Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Glimrende kommentar Gunnarsaurus.
Samtidig et pek til disiplene solo, jubel, med flere.
Tror det er flere som begynner å bli lei av lovnadene til PW, som renner ut i vasken

3 Likes

Absurd tråd, dette :joy:

Jeg eier PCIB og det er en risiko at selskapet «sparer seg til fant». Selskapet kunne gjerne brukt mer penger hvis det aksellerer veien til medisin. Det er en risiko i caset, men foreløpig gjøres det tilsynelatende kloke grep jamfør åpning av nye sites.

Pandemien vi står i høres litt ut som en lettvint unnskyldning i dagens presentasjon, men jeg vet av dagjobben min at aktiviteter som fasiliteres av fysiske møter reelt sett tar lengre tid, og det virker veldig plausibelt med hensyn til Astra Zeneca. Det er en ikke-sak.

Kjøpte litt mer i dag, ikke fordi det kommer melding om samarbeid snart, men fordi caset er uinteressant de neste 12 månedene. Det blir medisin, men ting tar tid. Nå tar det litt lengre tid, men det fundamentale har ikke forandret seg.

Jeg har ingen forventninger om kortsiktig gevinst, og hvorvidt kursen er 40 eller 80 om en eller tre måneder spiller ingen trille. Jeg skal jo ikke selge før selskapet blir kjøpt opp eller medisin markedsføres uansett.

Snakkes om et år, og lykke til :sweat_smile:

18 Likes

AZ hentet jo $3 billion her om dagen. Kanskje de trengte penger for å få råd til NAc…

1 Like

Det er virkelig helt uforståelig at PW skal få så mye kritikk for hendelser som er helt utenfor hans kontroll. 1. Hva, rent konkret, mener kritikerne at han og PCIB skal gjøre med at sykehus må omprioritere ressurser og ikke kan tilby den «servicen» som trengs for å behandle pasienter etter release-protokollen?

  1. De leter etter en optimal partner for FimaVacc. De ønsker ikke å kaste bort tid på mer, la oss kalle det, grunnforskning. De vil ha en studie som kan føre til markedet. Noe langsiktige aksjonærer bør sette pris på. Det virker som at det er stemning for at de på død og liv skal komme med børsmeldinger om fremdrift uten tanke på at det skal føre til sluttprodukt, ikke bare rally på børsen.

  2. Avtalen med AZ kommer. Det er iallfall ingen grunn til å tro noe annet, annet enn at man tror at PW er en løgner, noe han ikke er. Vi som sitter her er i vår egen lille boble, som tolker alle hendelser (og ikke-hendelser) i ekstreme retninger. Enten som stålbull eller superbear, når sannheten er at ting sjelden går helt etter planen, og spesielt ikke midt i en pandemi. AZ trengte mer tid. Kjipt for oss, synd for PW som blir anklaget for å være løgner. Løgn er når man bevisst sier noe som ikke er sant, og det har vi ingen holdepunkter for å si at PW har gjort.

Alle verdens børser er dopet på federal reserves pengetrykking. Mange av aksjene dere sitter med er egentlig verdt ca. det samme nå som de var verdt i mars/april. PCIB er ett av få selskaper som nå ikke ligger langt over reell corona-verdi. Så vi er på bunnen, utrolig nok.

66 Likes

Tror man bare bør være helt stille og holde tankene for seg selv. Man får jo kjeft uansett hva man gjør. :face_with_raised_eyebrow:

Takk for denne ypperlige realitetsorientering! :ok_hand:

7 Likes

@Gunnersaurus please don’t get me wrong and believe me when I say that I have admired many of your contributions so far.

However, your today’s post is purely spelled out frustration that doesn’t not help nobody, this can unnecessarily be infectious to other shareholders spreading negativity. You lacked objectivity in your criticism this time and my advise to you is to not torture yourself.

If you find the management incompetent you should rethink your investment regardless how the technology may appear to you. You can’t have it both ways. Being in a stock market, probably the only control you have is to press the sale/buy buttons based on your own conclusions and experiences at your own risk. If you want control over the company’s strategy or day to day business you should either own 51% or run your own business.

That said I’m was not totally happy with today’s presentation neither, however we are in difficult times no doubt which can be directly linked to the challenges the company is facing (c’est la vie)

Some other things we just don’t have enough information about to start blaming management. Don’t forget that both gentlemen presenting today are also shareholders in the company.

55 Likes

Rockpus; er det en spesiell grunn til at du alltid skal kommentere negative innlegg? Har man ikke lov til å rette kritikk mot ledelsen uten å ta det direkte mot selskapet? Man skal altså helst klø alle oppover ryggen her inne - basert på dagens kursmassakre synes jeg ikke det er rette medisin.

StockDZ; I am frustrated by the lack of transparency and by the way the administration is running this business! Hopefully a change will happen in the near future. As you probably know I am not a big fan of the CEO. I feel that this company has moved in the wrong direction after receiving the 360 MNOK boost from the stockholders! Hopefully it is possible to still be able to vent my frustration, as well as all my positive feedback regarding the company, without being told what to do with my money.

Denne tråden dør ut hvis dere skal vokte ledelsens følelser til stadighet! I dag fortjener ledelsen en kaktus. I morgen fortjener de kanskje ros? Det vil tiden vise… Men nå må de begynne å levere og ikke bruke Covid-19 som unnskyldning for all elendigheten!

20 Likes

PCIB fortjener kritikk fordi de ennaa ikke har greid og skaffe en fimaVacc partner, eller fimaChem partner. Og for ikke og snakke om minst en BP fimaNac partner til.

Og naar man inngaar kontrakter med andre, det vaere seg sykehus eller BP, maa det ligge noe i bunnen som forplikter begge veier, slik at den ene parten ikke kan bryte avtalen som er inngaatt. Hverken paa tid eller annet. fordi det koster PCIB’s aksjonaerer mye penger. Vi betaler tross i dyre dommer for dette. Det synes klart at PCIB har hoppet bukk over det meste som heter kvalitetssikring.

Botsett fra AZ samarbeidet som ogsaa er litt forsinket, virker PCIB helt bortreist, uten kontroll paa noe som helst.

Men siden forskningsresultatene er saa gode, samt haap om en AZ avtale, eller ett bud, boer alle forbli aksjonaerer.

7 Likes

Alltid? Det er da ikke riktig. Poenget er at du skriver som om du henvender deg direkte til selskapet. Dersom du kun poster det på forum, oppnår du antagelig ikke annet enn at de som tror på din negative oppfatning selger kursen enda mer ned. Hadde du derimot rettet slik kritikk direkte til selskapet, kunne du oppnådd noe mer konstruktivt.
Men dette er da bare min egen subjektive mening. :wink:

2 Likes

Kan være grunnen til at de kun sitter igjen med AZ det… At de ikke trenger noen andre…:wink:

5 Likes

Det hadde i saafall vaert flott.’=))

1 Like

Jeg synes forumet er et godt sted å lufte ris og ros. Det er lærerikt å se hva andre synes og prøve å sette seg inn i hvordan andre føler utviklingen er. Problemet slik jeg ser det er at denne tråden er euforisk nærmest uansett hva som blir nevnt. Hvor mange har tapt penger i senere tid basert på feil informasjon som er blitt postet av de mest indoktrinerte her inne?

I dag er det altså superbull at vi kvitter oss med tre samarbeidspartnere. Det tyder på at AZ vil ha enerett! :roll_eyes: At det samtidig (paradoksalt nok) blir inngått samarbeid med et Israelsk selskap nevnes det ikke så mye om. Vi sitter i samme båt - bare jeg irriterer meg over at det er slett håndverk som er en av hoveddriverne til nedgangen. Per Walday har levert svakt lenge før kineserne spiste en mix av pungrotte/flaggermus/dovendyr.

Vi ønsker det samme! Og det finnes mange veier til Rom :wink: Ingenting hadde gledet meg mer enn at dagens ledelse og styre løser flokene og gir oss den fremdriften vi fortjener. Men, de har brukt opp alle livlinjene slik jeg ser det og dagens “pengesløs” uten tilsvarende fremdrift gjenspeiler problemene.

God natt :night_with_stars:

14 Likes

De sier først at de har ett meget tett samarbeid, og etterpå så aner de ingenting…

Jeg personlig tror det bare er ett tidsspørsmål før vi får ett positivt svar. Synes dagen i dag har vært svært oppklarende fra PW

4 Likes

Det har den paa godt og vondt.

3 Likes

Er det bekreftet fra noe hold at denne innhentingen er gjennomført? Jeg kan ikke se en børsmelding som bekrefter det og vet ikke hvordan “bond issue” fungerer. Informer meg gjerne hvis du kan svare på dette.

De frustrerte fruer blir nok tause når AZ-avtalen blir kunngjort på en PC nær deg om ikke mange ukene.

11 Likes

Det PW sier ved ca 23.48 (podcast 140) gjelder vel for de pågående NAc diskusjonene (og ikke bare et ‘eksempel’)?
Så virker nå som de har god dialog her som skal resultere i videre samarbeid

12 Likes

Faktum er at vi alle uttaler oss på mer eller mindre sviktende grunnlag i disse tider.

Stemninger som skifter mellom frustrasjon og eufori fører til kurser som går fra himmel til helvete. Noen gir opp mens andre mener å kjøpe på billigsalg. Noen heldige klarer å selge på toppene og kjøpe seg inn igjen i bunner.

Det meste skyldes to ting: Munnkurv og hemmelighold i forhold til en mulig kommende avtale som vil kunne snu hele skuta.
Samtidig har vi konsekvensene for selskapets virksomhet som følge av Covid 19.

I denne situasjonen er det kanskje lettest å skylde på en ledelse som ikke klarer eller kan klargjøre den egentlige status.
I dag kalles ledelsen for udugelig, men blir i morgen kanskje genierklært?

Den som evner å tolke dagens signaler, kan kanskje evne å se at vi med stor sannsynlighet har noe flott i vente?

8 Likes

PW nevnte i Radium at dem ikke fikk nok tid til evaluering (6 mnd). Analysen var ferdig i Mai (ref Q1). 6mnd evaluering regnet fra Mai gir Oktober.

Dette er en måte å tolke det på.

Andre måten er å tolke det som at fimaVacc besluttet kommer i høst (ref podcast). Dem kjører ikke en emi før AZ er avklart, dermed så kan man tolke det som at AZ kommer i høst, før fimaVacc.

13 Likes