Folk får mene hva dem vil men jeg har kjøpt 20k på 42.20 i dag og er nå på 90k. Sitter til avtale/ikke er avklart og da er jeg enten rik eller ruinert. (tøffe tak)
Forstår ikke hvorfor det er så utrolig viktig for deg å tallfeste dine kjøp og din beholdning?
Holder lenge med å si kjøpt eller solgt. Husk at antallet man eier har ingenting med om man kjenner caset bedre enn andre. Tvert imot synes det å være motsatt av og til
Apropos patenter – ikke glem denne (min markering):
Om TLRs:
Edit:
Jakten på forsterket immunrespons er neppe en uaktuell aktivitet i disse tider! Hvis Covid-19 vaksinekandidater viser seg å ha kortvarig virkning, hva da?
Da må vi lære opp T-cellene!
Bra artikkel på norsk:
Det må da være opp til meg å bestemme hva jeg vil formidle og ikke din sak at all.
Jeg bekrefter med mitt kjøp at min tillit og tro på selskapet er styrket etter Q2 og ikke svekket slik markedet reagerte.
Det er feil. Da ville det stått at status var “granted”.
Det er nok sannsynlig at det kommer til å bli “granted”, i alle fall i noen regioner. Men det er ikke status per i dag.
Jeg er nå generelt bull, etter det vi fikk høre i går (når det gjelder diskusjonene med AZ), men ikke på feil premisser om at det kommer en børsmelding om “granted” før status er “granted”.
Jubel: Hvordan forklarer du at det var samme status i mars, etterfulgt av ny “request for examination” i juli:?
“Request for examination was made” Status updated on 17.07.2020
“Grant of patent is intended Status updated on 04.03.2020”
Når det gjelder patentet som faktisk er innvilget ( [EP3038705 - ANTIGEN DELIVERY DEVICE]) så ble det meldt “Grant of patent is intended” Status updated on 09.07.2019,
men granted kom ikke før “The patent has been granted” Status updated on 22.11.2019.
Så ikke vent på en børsmelding i morgen.
Du må lese over
Recent event Tooltip 25.08.2020 New entry: Communication of intention to grant a patent
Grant of patent is intended
Status updated on 25.08.2020 Database last updated on 27.08.2020
If the examining division decides to grant a patent, the text of the patent it intends to grant , including any amendments it has made, is sent to the applicant and the procedure normally ends
[/quote]
Og teksten viser grants of patent is intended. Oppdatert 27.8.2020.
Antar at dette viktige patentet børsmeldes når alle formaliteter er på plass? Og hvis det kun gjelder å betale en fee er det innen kort tid.
De som ikke vil vurdere sannsynligheten etter dette vil med enkelhet kunne vente på børsmelding og 100% sikkerhet.
Bare formaliteter som betaling av fee etc gjenstår.
@geiran JE kommenterte kommentaren din i podcasten faktisk
Han sa at det var så dumt at det gadd de ikke å kommentere en gang.
Synes det er flott at de faktisk bryr seg jeg.
Men jeg står godt inne for at PCIB har et problem med sin pasient rekruttering. De skulle løse det for et år siden, de er fortsatt like langt fra å løse det per i dag. Og for aksjemarkedet er dette et dårlig tegn.
Forskerbrillene til Jonas må gjerne være uenig i det, men så bruker jeg ikke disse til å forstå markedsreaksjonen rundt PCIB heller. Det fikser jeg selv.
Det stemmer nok. JE driver nok mest med forskning. Ikke så mye med investeringer.
Hør JE og PW fra ca 21 min i Radium.
De konkluderer med at fimaVacc MÅ kombineres med en CPI!
Hva tenker dere at det betyr, kjære forumvenner?
Avklaring i høst, må kombineres med CPI…
Bare å finne fram lista over selskaper som har en CPI…
De mest interessante er vel Merck (keytruda) og AZ (tremilimumab). Men stor konkurranse i feltet med Bristol, Lilly osv.
Hva betyr CPI?
Blir en fin fin coctail det
FimaVACC øker antall T-celler indusert av kreftvaksiner mens CPI forhindrer svulsten i å unndra seg immunresponsen. Denne potensielt kraftige kombinasjonen kan oppsummeres med en bil analogi der immunsystemet er motoren, vaksinen er drivstoffet, CPIene frigjør bremsene, og fimaVACC er turboladeren. *
Peak sales BP Check point inhibitors
Merck - Pembrolizumab (Keytruda) 22,5mrd$
Bristol-Myers Squibb - Nivolumab (Opdivo) 10 mrd$
Genentech/Roche - Atezolizumab (Tecentriq) 3 mrd$
MedImmune/AstraZeneca - Durvalumab (Imfinzi) 2,2 mrd$
Bristol-Myers Squibb - Ipilimumab (Yervoy) 1,5 mrd$
Sanofi - Cemiplimab (Libtayo) 1,4mrd$
Merck og Pfizer - Avelumab (Bavencio) 600mill$
Skulle tro AZ vil kunne ønske seg en turbobooster til sin CPI
Analogien fortjener en repetisjon!
Edit:
Skal forelegge analogien en nærstående (Oljefond-språk!) som forsker på T-celler og molekylær immunologi. Kanskje bir det toppkarakter fra det holdet, @JAXI? (Hun er dårlig på turboladere, men jeg skal forklare. Hehe)
Det begynner å bli mange mulig og gode grunner for hvorfor AstraZeneca og PCI Biotech ønsket lenger evalueringstid.
Tenk OM det plutselig kommer en børsmelding med lykkelig utfall fra evalueringer . Orker nesten ikke tenke på det
Til dere som er missfornøyde med resultatene i pågående RELEASE -studie , hva kunne de gjordt annerledes?
Har de muligheter for å påvirke avgjørelsene tatt av de store sykehusene som har allokert alle disponible resurser til bekjempelse av korona?
Har de muligheter til å påvirke avgjørelsene via selskapet PCIB eller valgte CRO sine representanter? (Tror det er CRO)
Har de muligheter til å oppnå særrettigheter via å legge press på sykehusledelsen som stod til “knes i lik”?
Jeg forstår ikke hvorledes disse systemene virker men tror ikke PCIB har en sjanse i helvete på å kunne påvirke avgjørelser tatt av de lokale sykehusene.
Lurer på om vi i Norge har forstått hva de mest rammede landene har vært utsatt for?
Kritiser gjerne men det er den letteste delen.
Hva kunne og kan PCIB gjøre i denne sitiuasjonen?
That’s the question
Videre fremover:
Opprettelsene av behandlingssted med alt det innebærer , koster det mindre for PCIB å drive når sentrene ikke blir brukt?
Jeg vet ikke men ville ikke blitt overrasket om det koster ca det samme.
I så fall så sitter en godt fast i limet.
Fortsette å betale uten pasienter eller avslutte for å starte opp senere.
Sistnevnte (ny oppstart) er vel heller ikke billigt.
(Forhåpentlig er denne situasjonen snart under kontroll igjen i nær fremtid)
Hvem skal en klandre for sitiuasjonen som er oppstått.
Ville det sett anderledes ut med en annen CEO i PCIB?
Noe ordentlig dritt denne coronaen men det har lite for seg å trekke frem syndebukker når årsakens navn er PANDEMI.
Det positive er at PCIB’s produkter og vitenskap ikke er berørt.
Det er vel få som uttrykker manglende tillitt til teknologien , clinical trial systemet eller resultater så langt.
Og det er vel det som betyr noe , ikke?