikken rettes mot Walday.

For hva vet vi om hva som foregår internt i selskapet: mellom styret og ledelsen? Hvem styrer selskapet strategisk? Hvem er det vi aksjonærer har valgt til å styre selskapet - altså våre tillitsvalgte?

Sagt med andre ord; hvordan selskapet drives er ikke noe enmannsshow. Følger man allmennaksjeloven og selskapets egne statutter for selskapsstyring (corporste governance) , skal alle kritikk av selskapets prestasjoner og disposisjoner rettes til de eneste vi aksjonærer “kjenner”; dvs. styret - praksis styrelederen.

Satt på spissen: All denne kritikken som adresseres til selskapets daglige leder (som PW eller bare Per) får man enten ta opp med styret eller holde kjeft.

PS
Jeg har gjennom de årene jeg har vært aksjonær i selskapet hatt flere fruktbare dialoger både med styreleder og daglig leder - åpent og tydelig med hensyn til deres respektive roller.

25 Likes

Tror de fleste her synes Per er en fantastisk fin fyr, men det er sånn at det blåser på toppene, og det er sjefen som er ansvarlig.

9 Likes

Dette ble presentert Q1 2020, se under! Da falt kursen mye fordi investorer var misfornøyd. Det ble informert om så og si muligheten for alt av fimachem nyheter som kom i dag på Q2 2020. Nok et stort kursfall i dag. Synes det er meget merkelig gitt guiding fra Q1 med tilhørende fall etter Q1 skal etterfølges av nytt sørgelig kursfall etter Q2. Dette var nærmest guidet allerede Q1!? Var skrell på skrell ved begge disse Q overkill? Voldsom kursfall og reaksjon på ventede nyheter?

Vi er midt i en pandemi hvor store deler av vaksinasjonsteknologi selskap opplever solid verdistigning (PCIB har Vacc, gode resultater i fase1). Og PCI Biotech har en indikasjon innen onkologi som nu mer og mer med alle Asia sites ser ut til å bli blockbuster (få hvis noen konkurrenter til RELEASE). Nac er i spill med AZ vurderinger som pågår. Vacc er i prosess som kommentert i Q2 presentasjon. Plattformteknologien med disse resultater prises i dag til under 2 mrd. Ser en mot annet norsk plattform teknologi selskap (Vaccibody) prises det til 11mrd. Det er stort og det viser at det er mulig med billion usd prising også i Norge. Er pipeline til PCIB 6 ganger dårligere? Peer innen onkologi / RELEASE som Pareto benyttet i presentasjon gjorde at Pareto så 400% mulig oppside på PCIB kursen (RELEASE alene). Nu virker PCIB gruset så til de grader. Blir spennende å følge hur lenge og om plutselig ATH dukker opp igjen?!

Q1 HIGHLIGHTS
► fimaCHEM
RELEASE – effect of the COVID-19 pandemic
► RELEASE study site activations are impacted :black_small_square: Five sites behind original plan
► The majority of open sites have halted or reduced patient screening :black_small_square: Patient enrolment delays
:black_small_square: First US patient may slide over to 2H 2020
► A complete picture of the long-term consequences is not yet available, but delays in patient recruitment and increased costs are expected
► Currently not clear that the cash-position will suffice to reach interim read of the RELEASE trial, given the uncertainty surrounding long-term consequences.

9 Likes

Ja korrekt - overfor styret. Og det er styret tilsetter og fyrer; alt på fullmakt fra deg og meg og først og fremst de som langt større er.

8 Likes

Jeg har økt beholdningen betraktelig i dag. Jeg havde nok ventet at denne q ikke ville by på så mange positive toner, derfor har jeg benyttet anledningen til å kjøpe.

Min magefølelse er at dette var sidste q præsentation med dårlige nyheder. Herfra kan det kun gå fremover.

Jeg syntes alligevel at både Q præsentationen og podcasten etterfølgende gav fin afklaring og nogen gode statment som betrygget meg i min investering.

Jeg syntes at både forsinkelsen i release og årsagen til manglende afklaring med AZ blev godt forklaret av PW.

Jeg har fuld forståelse for begge forklaringer, og så syntes jeg det er godt at de ikke vælger første og bedste partner/studie på fimavacc. Det er nemlig helt afgørende at dette studie vil vise succes. Og den modenhed og professionalisme viser PW fuldt ut samtidig sier han at det er stor aktivitet både på nac og vacc.

At de afslutter samarbejder som ikke gir det de ønsker viser for meg professionalisme, og jeg tror de er blevet styrket med den nye CBO de har ansatt.

Jeg er stadig kritisk til information niveauet. Men denne gang oplyste de både muligt pris niveau og minimum patient niveau i asia. Det har de ikke gjort før, så der er forbedringer.

Jeg er veldig fortrøstnings fuld og meget positiv for resten av dette halvår.

77 Likes

Enig FiloD, jeg tror det blir en usedvanlig hyggelig høst i PCIB :+1:

10 Likes

Etter dagens Q så synes jeg det er på tide å oppdatere forventningene knyttet til AZ.

Etter dagens info, er du:

  • Mere Bull
  • Mere Bear
  • Uforandret

0 stemmegivere

Når kommer avklaringen kring AZ:

  • August
  • September
  • Oktober
  • November
  • Desember
  • Etter frist

0 stemmegivere

3 Likes

Jeg synes podcasten idag var glimrende levert av Per og Ronny. Vi fikk svar på de sentrale spørsmålene som gjelder P CIB.
Vi får en avklaring av forholdet til AZ i løpet av dette året,eller rettere sagt AZ s evaluering. Det er dette vi som aksjonærer bør fokusere på nå. At PCIB avslutter tre av samarbeidene innenfor Nac, bør ikke vi aksjonærer legge oss bort i,; dette må selskapet bestemme selv. Og de må selv bestemme når dette skal meldes.

VACC får vi også en avklaring av i løpet av dette året, nærmere bestemt om en fase2 studie skal gjennomføres på egenhånd eller via partner. Det forventes dessuten at resultatene av fase1 publiseres innen samme tidsrom.

Når det gjelder fimachem, er tidslinjen mer uklar. Det kan oppstå forsinkelser på 6-12 mnd. Her skylder de på Corona og det kjøper jeg. Bruk av endoskopi krever ekstra sykehusressurser og tilgangen på dette påvirkes i sterk grad av pandemien. Vi får håpe at satsningen i Asia bøter på dette.

Når det gjelder behovet for snarlig emisjon, synes jeg dette er en konstruert problemstilling; nærmest skremselspropaganda fra enkelte på tråden her.

I stedet for å dvele ved negative ting som har skjedd bør vi se på den status som foreligger nå. Og den ser i mine øyne svært lovende ut bortsett fra uklarheten om fremdriften av fimachem.

28 Likes

Synes forsinkelses forklaringen paa fimaChem er litt underlig. Vi snakker om 1 eller 2 pasienter pr, aar som tilsammen skal overnatte ett par dager hver seg i loepet av aaret, kan det ikke vaere noe problem og faa plass til. Vi snakker om to senger i 4 dager, hvis begge mottar dobbel behandling.???

For sykehusene moeter helt sikkert pasienter som har faatt inoperabel galleganskreft.

Helt enig, bortsett i fra at PW under podcast sa (om man hører godt etter) at utsettelsen vedr. Fima Chem og avlesning pga Covid 19 foreløpig KUNNE bli fra 0-12 mnd. - ikke 6-12 mnd. som det ble skrevet i børsmelding😏

14 Likes

En nyttig presisering.

1 Like

Hør på Radforsk-podkasten så får du en meget god forklaring på det. Hør på den uansett, jeg har aldri vært så bull på PCIB som etter å ha hørt den!

18 Likes

Det har jeg gjort. Det var derfor jeg skrev hva jeg skrev.

1 Like

Jeg synes det er tilstrekkelig forklart fra ca 7. minutt hvor de sier at PCIB er på de store sykehusene som ble veldig hardt belastet fordi de opererer på områder med mange mennesker.
Endoskopet som de som er kreftsyke får i gallegangen fører til en økt risiko for kolangitter [https://sml.snl.no/kolangitt] som krever ekstra oppfølging fra nøkkelressurser på sykehuset. De ressursene ble isteden overført til koronasyke pasienter.
PCIB har en teknologi som dessverre ble mer rammet enn andre.
Det som derimot er spennende og oppløftende er det PW sa om sykehusene i Asia og da spesielt i Sør Korea, hvor de viser stor interesse for PCIB og har et velfungerende helsevesen. Rekrutteringen der vil mest sannsynlig gå mye raskere.

30 Likes